Zakup Golfa IV po Polo 6N

08 Sie 2024, 22:36

Sopelek napisał(a):No raczej nie do końca,

No do końca :D bo pojemność 1,8 a parametry jak w 1,4t.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sie 2024, 23:01

Ok to niech autor bierze klekota skoro 1,8T taki beznadziejny!
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: tsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

09 Sie 2024, 00:12

Sopelek napisał(a):Ok to niech autor bierze klekota skoro 1,8T taki beznadziejny!

Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Nie napisałem że jest beznadziejny i niech autor weźmie klekota tylko napisałem że jego parametry jak na turbo o tej pojemności są kiepskie.
Chyba nie trzeba wróżyć, wystarczy sprawdzić i porównać do innych benzyn turbo.

A klekot jak klekot. Musi się podobać jego dźwięk i charakterystyka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Sie 2024, 00:05

Jak już bawimy się w takie dewagacje wyższości świąt itd.
To weźcie pod uwage jedną cholernie ważną rzecz, że takie 1,8T przy skrzynie 5, robi na II biegu 110 km/h który diesel tak pójdzie bez zmiany na III?
Na trójce to one chyba ze 160 km/h osiągają, a jak się wyprzedza i nie ma czasu na zmianę biegu to takie coś pomaga.
Poza tym chyba bezsensu jest wymaganie od turbodoładowanej benzyny wielkiego momentu z dołu, one środkiem się budzą.
One mają lepszą charakterystyke od N/A ale wiadomo że diesla na elastyczność nie pokonają.
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Sie 2024, 01:54

Gain napisał(a):Jak już bawimy się w takie dewagacje wyższości świąt itd.

Nie bawimy się w żadne dywagacje.

Gain napisał(a):To weźcie pod uwage jedną cholernie ważną rzecz, że takie 1,8T przy skrzynie 5, robi na II biegu 110 km/h który diesel tak pójdzie bez zmiany na III?
Na trójce to one chyba ze 160 km/h osiągają, a jak się wyprzedza i nie ma czasu na zmianę biegu to takie coś pomaga.
Poza tym chyba bezsensu jest wymaganie od turbodoładowanej benzyny wielkiego momentu z dołu, one środkiem się budzą.
One mają lepszą charakterystyke od N/A ale wiadomo że diesla na elastyczność nie pokonają.

Chyba jednak nie przeczytałeś postu wyżej. Po co tyle pisać i nie na temat.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Sie 2024, 19:55

Temat można chyba zamknąć - auto kupione Golf GTI 1,8T
Zdjęcie

Ogólnie rada dla tych co też szukają, żeby nie brać wszystkich opinii jako pewnik bo w moim przypadku oglądane diesle to były zaorane syfy (6 sztuk oglądałem), włąściciele dziwni, opowieści typu "co tu robić w aucie? lać ropę i jeździć" a choinka na desce i wycieki, do tego karteczka z wymianą oleju 2019

Przy 1,8T właściciele bardziej ma wrażenie okrzesani, wiedzą co mają, mam wiele faktur, wiele rzeczy porobine m.in nowe turbo, auto ma 185 koni i 290 Nm, roczne opony Michelin, a sam gość oprócz tego golfa ma tez Golfa 7 Variant TSI bo ma rodzinę (tego kupował jak był singlem 7 lat temu)

Najważniejsza wcale nie jest mechanika w tych autach ale korozja, jeden to praktycznie na złom taki golf, dziury masakryczne nawet od spodu.
Także rdza a mechanika to tam osobny temat na ten moment mało istotny, wszystko da się zrobić ale reanimacja blachy od podstaw to raczej bezsens.
Ogólnie autko to jest kosmos, jakbym zaginał czasto-przestrzeń w stosunku do tego co miałem w Polo 1,0
Standard też inny, klima automatyczna, szyby w prądzie, alusy a nie zardzewiały stalówki, chyba ciut tez lepiej wyciszony, lekko deptam gaz i już 80 km/h
Oczywiście auto wiekowe ale skrajnie inny poziom niż polo
Ogólnie nie rozumiem zachwytu nad TDI bo poza tym że może mało pali na mnie te silniki wrażenia nie zrobiły, jakiegoś super ciosu z dołu też nie było, kultura pracy kiepska, takie traktorki, raczej dla kogoś kto potrzebuje dużo jeździć i ekonomia a reszta na bok.
Tutaj mam rakiete, cichutko wewnątrz bo wszystko seria, ale doładowanie idzie i auto zasuwa konkretnie od 3 tys to jest odlot totalny, czasem na II biegu aż koła lekko zapiszczą.
Jestem w każdym razie zadowolony i mam chyba to co chciałem.
JanekZays
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: VW Polo 6N
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa do MOab - relacja zdjęciowa
    Dawno mnie tu nie bylo...czas nadrobic zaleglosci. Ostatnio mialem zaszczyt wspolorganizowac impreze Autotraper Moab Challenge. Bylem przewodnikiem po szlakach Moab dla grupy z firmy Autotraper z Lodzi. Zabawa byla swietna..na ...

18 Sie 2024, 07:20

JanekZays napisał(a):Ogólnie nie rozumiem zachwytu nad TDI bo poza tym że może mało pali na mnie te silniki wrażenia nie zrobiły, jakiegoś super ciosu z dołu też nie było, kultura pracy kiepska, takie traktorki, raczej dla kogoś kto potrzebuje dużo jeździć i ekonomia a reszta na bok.


A do czego służą 25 letnie gruzy? Do torowania?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2532
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Sie 2024, 16:35

Ale to że kupuje 25 letnie auto to nie znaczy że mam rozpatrywać każdy silnik, szczególnie jak do mnie nie przemawia, terkot ropy i trzęsąca się buda.
Tutaj mam dużo lepszą kulturę pracy, ciszę, a dynamikę porównywalną z mocniejszymi współczesnymi autami, to akurat zasługa tej "witaminki", mam więcej niż to co potrzebowałem
JanekZays
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: VW Polo 6N
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

18 Sie 2024, 18:14

JanekZays napisał(a):a dynamikę porównywalną z mocniejszymi współczesnymi autami,
:lol: dobre to :ok: poprawiłeś mi humor przy niedzieli.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16444
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2024, 19:24

A co w tym nie tak? Ważący jakieś 1200 kg kompakt ze zmienioną mapą jak u kolegi wyżej czyli pewnie z 1 bar doładowania, z 300 Nm i prawie 200 koni, robi spokojnie 0-100 w 7 z hakiem, czyli jest szybsze od sporej części aut na ulicach..
Niektórzy nie mają chyba pojęcia jak po lekkim dłubnięciu takie auto potrafi jechać.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 721
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

18 Sie 2024, 21:20

Trevor napisał(a):czyli jest szybsze od sporej części aut na ulicach..
zgadza się bo dalej średnia wieku auta to 15 lat a większość to auta 20 (zależy tez od regionu). Więc wszystko się zgadza ale nie spina się
JanekZays napisał(a):z mocniejszymi współczesnymi autami
:wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16444
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4