Zaniżona cena, przerejestrowanie i ubezpiecznie. Pilne!

26 Gru 2011, 22:53

Witam serdecznie. Jestem początkującym kierowcom i mam mały problem. Kupiłem Opla Corsę B z 95 r na swój pierwszy samochód. Poprzedni właściciel powiedział mi, że na umowie wpiszemy 900 zł i w tym wypadku będę zwolniony z opłaty skarbowej oraz nie będę musiał przerejestrowywać samochodu. Czy to prawda? Stwierdził, że jego żona jeździ już tak ponad rok i pomimo wielu kontroli policyjnych nie doszukali się żadnych nieprawidłowości. Jest coś z prawdy w tym zdaniu? Czy muszę w ciągu 14 dni przerejestrować auto i opłacić jakiś podatek? Jestem w tym totalnie zielony.

Moje drugie pytanie brzmi: Na polisie OC poprzedniego właściciela widnieje data ważności polisy 25.07.2012 lecz druga rata ubezpieczenia nie została wpłacona i data drugiej raty jest do 25.01.2012. Teraz moje pytanie, czy w tym wypadku ubezpieczenie auta jest ważne do lipca 2012 czy do stycznia 2012? Nie wyrzekałem się ubezpieczenia. Drugą ratę ja muszę wpłacić czy mogę spokojnie jeździć do lipca i o nic się nie martwić? Polisa jest w HDI. Zastanawia mnie fakt czy to właśnie w styczniu ja mam wpłacić tą drugą ratę czy muszę przepisać na siebie ubezpieczenie i od nowa ubezpieczyć?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam i liczę na odpowiedź :)
truckerek
Obserwowany

Prawo jazdy: 30 11 2011
Auto: Opel Corsa B 1.2

27 Gru 2011, 12:20

truckerek napisał(a):Poprzedni właściciel powiedział mi, że na umowie wpiszemy 900 zł i w tym wypadku będę zwolniony z opłaty skarbowej

Kwota wolna od opłaty skarbowej jest do 1000 zł. Opłata skarbowa wynosi raptem 2%. Pamiętaj, że zaniżając na umowie kwotę działasz nielegalnie. Cena rynkowa takiej Corsy to ok. 3 tys. zł (podatek raptem 60 zł). Wg zapisów można zaniżyć wartość auta i nie ma z tego powodu konsekwencji, jeżeli kwota jest zaniżona o 30%, u Ciebie to jest znacznie więcej.
Na umowie trzeba byłoby więc wpisać, że auto jest do poprawek lakierniczych.