Zapach spalin w kabinie - mazda 323f bg

05 Sie 2024, 10:44

Część wszystkim,
Piszę do Was z prosbą o pomoc, bo nie wiem już gdzie szukać. Pacjent mazda 323f bg 1991r 1.6 16v 88KM. Problem: smród spalin w kabinie, który pojawia się w następujących momentach:
1. Otwarcie którejkolwiek szyby lub szyberdachu niezależnie od prędkości powoduje dostawanie się zapachu spalin do kabiny (niezwłocznie po otwarciu)
2. Zamkniete szyby, nawiew ustawiony w położenie "zewnętrzny" podczas jazdy wlatuje świeże powietrze, zaraz po zatrzymaniu np. światła z kratek zaczyna wiać spalinami.
3. Podczas jazdy z zamknietymi szybami i nawiewem ustawionym w położenie wewnętrzny w kabinie nie czuć spalin, ani podczas jazdy, ani podczas postoju. (Jednak jazda w takiej konfigiracji latem jest niemożliwa ze względu na ciepło w kabinie)

Z problemem męcze się od zimy, wymieniłem cały układ wydechowy na nowy (zamiast kata strumienica) z nadzieją, że to pomoże, jednak jak śmierdziało tak śmierdzi. Szukałem przedmuchów na łączeniach jednak żadnych nie wyczułem.

Padło na kolektor, jednak po zdjęciu oslony nie widać pęknięć ani czarnych nalotów, a także nie czuć żadnych spalin, zarówno na luzie jak i podczas gazowania.
Spróbowałem zrobić test ze szmatą, włożyłem ją w wydech jednak silnik nie zgasł i wtedy pod maską bylo czuć wyraźnie spaliny, jednak nie wyczułem miejsca, z którego mogą się wydobywać. Dymu również nie było widać, ani w okolicy kolektora, ani w okolicy odmy oraz po podniesieniu korka dymu brak.

Proszę Was o pomoc w rozwiazaniu problemu, może ktos na coś wpadnie, bo mi już brakuje pomysłów.

Pozdrawiam serdecznie.
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Sie 2024, 09:26

A nie słychać żeby wydech był gdzieś nieszczelny? Generalnie jak wymieniłeś prawie cały układ wydechowy to zostają jego miejsca które nie były ruszane na łączeniach. Najlepiej gdzieś na kanale uruchomić silnik i przejść pod samochodem słuchając gdzie i jak pracuje wtedy jest szansa na wyłapanie jakiejś nieszczelności.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

20 Sie 2024, 19:10

Ja widzę okopcenie styku kolektora z silnikiem,jako ciekawostkę napiszę,że np.w moim przypadku gwizd turbiny przy ruszaniu oraz przed zatrzymaniem auta tylko,podczas szybkiej jazdy cisza,spowodowany był nieszczelnością kolektora ssącego,uszczelka,po wymianie cisza,też zastanawiałem się dlaczego,żadnych innych objawów,moc,przyśpieszenie super,zero spalin.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)