Zakup samochodu sprowadzonego z Danii - przykład.

20 Paź 2019, 14:14

Pozwól, że będę pomagał w sposób jaki mnie się wydaje odpowiedni :)

szybki - a kto Tobie musi uświadomić, że rynek duński to nie jest rynek polski i tutaj są inne mechanizmy?
W Danii nie ma czegoś takiego jak mikrony i miernik grubości lakieru, nikt tutaj nie wie co to jest, poza oczywiście Polakami.
tomekdk
 

20 Paź 2019, 14:28

tomekdk napisał(a):Kao - no właśnie tylko to się nie sprawdza na rynku duńskim, bo tutaj rządzą się inne prawa, dlatego pisałem wyżej, że bez sensu przenosicie polskie / inne realia na tutejszy rynek.


Ale Tomek chyba źle odbierasz pewne komy, ja nie mam bólu pupki że coś tam robisz i pomagasz ludziom, to jest fajne i kontunuuj to nawet jakby ktoś Ci przeszkadzał, mówisz że rynek duński rządzi się innymi prawami które Ty dobrze znasz itd, szybkiego chcesz w czymś uświadomić ale nie podajesz żadnych konkretów, ja byłem ciekawy więc zadałem Ci pytanie
Kao napisał(a):Tak z ciekawości możesz mi wytłumaczyć co robi właściciel auta które trafiło na grad, na wandala który postanowił pokazać swoją twórczość na aucie, na ciężarówkę że żwirem która jechała przed nim, na wichure która niesie za sobą różne elementy i wiele innych przypadków?
nie powiedziałeś nic a to było tylko z ciekawości a nie żeby ryć Ci pod tyłkiem. Mówisz że rzadkością jest auto które ma 300-400 mikro więc pytam co się dzieje z tymi autami które mają lekkie uszkodzenia z ponownym lakierowaniem, nikt nie wyda tyle na lakierowanie to co? jezdzą obitymi czy jak to jest, u mnie ze Francji też nikt nie zna mierników jak wyjdę czasami z nim na licytację to czasami biorę 20 euro za to że komuś zmierzę auto bo oni nie wiedzą po co to i do czego, auto może być obite, mieć 1 cm szpachli itd ma poprostu być sprawne i trzymać się kupy bo jest to przedmiot jak pilot do telewizora. A czemu polski handlarz nie może kupić auta w Duńskim komisie? A rdza w dani istnieje i nie pitol że nie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Paź 2019, 15:52

Kao - w Danii auta używane są +- 2 razy droższe niż w PL / DE ze względu na podatek rejestracyjny, dlatego powszechne jest AC. To Audi miało w 2018 roku wartość ok. 80000kr, czyli prawie 50000zł. Szkody powyżej 25000kr są odnotowywane w systemie, a naprawa po gradobiciu byłaby w rejestrze.
Jak jest szkoda to po prostu naprawiają z OC/AC, i to dosyć częste, auta całe w oryginale - jest ich sporo, ale zdarzają się też z malowanym błotnikiem, maską, itp. - standardowo.
Pamiętajmy też o kosztach pracy, które w Danii są spore.

Praktycznie polski handlarz nie kupi auta w Danii - bo ze względu na ten cały podatek, który stanowi praktycznie 50% ceny używanego auta (przykład tego Audi z 2007 o wartości 50000zł, gdzie podatek stanowi +- połowę) ... eksportują tylko duńskie komisy, które odzyskują ten podatek a później mogą zapodać cenę dla kogoś spoza Danii, pomniejszoną o ten podatek.
Ale ja nie mówię, że rdzy nie ma, tylko, że jest na poziomie europejskim.
Do tego masz w Danii 5 dużych profesjonalnych firm konserwujących na każdym rogu i praktycznie 50%, jak nie więcej, nowych aut wyjeżdżających z salonu ma dodatkowo (za opłatą kupującego) robioną konserwację, czyli czarne podwozie, i tym zajmuje się salon, czyli odbierając nowe auto z salonu ma już ekstra konserwację, coś takiego:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



itd., itp., dlatego się nie rozpisuję w analizach aut, bo o tych wszystkich niuansach można by książkę napisać.
tomekdk
 

20 Paź 2019, 17:59

tomekdk napisał(a):Pamiętajmy też o kosztach pracy, które w Danii są spore.
tylko co ma piernik do wiatraka, szkody są i się je naprawia nie wazne za ile tym bardziej jeżeli chodzi o firmy. To z tego co mówisz nawet mała szkoda jest pokrywana z ub? Opłaca im się to? Nie mają zwiększanych składek?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Paź 2019, 20:29

tomekdk napisał(a):Pamiętajmy też o kosztach pracy, które w Danii są spore.

To przecież jeżeli kupię auto z malowanym błotnikiem w Danii to przecież nikt mi nie dolicza auto + koszty tego lakierowania czy naprawy.
Czasami mam auto które ma serwis na kwotę przekraczającą cenę za samo auto i tego nikt nie dolicza extra do samochodu.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

21 Paź 2019, 20:33

Dalej zostaje temat otwarty czyli co Tomek zrobi jak nagle spadnie na jego auto grad ? ;-)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Paliwo można produkować nawet z wody morskiej
    Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda opracowali nowatorską metodę produkcji wodoru z wody morskiej z użyciem energii elektrycznej. Rozpowszechnione dziś elektrolizery wymagają stosowania czystej wody, gdyż woda morska powoduje ...

21 Paź 2019, 21:37

Panowie, nie zaśmiecajcie tego tematu, już pisałem, że nie będę się rozpisywał, bo przecież książkę można o tym napisać, a wpadam tu głównie na analizę auta.

szybki - ale o co chodzi? Grad = ubezpieczyciel = szkoda w systemie, a to Audi nie miało szkody odnotowanej, w tym szkopuł. Dlatego pisałem, że jednym ze scenariuszy mógł być eksport do Niemiec w listopadzie zeszłego roku a później do PL, nie tylko z DK jest eksport do PL, itd., itp.
I dlatego proszę, nie przenoś polskiego rynku na rynek duński, bo zasady są inne.

Kao - zrobienie zderzaka, błotnika, maski - za jeden element liczą ok. 6000kr, czyli +- 3500zł. Mieliśmy kiedyś szkodę całkowitą, auto tylko zarysowane z zewnątrz z wielu stron, szkody stricte blacharskie (maska, 2 zderzaki, błotnik, 2 drzwi, bagażnik, trochę też poprzestawiane) i wyszły szkody na 40000kr, kasa z AC (ubezpieczalnia pewnie ściągała od sprawcy), auto przejmuje ubezpieczalnia, wystawia na aukcję w DK, kupione przez szrot i poszło na części.
tomekdk
 

31 Paź 2019, 13:03

Witam,
Bardzo proszę o sprawdzenie historii pojazdu sprowadzonego z Danii (KIA PRO CEED) z 2013r. o nr. VIN: u5yhm311ael002557
Mam zamiar kupić ten samochód, jestem już umówiony do ASO na przegląd przed zakupowy, jednak w ASO powiedzieli, że przy samochodzie sprowadzanym z zagranicy nie są w stanie sprawdzić historii pojazdu.
Będę bardzo wdzięczny za jakąś wyczerpującą odpowiedź.
Dziękuję i pozdrawiam :)
budzik1193
Obserwowany
 
Posty: 2

31 Paź 2019, 18:56

@budzik - strona, gdzie się sprawdza przebieg, na tę chwilę szwankuje, także sprawdzić można później:
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... 1AEL002557
W systemie zanotowano przebieg przy eksporcie 68000km w marcu 2019.
Auto w Danii miało 2 właścicieli, pierwszy do listopada 2015, drugi od stycznia 2016 do marca 2019.
Auto przechodziło badanie techniczne przedeksportowe, także było eksportowane w całości.
tomekdk
 

02 Lis 2019, 19:43

Dziękuję za odpowiedź :).
Strona którą podałeś w linku już działa.
Po rozwinięciu jednego z przeglądów jest takie zapis:
"Lygter, lyssignaler, refleksanordninger og elektrisk udstyr, Bagnummerpladelygte, Tilstand og virkemåde, Lyskilde defekt. (Arrangementer med flere lyskilder)., højre, Mindre fejl"
Po przetłumaczeniu tego w translatorze rozumiem, że były jakieś problemy ze światłami lub układem elektrycznym w samochodzie.

Czy mógłbyś mi podpowiedzieć o co dokładnie chodzi i czy była to wada krytyczna czy drobnostka ? Będę wdzięczny za info.
budzik1193
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Lis 2019, 00:23

Adnotacja bez znaczenia, blad znikomy, cos z podswietleniem tablicy rej., przeglad zaliczono.
tomekdk
 

07 Lis 2019, 21:33

Witam, Bardzo proszę o sprawdzenie historii pojazdu sprowadzonego z Danii (Renault Megane III Sport tourer) z 2010 r. NR VIN: VF1KZ1V0642669310.
Najbardziej interesuje mnie jak wyglądał przebieg kilometrów w Danii i czy jakieś szkody były zarejestrowane. Z góry dziękuję :)
Jawa92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 3-2011
Auto: Nie posiadam...jeszcze

07 Lis 2019, 21:54

Powyższe Megane, 293 000 km w 2017 roku, kiedy to je wymeldowano:
https://selvbetjening.trafikstyrelsen.d ... 0642669310

Eksportowane w całości.
2 właścicieli w Danii.

Jaki przebieg w ogłoszeniu?
tomekdk
 

07 Lis 2019, 22:53

Hehe 147k :D a jakieś zdarzenia? Wypadki? Całkowita szkoda?
Jawa92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 3-2011
Auto: Nie posiadam...jeszcze

07 Lis 2019, 22:57

Eksportowany w całości, zakombinowali na przebiegu i to im pewnie wystarczyło.
No masakra.
tomekdk