Zapalająca się kontrolka arb opel astra f 1,4 94 rok

20 Lut 2011, 19:16

Witam,mam pytanie do kolegów elektryków ,co może być przyczyną zapalającej się raz po paz w czasie jazdy kontrolki ARB.Zapala się i gaśnie.Zdarza się to raz na 20 min jazdy.Zastanawiam się czy to morze od jakiegoś sterownika.Nie znam sie na tym.Proszę o podpowiedz,bo mam zamiar jechać z tym do elektryka ale nie chce żeby mnie naciągną na koszty.Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
adrian2501
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: gniezno

22 Lut 2011, 16:10

adrian2501 napisał(a):.... kontrolki ARB.

Przepatrzyłem cały licznik i nie znalazłem żadnej takiej kontrolki. Jedyne jakie są opisane to TC czyli trakcja , ABS , S przy automatycznej skrzyni, P - parking, \

Jakiego kolory jest ta kontrolka pomarańczowa czy czerwona?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

22 Lut 2011, 20:11

jest ona po prawej stronie licznika jako ostatnia.Czerwona .Na 100 % od ARB.
adrian2501
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: gniezno

22 Lut 2011, 20:44

A ja zapytam wprost ( może wstyd mi o to pytać, ale nie wiem cholerka ) - co to jest to ARB? Spotkałem się z takim określeniem airbaga, ale od tego jest chyba inna kontrolka. Spotkałem się tez z taką blokadą tylnego mostu w terenówkach. Ale czy ma ona kontrolkę? Nie wiem. Od czego jest taka kontrolka w tym Oplu?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2011, 22:01

Sory ale zastanawiam się czy panowie macie pojęcie o tym aucie :).Bo jak mam prawo nie wiedzieć co to za kontrolka się zapala.Ale nie jestem głupi i wiem co ona oznacza.W instrukcji obsługi jest wyraznie napisane od czego ona jest.Podaję link do instrukcji: http://instrukcja.pl/i/opel_astra_f_instrukcja_obslugi na stronie 56. jest ona wyraznie opisana.pozdrawiam.
adrian2501
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: gniezno

23 Lut 2011, 12:12

Mnie wyskakuje, że trzeba się logować żeby pobrać plik, a nie mam czasu na rejestracje tylko po to, aby pobrać ten plik. Może poprostu napisz, co ta kontrolka oznacza - będzie dużo prościej.
Jak będziemy wiedziećod czego w twoim samochodzie jest ta kontrolka, to może będziemy mogli ci pomóc :smile:
A i nam też się przyda takie info od czego ona jest.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2011, 12:24

NO niegłupio to opisałeś bo na 56 stronie jest jak KROWIE NA ROWIE :shock: opisana lampka kontrolna poduszki powietrznej czyli AIR BAG.!!!! Rozumiem że znienacka wkradła się Tobie kontrolka ARB, i dziwisz się że nie bardzo ją ktoś kojarzy, pisząc przy tym iż nie bardzo mamy tutaj pojęcie o samochodach.
System Air Bag można tylko i wyłącznie sprawdzić podłączając auto pod komputer.
Zobaczyć jakie błędy i ewentualnie wówczas podejmować decyzje o dalszej naprawie.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

23 Lut 2011, 12:54

No i wszystko mamy jasne - tak jak podejrzewałem jest to określenie AirBagu :grin:
Nie trza było to tak od razu napisać, a nie wytykać nam, ze się nie znamy :wink:
Co do problemu - tak jak napisał kolega wyżej. Unnego rozwiązania nie ma a i samo grzebanie bez wiedzy na ten temat może się kosztownie skończyć. Dodam też, że jak się świeci ta kontrolka, to w razie jakieś zdarzenia, poduchy się nie odpalą.
A ta kontrolka to faktycznie jest ARB, czy pisze AirBag?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2011, 13:47

Na kontrolce nie jest napisane ARB ni też AIR BAG. ARB - napisałem w skrócie bo myślałem że będzie to oczywiste hahaha :) . Jest tylko narysowany fotel a przed nim balon.Mam jeszcze pytanie czy przyczyną morzy być za słabe ładowanie alternatora ,bo też raz po raz się zapali.
POZDRAWIAM.
adrian2501
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: gniezno

23 Lut 2011, 14:15

Raczej nie, ale niewykluczone. Przyczyn może być całe mnóstwo.
Oczywiście jest taki błąd, że jest za niskie napięcie zasilające. Ale to można sprawdzić miernikiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2011, 14:54

A jakie powinno być ładowanie.No mam taki miernik. Ale mam zmierzyć na akumulatorze ? jakie ma ładowanie ? no i czy przy włączonych urządzeniach ?
adrian2501
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: gniezno

23 Lut 2011, 15:06

Przy uruchomionym silniku i włączonych światłach mijania napięcie na zaciskach akumulatora nie powinno być mniejsza jak 13,9V. Natomiast maxymalne to 14,4 - góra 14,5V przy wyłączonych światłach i innych odbiornikach.
Ale jakby było coś nie tak z napięciem, to zaświeciłaby ci się też kontrolka od ECM, bo ten też ma kontrlę napięcia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2011, 15:45

Pomierzyłem i wyszło że przy wyłączonych światłach i odbiornikach ładowanie wachało się
od 14,2 do 15,00 v.nie wiem czy dobrze mierze miernik miałem ustawiony na DCV NA 20.
adrian2501
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: gniezno

23 Lut 2011, 15:54

Miernik miałeś dobrze ustawiony. 15V to troszkę za dużo. Max powinno być tak jak pisałem 14,4 - 14,5V . Mogą być wahania napięcia przy zwiekszaniu obrotów, ale nie do 15V. Może byc np. tak, że na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach jest 14,2V, a po zwiększeniu obrotów napięcie się podniesie do 14,4V. Ale nie do 15V.
Możesz mieć uszkodzony regulator napięcia. Nie wiem niestety przy jakim napięciu w tym autku włącza się błąd informujący, że napięcie jest za wysokie. Ale chyba coś około 18V.
Jednakże z tym napięciem to musisz pilnowac, czy czasami nie rośnie, bo możesz sobie popalić sterowniki.
Najlpeiej to jedz i podłacz się pod komputer, niech mechanik odczyta kod błędu i ci powie co on oznacza i co trzeba wymienić/naprawić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2011, 16:00

OK dzięki :) wybiorę się do elektryka.POZDRAWIAM.
adrian2501
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: gniezno