ZAPYCHANIE ELEKTROZAWORU W SEKFENCYJI-FOCUS 1,6

29 Sty 2010, 09:06

Podsiadam auto: FORD FOCUS 1,6ZETEC B+G,
Gaz założony w roku 2009, i przejechane ok 10 000km.
Problem zaczął się pojawiać od jesieni.
Chodzi o element:

[link wygasł]

Gdy byłem w serwisie- gdzie zakładano instalację (SABAT) oczyszczano mi to i powiedziano że następny raz jak przyjadę będę płacił za czyszczenie!
Czy to normalna sytuacja przy tej instalacji? Teraz podejrzewam że jeden elektrozawór całkowicie się zepsuł.
Od jakiegoś czasu już na benzynie auto nie chodzi poprawnie.
Jak można uniknąć tej sytuacji.
Mam dość sytuacji, że jak przeczyszczę te elektrozaworki, i przejadę 20km i dalej zapchany.
Dodam że gaz tankuję w tym samym miejscu od kilku lat.

Instalacja jest na gwarancji więc jeszcze mogą coś tam zadziałać o ile jest nie tak.

Dziękuję za pomoc.
neovo
neovo
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: lublin

29 Sty 2010, 16:15

Sabat ,ten termin kojarzy mi się raczej ze zlotem moherowych czarownic na Jasnej Górze sorry, Babiej Górze.Nigdy nie słyszałem o instalacjach gazowych SABAT może zakład tak się nazywa?!Dowiedz się czy założony jest filtr fazy lotnej.Jeśli chodzi o niepoprawność pracy na benzynie,kompy tych aut mają wgrany fabrycznie wadliwy program ,wystarczy tylko przeprogramować kompa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Sty 2010, 23:19

Jeśli to jest tak, że tłoczki wtryskiwaczy były żeczywiście mocno zabrudzone to oznacza, że tankujesz fatalny gaz i należy zmienić stację gazową, a za kolejne czyszczenie listwy wtryskowej zakład obciąży cię kosztami i ma do tego prawo.
Ale może też być tak, że listwa jest wadliwa i następuje zacieranie się tłoczków (co niestety przy tej konstrukcji listwy się zdarza).
Przy kolejnej wizycie w warsztacie należy poprosić o sprawdzenie filtrów gazowych. Jesli będą mocno zabrudzone to niestety bardzo prawdopodobne, że wina leży po stronie gazu, ale jeśli będą stosunkowo czyste to należy oczekiwać wymiany listwy na gwarancji, gdyż może być wadliwa lub warsztat zastosował filtry niskiej jakości nie wyłapujące zanieczyszczeń w paliwie.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

30 Sty 2010, 01:03

właśnie miałem jechać na przegląd z przy przebiegu 10 000 km, ale ze względu na kiepską pracę na gazie zrobiłęm to wcześniej- przy 8000 km. (dodam że wcześniej na tym ala reduktorze nawet złączek metalowych nie było i wyrywało mi przewody od instalacji ! ! ! Założyłem je sam prywatnie ! ! !)
Przy przebiegu 8 000 zserwisowano mi auto, wraz ze wszystkimi filtrami (przyznam że nie wiem czy mam filtr fazy lotnej...)
Od tego czasu do teraz na LPG przejechałem ok 400 km! ( z 4 czyszczeniami).

Stację LPG zmieniłem na BP (dziwi mnie to że 3 lata tankowałem auto i nic nie było), ale na tym z BP jakby lepiej było.

SABAT to firma montująca.

Zaworki jak sam czyściłem, posiadają jakby przeźroczystą klejącą ale w małej ilości ciecz, i dziwi mnie to że się zapychają.
A może jakieś kiepskie wtryskiwacze mi założyli ?! ?! Instalacja kosztowała mnie 2700 zł (ok 4-5 miesięcy temu)


Jutro dokładnie opiszę jaką mam instalację jakiej firmy (książkę gwarancyjną ze wszystkimi dokumentami mam w aucie - tak często bywam w serwisie że jej nawet nie wyciągam...)
neovo
neovo
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: lublin

31 Sty 2010, 22:53

Należy pamiętać, że po każdym rozebraniu listwy wtryskowej należy ją skalibrować, aby skok tłoczka był na jednym i właściwym poziomie dla każdego cylindra. W innym wypadku może dojść do sytuacji, że jeden wtryskiwacz będzie dawał inną dawkę niż reszta i może to odbić się na kondycji silnika.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

01 Lut 2010, 14:21

a jak to zrobić? Jak precyzyjnie samemu sprawdzić skok? Czy może trzeba do serwisu...
neovo
neovo
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: lublin

01 Lut 2010, 21:27

aby dokonać kalibracji należy mieć do tego spesjalny przyrząd. Nie jesteś w stanie sam tego zrobić :sad:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

03 Lut 2010, 08:31

Posiadam reduktor ALASKA AT 1.0-1.5
Czy to jest dobry reduktor? A może go wymienić na coś co nie będzie się zapychać tylko co?
neovo
neovo
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: lublin

03 Lut 2010, 22:28

przecież reduktor ci się nie zapycha więc po co chcesz go wymieniać.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

11 Lut 2010, 22:02

i mam sposób, i niby lepiej jest i działa! Mój tato był tak z mondeo i powiedział że gościo w serwisie przeczyszczał preparatem przeciw rdzy - PENETRUS - 11,50 zł , należy wypiąć dwa przewody wchodzące do reduktora, przemyć (1-2 razy max 1min) i tyle! działa :)
neovo
neovo
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: lublin

11 Lut 2010, 23:22

neovo napisał(a):i mam sposób, i niby lepiej jest i działa! Mój tato był tak z mondeo i powiedział że gościo w serwisie przeczyszczał preparatem przeciw rdzy - PENETRUS - 11,50 zł , należy wypiąć dwa przewody wchodzące do reduktora, przemyć (1-2 razy max 1min) i tyle! działa :)

dwa przewody wychodzące z reduktora??? mówisz o elektrycznych na cewce?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

18 Lut 2010, 18:55

Zdjąłem 2 przewody ... chodzi o przewody które u mnie wchodzą do kostki z 2-ch stron tych które mają najmniejszą powierzchnię, (ale u mojego teścia wchodzi tylko 1 taki przewód), przewód na gaz, o największej/ych średnicach.

A z regulacją... nie wiedziałem że to takie proste, ale za "flaszkę" zrobione.
neovo
neovo
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: lublin

19 Lut 2010, 21:35

nic nie zrozumiałem
:???:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994