Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

24 Kwi 2018, 19:54

Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Idąc tym tropem, jak mi poszło sprzęgło w golfie, to w każdym innym też sie rozpadnie ;/. Nie chce tylko dobrych opinii, ale naprawdę ciężko mi znaleźć w internecie te złe jeżeli chodzi o te jednostkę. Może ktos się jeszcze wypowie?
Pr0totyp3
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW GOLF 5 GT

24 Kwi 2018, 19:55

Pr0totyp3 napisał(a):Idąc tym tropem, jak mi poszło sprzęgło w golfie, to w każdym innym też sie rozpadnie ;/


Bo tak będzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Kwi 2018, 20:03

A wg mnie bezsensu, ten Golf już jest użytkowany czy będzie?
Przebieg 84 tys potwierdzony czy kręcony na granicy?

Warto pamiętać że słupek 1,4 tsi BLG to 4 tys zł, kompletny silnik ok 6 tys..
komplet rozrządu 1300 zł

Natomiast w BMW wtryski, EGR-y, sprzęgła, turbiny..to wszystko też kosztuje i serwis 3,0 TDI, czy 3,0d BMW to nie jest takie proste.
Tym bardziej że 300 tys no to tutaj się mogą zacząć problemy.
W Golfie 1,4 tsi GT 170 nie jest trwały i dobry ale jak się go ma i śmiga w miarę to dać sobie spokój, zamiana na BMW 3,0d to jak wybór między dżumą i gruźlicą.


Poza tym jednego nie rozumiem Golf nawet 100 tys nie ma i już turbo poszło? To na czym on jeździ? Na oleju roślinnym? :o
Chyba że w rzeczywistości ma 300+ tys.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2018, 20:07

Pr0totyp3 napisał(a):Idąc tym tropem, jak mi poszło sprzęgło w golfie, to w każdym innym też sie rozpadnie ;/.


Oczywiście bo to cześć eksploatacyjna, tak samo jak klocki hamulcowe
A jeśli rozmawiamy o 15 letnim aucie to sam się zastanów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Kwi 2018, 20:11

Pr0totyp3 napisał(a):Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Idąc tym tropem, jak mi poszło sprzęgło w golfie, to w każdym innym też sie rozpadnie ;/. Nie chce tylko dobrych opinii, ale naprawdę ciężko mi znaleźć w internecie te złe jeżeli chodzi o te jednostkę. Może ktos się jeszcze wypowie?


W związku z tym że ostatnio musiałem pomóc znajomym w serwisowaniu ich pięknych aut odwiedziłem BMW-klu...itd.
Jest tam temat pt. standardowe usterki e60 w dieslu... zobacz sobie i potem stwierdzisz czy... usterki których doświadczyli moi znajomi są jakimś ewenementem na skale światową czy może pewnym prawidłem które się powtarza... możesz dołożyć kilka pobocznych tematów które też wychodzą w praniu a potem jedź do pierwszego lepszego mechanika i zapytaj o przykładowe koszty tylko razem z robocizną. No i na sam koniec zwróć uwagę czy ktoś narzeka :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Kwi 2018, 20:12

Przebieg jest potwierdzony tego Golfa, tylko że był sprowadzany z Belgii, gdzie jakiś sebix sie chyba nim ścigał, bo wszystko było zajeżdżone i śrubek brakowało w zawieszeniu. Mój problem polega na tym, że bardzo mi zawsze zależało na bmw i chciałbym się przesiąść do czegoś..no nie wiem, z większą klasą? Najbardziej mnie przekonuje to, że ten samochód jest rzeczywiście od zaufanej osoby. No nic, jeszcze poczytam wypowiedzi :)
Pr0totyp3
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW GOLF 5 GT
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowy model Renault 4 świętuje 60-lecie
    W 2021 roku mija 60 lat od wprowadzenia Renault 4. Historia tego modelu to prawdziwe succes story. Na przestrzeni trzydziestu kilku lat sprzedano łącznie ponad 8 milionów sztuk Renault 4 w ponad 100 krajach. Renault ...
    Renault Type B - 120 lat modelu
    Sztywny dach nadawał samochodowi zaskakujący wygląd jak na dzisiejsze normy. Był prawie równie wysoki co długi. Nadwozie miało długość 1,9 metra (czyli o 50 cm mniej niż nowoczesne Renault Twizy) i imponującą wysokość ...

24 Kwi 2018, 20:20

szybki napisał(a):Co ciekawe w tamtym tygodniu okazało się że olej w automacie tym od 3,0d trzeba zmieniać co 50tyś.km.
ciekawe gdzie to wyczytałeś bo napewno nie w serwisówce :o co innego jakbys napisał że ''zaleca się'' a nie ''trzeba'', każdy ma swoją opinie moja jest taka że to solidne auto i jeżeli nie będzie wyeksploatowane to się odwdzięczy bezawaryjnością (zresztą jak każde auto). Nie bez powodu e60 jak i sam 3 litrowy diesel zbiera dobre opinie, nie ma co się oszukiwać więcej osób jeżdzi zadowolonych niż tych niezadowolonych. Każdy ''antyBMkowiec'' będzie szkalować opinie o tym aucie ale po co? nie wiem :?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2018, 20:41

Kao napisał(a):ciekawe gdzie to wyczytałeś bo napewno nie w serwisówce :o co innego jakbys napisał że ''zaleca się'' a nie ''trzeba''

Kao i tutaj kłania się szczegół bo po wymianie konwertera+naprawie skrzynki kolega przejechał 50tyś.km. i pojawił się jakiś komunikat a Pan od BMW oświadczył mu że czas na wymianę oleju w skrzynce po której komunikat znikł więc nie wiem jak to interpretować ale kaska poszła ?
Kao napisał(a): Nie bez powodu e60 jak i sam 3 litrowy diesel zbiera dobre opinie, nie ma co się oszukiwać więcej osób jeżdzi zadowolonych niż tych niezadowolonych. Każdy ''antyBMkowiec'' będzie szkalować opinie o tym aucie ale po co? nie wiem :?

Jest tu następny problem... generalnie ostygłem co do aut i pewnie jeszcze bardziej ostygnę bo troszku zająłem się zarobkowo branżą motoryzacyjną i jestem w stanie zrozumieć to że ktoś jest z czegoś zadowolony co nie zmienia faktu że za to zadowolenie trzeba zapłacić ...
Tym bardziej że 3,0d może być najlepszym silnik na świecie ale jest opakowany w setki boszowatych unowocześnień które będą się psuły czy tego chcemy czy nie bo czas płynie, kilometry lecą i w sumie nie wiadomo kto jak jeździł...
Więc tak jak wspominałem jest to fajny silnik ale auto to nie sam silnik i potrafi generować spore koszty...
No jeszcze jedna sprawa nie jestem żadnym "antyBMkowcem" tylko realnie patrzę na kaskę a do tego obracam się wśród ortodoksyjnych BMkowców mających po kilka bryk z tej stajni. I dziwnym trafem każdy z nich potwierdza że jest fajnie ale drogo i lubi się popsuć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Kwi 2018, 20:42

Skoro zawsze pragnąłeś BMW to czemu 530d? Co jest w nim zachwycającego i pięknego? Bocian pod maską?

Gdyby to było jeszcze bezawaryjne to rozumiem, ale pakujesz się na taką samą albo gorszą minę niż masz obecnie. Prędzej bym spojrzał na 330i + LPG. To już ma JAKIŚ sens ekonomiczny.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Kwi 2018, 21:18

Nie interesują mnie koszty spalania. Jak już pisałem, miałem zamiar kupić trójkę 3 litrową w benzynie albo coś takiego. Chodzi o to, że trafiła sie taka okazja po prostu i chciałem się zapytać.
Pr0totyp3
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW GOLF 5 GT

24 Kwi 2018, 21:26

Kolego, nikt tutaj do tej pory nie wspominał o kosztach spalania. Przy utrzymaniu takiej 530d spalanie schodzi na drugi, albo trzeci plan. Widać że cały czas rozumujesz utrzymanie jako paliwo. A to kardynalny błąd.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Kwi 2018, 21:49

No jak mi ktoś proponuje benzynę z LPG to chyba mu chodzi o spalanie...
Pr0totyp3
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW GOLF 5 GT

24 Kwi 2018, 21:55

A przechodząc z awaryjnego TSI na diesla nie chodzi między innymi o spalanie? Jak Cię ubodło to może być bez LPG, mi to bez różnicy. :roll:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Kwi 2018, 22:01

Ja chce po prostu mieć sprawny samochód, którym nie będę się bał jeździć po autostradach i przy tym mieć komfort jazdy. A że zawsze chciałem niemca, to padło na BMW.
Pr0totyp3
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW GOLF 5 GT

24 Kwi 2018, 22:17

A co się dzieje z tym golfem że się boisz jeździć po autostradach?
Nie trzyma się drogi? buja? słabo się zbiera?

Pamiętaj że 15 letnie auto premium klasy średniej wyższej w dieslu który swoje już przejechało raczej nie będzie lepsza opcją bo osprzęt już może mieć dość.

Nie wiem czy na autostrady nie lepsze coś właśnie z V6, R6 itd..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna