Zakup samochodu i orientacyjne roczne koszty jego utrzymania.

10 Maj 2017, 23:26

Witam, otóż jestem młodym kierowcą, prawo jazdy posiadam rok w tym czasie jeździłem samochodem rodziców - VW Passat B5 1.9TDI, ale w końcu przyszedł czas na coś własnego. Na wakacje idę do pracy co pozwoli mi na zakup pierwszego autka. Oczywiście zostanie ubezpieczone na rodziców z racji wysokich cen dla młodych. Zastanawiam się nad trzema autkami wszystkie z silnikiem 1.9 TDI najlepiej w wersji 90KM:
-Audi 80
-VW Golf III
-Seat Toledo 1
Autka chciałbym upolować w cenie 3-4tyś. max.
I tu nasuwają się moje dwa pytania:
który z samochodów jest, że tak to ujmę najmniej awaryjny i opłacalny?
ile orientacyjnie, w przybliżeniu wyniosą mnie koszta eksploatacyjne?
Funkatonka
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 26 05 2016
Auto: Nie mam

11 Maj 2017, 07:59

Żaden stary diesel nie będzie ani opłacalny, ani tani w utrzymaniu.
iLuminary
Początkujący
 
Posty: 73
Auto: Signum 1.8 122hp
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

11 Maj 2017, 09:39

Z grubsza to jeden pies, ale tak jak kolega wyżej - stary diesel to kiepski pomysł (zwłaszcza VAGowy)
Funkatonka napisał(a):który z samochodów jest, że tak to ujmę najmniej awaryjny i opłacalny?
ile orientacyjnie, w przybliżeniu wyniosą mnie koszta eksploatacyjne?
zależy w jakim stanie kupisz auto.
I tu dochodzimy do sedna, ponieważ w Twoim budżecie szuka się konkretnego egzemplarza, a nie modelu/marki
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Maj 2017, 09:43

W Audi 80 i Golfie III ten diesel jest dobry, zbytnio nie ma się co zepsuć... Tylko, że jak padnie mu sprężarka, to połowa wartości auta pójdzie w jej wymianę - jest sens?
Nie ma żadnego sensu. Kup coś z LPG i będziesz zadowolony.
Chyba, że masz dostęp do ropy za 50% ceny to wtedy można rozpatrzeć, w innym wypadku to się nie kalkuluje.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2017, 14:22

a moglibyście polecić coś innego w takim razie?
Funkatonka
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 26 05 2016
Auto: Nie mam

11 Maj 2017, 14:25

mike napisał(a):I tu dochodzimy do sedna, ponieważ w Twoim budżecie szuka się konkretnego egzemplarza, a nie modelu/marki


Napisał przecież.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...
    Volkswagen Polo 1,2 TSI o mocy 110 KM
    Pod maską opisywanej wersji Volkswagena Polo znajduje się silnik o pojemności 1,2 litra generujący moc 110 KM. Co w tym modelu znajdziemy na liście wyposażenia nie wymagającego dopłaty? Jest kilka takich rzeczy o których ...

11 Maj 2017, 15:22

Bez jaj Panowie. Stary diesel jest zły, ale stary samochód z LPG, to już super rozsądna decyzja? W 90% auta z LPG w tym budżecie to auta, które miały być super tanie, a jakością instalacji i serwisem nikt się nie przejmował. Teraz trzeba pozbyć się problemu, bo ta "taniość" wychodzi bokiem.
Mike dobrze napisał w kwestii szukania aut- szukasz tego co jest w najlepszym stanie niezależnie czy będzie to stary diesel, auto z LPG, czy czysta benzyna. Oczywiście z tej reguły warto wykluczyć auta, które już w latach swojej świetności miały kiepskie opinie. W przypadku aut z LPG przy oględzinach zwróć uwagę na jedną prostą rzecz- ile jest benzyny w baku. Jak z miejsca pali się rezerwa, to już masz sygnał ostrzegawczy. Przy dieslach zwróć uwagę jak samochód odpala, czy był zimny podczas oględzin, czy odpala bez problemu gdy jest ciepły, czy turbo się nie zacina, nie puszcza oleju i nie odcina mocy, czy za autem nie tworzy się zasłona dymna. Nawet jak by w przyszłości turbina miała się rozlecieć, a raczej nie staję się to z dnia na dzień, to turbo do starego diesla (takiego jak np. 1.9TDI) przy odrobinie chęci kupisz za grosze i tutaj nie ma co lamentować, że będzie to używka, bo w stare zwyczajne auto nikt nie będzie pompował worka pieniędzy(no dobra znajdą się jakieś wyjątki :D). Z pompą wtryskową będzie podobnie, ale przy oględzinach można ocenić jej kondycję, w najgorszym wariancie będzie trzeba wyrzucić parę stówek na regeneracje(tutaj też uwaga, są bardzo trwałe i tanie w naprawie pompy, a są takie, które z trwałością mają nie wiele wspólnego, a do tanich w regeneracji też nie należą). Najlepiej zwerbować na oględziny jakiegoś ogarniętego mechanika, który zweryfikuje stan newralgicznych i drogich elementów w samochodzie.
Po za silnikiem i osprzętem silnika, pozostają jeszcze pozostałe elementy samochodu i tutaj można się nadziać niezależnie czy będzie to benzyna, LPG czy diesel. Z tego też względu ponownie powtórzę, ze ogarnięty mechanik przy oględzinach jest nieoceniony. Oczywiście trzeba się liczyć z tym, ze w starym aucie zawsze będzie coś do zrobienia, ale niektóre rzeczy naprawisz za pół darmo, a do innych będziesz musiał sypnąć grubszą gotówką, co w ogólnych rozrachunku wyjdzie słabo.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

11 Maj 2017, 15:24

Zwykły prosty diesel bez turbiny jest jak najbardziej do wzięcia tylko że pozostaje mizerna kultura pracy.
No i tak jak przedmówcy wyżej wspomnieli za te pieniądze liczy się stan a nie konkretna marka czy model. Ja w ostatnim czasie oglądałem kilka tanich aut (miałem max 2k do wydania),obejrzałem kilka sztuk i zaczynałem wątpić w znalezienie "dobrego" auta aż nagle trafiło się ogłoszenie Corsy z mojego miasta,pojechałem obejrzałem i mówię biorę nawet zbytnio nie negocjowałem ceny :mrgreen:

Skąd jesteś? To coś poszukamy.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Maj 2017, 15:26

pkc napisał(a):Bez jaj Panowie. Stary diesel jest zły, ale stary samochód z LPG, to już super rozsądna decyzja? W 90% auta z LPG w tym budżecie to auta, które miały być super tanie, a jakością instalacji i serwisem nikt się nie przejmował. Teraz trzeba pozbyć się problemu, bo ta "taniość" wychodzi bokiem.


Nooo na pewno doprowadzenie do ładu wyjdzie drożej niż turbodiesla :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2017, 17:05

Barol napisał(a):Skąd jesteś? To coś poszukamy.

Sławno, zachodnio-pomorskie
Funkatonka
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 26 05 2016
Auto: Nie mam

12 Maj 2017, 08:33

pkc napisał(a):W 90% auta z LPG w tym budżecie to auta, które miały być super tanie, a jakością instalacji i serwisem nikt się nie przejmował


Powiedziałbym nawet 99%. Stare auto z LPG za kilka tysięcy = poprzedni właściciel ograniczał serwis do taśmy klejącej i trytytek.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Maj 2017, 16:12

Masz kilka linków:
[link do oferty na Olx wygasł] - przebieg może być autentyczny i w PZU możesz rejestrować na siebie (wystarczy wyrobić kartę PZMu i masz na start 70% zniżek) tylko obstawiam że jest stary 11letni gaz.
[link do oferty na Olx wygasł] - bardzo oszczędny i dynamiczny silnik.
[link do oferty na Olx wygasł] - tylko pytanie czemu tak szybko sprzedaje i sporo wyświetleń zastanawia.
[link do oferty na Olx wygasł] - wiem że diesel ale ładnie wygląda i jeśli będziesz dbał to jeszcze długo posłuży.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Maj 2017, 16:23

łysy napisał(a):Powiedziałbym nawet 99%. Stare auto z LPG za kilka tysięcy = poprzedni właściciel ograniczał serwis do taśmy klejącej i trytytek.

...a właściciele i chętni na IS 200 myślą, że jak LPG jest w ogłoszeniu to wielki atut :lol: Nie dadzą sobie wytłumaczyć, że pewnie padaka serwisowa, bo "przecież właściciel taki przedsiębiorczy, że na pewno oszczędzał na części" (ostatnio miałem śmieszną dyskusję na facebooku w grupie).
Już miałbym u siebie GS 430 w garażu, które było pod nosem ale miało LPG :/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Maj 2017, 16:49

przecież właściciel taki przedsiębiorczy, że na pewno oszczędzał na części


Nooo to chyba ja jestem przedsiębiorczy. W bagażniku butla a hamulce brembo :mrgreen: :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Maj 2017, 21:07

Invi - bardzo nietypowy z Ciebie Janusz :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna