Zakup pierwszego auta - prośba o pomoc

27 Lip 2010, 15:00

Witam ponownie! Już kiedyś był mój post na ten temat, tylko wtedy były inne priorytety i poza tym nie miałem 18 więc nie było sensu kupna. Będzie to mój pierwszy samochód, ogólnie jak i terenowy. W przeciwieństwie do poprzedniego postu - samochód nie musi mieć turbopotężnego bagażnika na milion plecaków - pewna osoba mi uświadomiła że to ja mam jeździć tym autem, a problem transportowy mam mieć w :) Autko w granicach 15/16 tysięcy - jeśli jest opcja czegoś z homologacją na ciężarowe to do 21/22 ale z tego co wiem po poszukiwaniach takich terenówek nie ma. Silnik koniecznie diesel w granicach 2,2 litra. Fajnie by było, gdyby w tych pieniądzach udalo się kupić coś ze sprzętem w teren (najważniejsze rzeczy i przy okazji najdroższe tj. zawias, laki, wyciągara) byle nie totalnie zmotane na tyle żeby mnie do ruchu na czarnym nie dopuścili. Samochodem czasem będę jeździł po mieście, a najdłuższa trasa jaka się zapowiada to Tatry i spowrotem (nie te w sklepie :grin: ) Chciałbym, żeby spalanie nie było zbyt wielkie, gabaryty również - niepotrzebne mi żadne longi. Odpada patrol - ojciec ma uraz do nissanów. Co myślicie o samuraju? Przypominam - tylko diesel. Z góry dziękuję za odpowiedzi :wink:
Lok
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Kraków

27 Lip 2010, 15:35

momo iz sami to wdzieczne auto w teren to jednak na dalsze wyprawy nie bardzo sie nadaje ze wzgledu na ogolna ciasnote i niski komfort jazdy:wink: rozejzyj sie moze za jakas toyota land cruiser, mitsubishi pajero czy daihatsu rocky :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

27 Lip 2010, 15:51

A może vitarka? Silnik diesel 2.0, wielkiego bagażnika tam nie uświadczysz nawet w longu :mrgreen: Jest może nieco przestronniejsza od samiego a po założeniu odpowiednich laczków w terenie też da się pośmigać (no może nie tak jak samim :wink: ) Mam na myśli starą vitarkę a nie jakieś tam grand vitary.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Lip 2010, 17:31

W Pajero widzę min. 2,5l, land cruiser wszędzie nie przejedzie a mi właśnie chodzi o takiego rzeźnika :) ewent. mogę spytać Ojca czy by się nie zgodził na samuraja w benzynie z gazem, bo w końcu silniki w terenowych są bardzo prostej budowy i nie ma się tam co przez gaz zepsuć. Mam rację czy nie?? :twisted: Powiedzcie co myślicie na ten temat. Rocky jak wyczytałem na autocentrum.pl mimo 2,8TD potrafi zejść do 8l jak się nie przekracza 2k obrotów ale pewnie gorzej w terenie? Poza tym wszyscy narzekają na dostępność części do Daihatsu.
Lok
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Kraków

27 Lip 2010, 21:18

Chcesz rzeznika a martwi Cię zużycie paliwa :?: :shock:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Lip 2010, 21:23

Jak martwisz się zużyciem paliwa to z daleka od samochodów terenowych :mrgreen:
Lok napisał(a):Poza tym wszyscy narzekają na dostępność części do Daihatsu.


Odpuść nie dość że części a jak są to ceny wyje**ne w kosmos :lol:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator jednostek mocy
    Najdzęściej używaną jednostką w samochodach do określenia ich mocy jest "KM" jednak jak możemy się dowiedzieć czytając różne opracowania jest to pozaukładowa jednostka mocy (w układzie jednostek miar MKS), bardzo często ...

28 Lip 2010, 13:45

Samuraj bardzo dobry wybór miałem jezdziłem i naprawde daje rade.... moja sugestia taka kupić samuraja silnik 1.6 od vitary opony goodrich MT i w teren!!
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

28 Lip 2010, 14:02

ja mam SJ413 na gazniku z gazem i wymiata ze az milo :wink: z orginalnym silnikiem daje rade o ile nie przesadzi sie z wielkoscia opon :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

28 Lip 2010, 17:05

Ja ma wtryski i też daje rade :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Lip 2010, 18:29

A moja sugestia taka kupić Samuraia z 1.8 z bawarki i zapier.... tylko trzeba częściej w układ przeniesienia napędu zerkać(albo mosty uaz/patrol) :mrgreen: ale za to jak robi :razz: a pali tyle co Vitarowe 1.6
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2010, 07:05

nie przesadzajmy :mrgreen: Rocky fajne autko ceny nie zabijają (są o wiele niższe niż toj toj) jedyny problem dośc słabe,
aut z homologacją na ciężarowe jest multum w zasadzie każda większa terenówka może być ciężarówką :wink:

wybur auta bym rozpoczął od innego pytania.... do czego ci ten samochód w jaki teren i jak bardzo chcesz go motać,

i kilka uwag na koniec ;) jeśli chcesz jeździć autem po drodze zapomnij i samuraju i tym podobnych wynalazkach :mrgreen: posiadając terenówke zapominasz o ekonomii (czy to w paliwie czy to w kosztach napraw) każda modyfikacja pociąga za sobą wzrost spalania, każda modyfikacja pomagająca w terenie pociąga za sobą pogorszenie trakcji na drodze,

dlatekoż określ co chcesz robić z autem,
jak głównie teren to podstawa 2 sztywne mosty i diesel (benzyna robi lepiej ale trzeba się z nią pomęczyć)
jeśli teren i droga to można rozważać IFS, lepsza benzyna z LPG(zabawa turystyczna, wycieczkowa, bez megahardmadafaka terenu)
wyprawowo diesel małoawaryjny
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)