Dobry wieczór
Proszę o pomoc przy sprawdzeniu auta, Peugeot 308, VIN VF34C9HXC55056202. Kuzynka zajeździła samochód i pilnie szuka nabytku u "zaufanego Pana Jasia". Wg mnie zarówno sprawdzenie w internetach, jak i oględziny wskazują na ordynarne wręcz oszustwo handlarza.
Na początku proszę o wyjaśnienie, jeżeli ktoś wie o co chodzi. Wg tego serwisu
https://www.tjekbil.dk/stelnummer/VF34C ... 2/afgifterwe wrześniu 2018 roku auto miało jeszcze inne numery rej. natomiast
https://selvbetjening.trafikstyrelsen.d ... eg=BZ73187podaje te same numery przez całą historię przeglądów. Skąd wynika powyższe?
Informacje do których udało mi się dotrzeć (proszę o ewentualne poprawki, jestem początkujący w temacie):
-3 właścicieli w Danii / wg handlarza 1
-Odnotowana szkoda całkowita / wg handlarza niebity.
-Brak przeglądu eksportowego.
-Aktualny przebieg 170k~ tu by się w miarę zgadzało.
Wnioski z oględzin:
Karoseria:
- Łączenia elementów karoserii przodu nigdzie nie trzymają linii (np. przednia krawędź maski z jednej strony chowa się na 2-3mm poniżej kolejnego elementu - blachy między zderzakiem a maską, a z drugiej strony wystaje 2-3 mm nad tą blachę - czy mogą być inne przyczyny, niż januszowe remonty zbitego przodu?)
- Amatorsko maskowane wżery typu "spuchnięcia" lakieru dosłownie na prawie każdym elemencie.
- Naklejka na przedniej szybie - logo jakiejś firmy z datą 2017 (czy może to wskazywać na wymianę szyby?)
Silnik (czy poniższe może sugerować, że silnik był zmieniony? co jeszcze można sprawdzić we własnym zakresie?):
- Rdza w rowkach kół pasowych (czy w takim miejscu może zardzewieć od krótkiego przestoju? nawet jeśli, to musiałby być zdjęty pasek, żeby pokryło całe koło),
- Większość elementów łączących silnik z osprzętem (gumowe przewody, obejmy, osłony i śruby je mocujące) wyglądają na nowe, kiedy już sam silnik i osprzęt wręcz przeciwnie. Np. obudowa turbiny pokryta rdzawym nalotem po widoczny działaniu wysokich temperatur, ale blaszana osłona, śruby mocujące, przewody i obejmy wyglądają jak prosto ze sklepu.
- Dół bloku silnika wygląda na wyczyszczony w porównaniu do sąsiadującej skrzyni biegów.
- Silnik pracuje jak w starym traktorze, handlarz zaleca wymienić rozrząd i zrobić naprawy eksploatacyjne (olej, filtry), bo nie wie kiedy były robione.