Zakup samochodu i orientacyjne roczne koszty jego utrzymania.

10 Maj 2017, 23:26

Witam, otóż jestem młodym kierowcą, prawo jazdy posiadam rok w tym czasie jeździłem samochodem rodziców - VW Passat B5 1.9TDI, ale w końcu przyszedł czas na coś własnego. Na wakacje idę do pracy co pozwoli mi na zakup pierwszego autka. Oczywiście zostanie ubezpieczone na rodziców z racji wysokich cen dla młodych. Zastanawiam się nad trzema autkami wszystkie z silnikiem 1.9 TDI najlepiej w wersji 90KM:
-Audi 80
-VW Golf III
-Seat Toledo 1
Autka chciałbym upolować w cenie 3-4tyś. max.
I tu nasuwają się moje dwa pytania:
który z samochodów jest, że tak to ujmę najmniej awaryjny i opłacalny?
ile orientacyjnie, w przybliżeniu wyniosą mnie koszta eksploatacyjne?
Funkatonka
Nowicjusz

Prawo jazdy: 26 05 2016
Auto: Nie mam

11 Maj 2017, 07:59

Żaden stary diesel nie będzie ani opłacalny, ani tani w utrzymaniu.
iLuminary
Początkujący

Auto: Signum 1.8 122hp
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

11 Maj 2017, 09:39

Z grubsza to jeden pies, ale tak jak kolega wyżej - stary diesel to kiepski pomysł (zwłaszcza VAGowy)
Funkatonka napisał(a):który z samochodów jest, że tak to ujmę najmniej awaryjny i opłacalny?
ile orientacyjnie, w przybliżeniu wyniosą mnie koszta eksploatacyjne?
zależy w jakim stanie kupisz auto.
I tu dochodzimy do sedna, ponieważ w Twoim budżecie szuka się konkretnego egzemplarza, a nie modelu/marki
mike
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Maj 2017, 09:43

W Audi 80 i Golfie III ten diesel jest dobry, zbytnio nie ma się co zepsuć... Tylko, że jak padnie mu sprężarka, to połowa wartości auta pójdzie w jej wymianę - jest sens?
Nie ma żadnego sensu. Kup coś z LPG i będziesz zadowolony.