Zakup samochodu (5-7 tysięcy)

15 Lip 2017, 22:40

Barol napisał(a):za dużo człowieku w Niemczech nie ma tanich aut..
a ja proponuję Ci nie siać zamętu. Słyszałeś kiedyś że na szrotach niemieckich stoją lepsze auta niż jeżdżą po polskich drogach???? A wiesz dlaczego???? Na zachodzie (nie tylko Niemcy) jest inna mentalność auto puki jest sprawne jest warte sporo ale jak gdzieś stuknie delikatnie lub że popsuje coś delikatnego a auto już jest trochę wiekowe to już dla mnie nich to szrot nic nie wart i jak mają to naprawiać to kupują nowsze auto. Ja mieszkam we Francji, nie wiem jak w Niemczech ale tutaj za skasowanie auta się płaci i ludzie dobre sprawne auta oddają za darmo albo za grosze ale jak auto gość użytkuje normalnie i jest sprawne wszystko jak trzeba badania ubezpieczenie to byle jaki kibel typu r19 jest warty 1500 euro. Zachód jest też mocno pilnowany na sprawność auto i na zanieczyszczenie jeżeli no auto ma wypalone katalizatory to nie przejdzie badań a jako że rynek nie jest nabity zamiennikami tak jak u nas to nie ma ochoty wydawać na katalizator 1000 euro do golfa IV więc takie auto jedzie na eksport i wcale to nie musi być szrot jak opisujecie. Musicie poprostu trochę poznać zachodnią mentalność bo teraz jesteście w błędzie gadając takie rzeczy że jak kosztuje w pl 4 tys to musiał go kupić za 500 co do was jest nie do pojęcia że można dobre auto za tyle kupić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lip 2017, 23:25

Kao, masz rację, jest inna mentalność głownie dlatego że nowe auto(nie koniecznie nowe ale lepsze) w Niemczech w stosunku na zarobków jest dużo bardziej w zasięgu zwykłego człowieka niż u nas .
Potwierdzasz też to co mówił Barol, Auta są po większych albo mniejszych przygodach. A handlarz czy osoba sprowadzająca wiedząc że ma właśnie taka sztuka która ma np. przepalony katalizator z pewnością nie będzie go sprzedawał poniżej ceny rynkowej danego modelu . Bo dalej wchodzą w grę koszty transportu , i własnego zarobku .
Jeżeli wiem że mogę na czymś zarobić więcej to czemu nie ?
pawelm318
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 18 04 1996
Auto: Nie mam

15 Lip 2017, 23:36

No i druga sprawa wy macie wyobrażenie że gość jedzie po taka Megane za 3000 zł sprinterem z laweta. Otóż nie bo wtedy właśnie macie takie myślenie jak teraz. Że musi pokryć koszty transportu paliwa itd. Jedzie sobie dużą lora powiedzmy 8 aut, zostaje mu jedno czy 2 miejsca to bierze byle co aby był komplet. Może nawet na niej zarobić 500 zł zawsze to jakiś grosz. Przecież takiej jebany rozbitej nawet nie opłacało by się za darmo brać bo naprawa przewyższa wartość auta. Takie auta jadą w całości ale jakieś tam przygody miały kiedyś w Niemczech. Nikt za bardzo nie bierze rozbitych starych szrotow.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Lip 2017, 00:07

A kierowca samochodu pracuje charytatywnie , a handlarz naczepę znalazł w czipsach a paliwo leje się z nieba... I nagle ściąganie meganek za 500 euro staje się cudowną żyłą złota .
Tylko że nie ...
Koszt jednostkowy przypadający na pojedyncze auto podliczając kierowce,tira , naczepe , paliwo , dalej nie jest zerowy i skłania do jednego :
Kupowania auta jak najtaniej a sprzedawania jak najdrożej
I najlepiej gdyby było jak najmniej do robienia przy nim , więc dalej skłaniamy do tego że jeżeli auto z zagranicy sprzedaje w polsce za 4k , to w niemczech musiało mieć jakaś usterkę , większa lub mniejsza .
pawelm318
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 18 04 1996
Auto: Nie mam

17 Lip 2017, 10:49

pawelm318 napisał(a):a jak wygląda kwestia kosztów eksploatacyjnych silnika w megane 1.6 ? Mam na myśli takie rzeczy które po zakupie pasowało by wymienić tak profilaktycznie


Przede wszystkim zastanów się czy faktycznie chcesz kupować tego awaryjnego bubla. Jeśli odpowiedź jest twierdząca to po zakupie w ramach obsługi silnika należy zrobić to co w każdym aucie plus:
a) sprawdzić jakie są cewki - fabryczne Sagemy są wybitnie nietrwałe, zalecana wymiana na Beru,
b) koniecznie wymienić pasek rozrządu (są bardzo nietrwałe - potrafią pękać na długo przed przewidzianym terminem wymiany), a przy okazji koło zmiennych faz rozrządu,
c) sprawdzić jak wygląda kondycja przewodów, mas, styków i wymienić te skorodowane, przerwane, poprawić montaż tych, które będą skorodowane.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

17 Lip 2017, 10:54

W Megane I nie ma zmiennych faz rozrządu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Lexus LFA - 7 ciekawych faktów
    Kultowy Lexus LFA, jedyny w swoim rodzaju supersamochód japońskiego producenta aut luksusowych, został wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy. To niezwykle wyrafinowane od strony technicznej ...

17 Lip 2017, 10:56

Autor nie podał, o które Megane pyta, zasugerowałem się pierwszym postem. Reszta jest uniwersalna.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

17 Lip 2017, 11:15

Wiec czytaj cały temat, poradziłem mu, żeby w tej cenie skupił się na jedynce, a nie dwójce. To samo z Laguną.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lip 2017, 11:25

galakty napisał(a):Wiec czytaj cały temat, poradziłem mu, żeby w tej cenie skupił się na jedynce, a nie dwójce.


Ale przecież obie Meganki są podobnie awaryjne, więc co to za różnica? Ok, w dwójce awaryjne są również elementy elektroniczne, których w jedynce nie ma, ale w jedynce dochodzi jeszcze kwestia awarii związanych z samym wiekiem auta. Ogólnie na to samo wyjdzie.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

17 Lip 2017, 11:27

Dwójka jest gorszym modelem, dodatkowo w tej cenie są najmniej zaniedbane egzemplarze. Za 5-6 tyś można kupić jedynkę po lifcie, a Ty chcesz mu ładować dwójkę? Potem z takiego rozumowania wychodzi, że Francuzy się "psujom".
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lip 2017, 11:32

Znowu offtop sie zaczyna. Panowie skonczcie puki jeszcze czas bo znajac was bedziecie dyskusje prowadzic na kilkadziesiat postow.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Lip 2017, 11:49

galakty napisał(a):Za 5-6 tyś można kupić jedynkę po lifcie, a Ty chcesz mu ładować dwójkę?


Gdzie tak napisałem? Ja każdemu te auta odradzam z całego serca. To autor w pierwszym poście wskazał, że interesuje się tym modelem.

Kao napisał(a):Panowie skonczcie puki jeszcze czas bo znajac was bedziecie dyskusje prowadzic na kilkadziesiat postow.


Z mojej strony koniec, to Galakty niepotrzebnie się rozwinął - powinien z góry odradzić te auta i nie byłoby tematu :wink:
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

17 Lip 2017, 19:45

W 1 poście pytałem o Megane II bo jako laik wrzuciłem na olx i patrze ładne sztuki za 6-7 tyś ( ładne na wygląd) no to mi się spodobały :) ale po opiniach na forum raczej w tym przedziale wszyscy sugerują że będzie to mina.



I jestem w pełni swiadom że w tej cenie nie kupie jakiejś super fury i takowej do codziennego dojazdu do pracy nie potrzebuje .
Z racji tego że nie potrzebuje auta już na teraz bo stare jeszcze jakoś ciągnie to kieruje się również względem wizualnym .


Czyli jak jest wreszcie z tymi megankami i lagunami pierwszej generacji (silniki 1.6 albo 1.8 ) warto się za tymi autami oglądać ? Na co najbardziej zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach
pawelm318
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 18 04 1996
Auto: Nie mam

17 Lip 2017, 20:07

Podzielone zdania. Jeden jeździ długo i nie chce zmieniać bo się nie psuje a drugi klnie i pocałował by kogoś po nogach żeby ktoś to od niego zabrał za kilka groszy. Poprostu są już to wiekowe auto i w dużej większości zajechane. Zachwalają Ci co mają jeszcze dobre sztuki. Co do dwójek to lepiej dmuchać na zimne i się poprosi w to nie pchać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Lip 2017, 08:26

Wg mnie warto za tą cenę, bo kipisz coś w dobrym stanie zamiast zmęczonego niemca czy skorodowanego japońca (w tej cenie liczy się stan nie znaczek). W Lagunie I lepiej omijać automatyczną klimatyzację (stwarza problemy).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010