Zasilanie nieoryginalnego radia ze stacyjki w poz II - jak naprawić?

14 Paź 2022, 12:37

Witam. Kupilem auto
FORD SMAX 2008R
z nieoryginalnym radiem i mam problem ze w pozycji 2 stacyjki mam tylko na nim prąd czyli jak działają kontrolki na desce rozdzielczej nawiew itp. A powinno działać w pozycji I stacyjki lecz wtedy jest odcięcie prądu. Pomoże ktoś ogarnąć temat??
Sokoo86
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Paź 2022, 13:10

Patrzyłeś jak masz podłączone to radio? Kiedy pojawia się plus na kablu na (+) po stacyjce? Może ktoś coś tam kombinował bo w sumie powinno pojawić się w pierwszej pozycji przekręcenia stacyjki ACC. Jednak według instrukcji może być to tak jak masz obecnie.

Tu masz info z instrukcji Forda:
0 -> Zapłon jest wyłączony.
I -> Zapłon i wszystkie główne obwody elektryczne
są odłączone. Wskazówka: Nie pozostawiaj zbyt długo
kluczyka w tym położeniu, aby uniknąć
rozładowania akumulatora.

II -> Zapłon jest włączony. Wszystkie obwody
elektryczne są włączone. Zapalają się lampki
kontrolne i ostrzegawcze. W tym położeniu
kluczyk znajduje się podczas jazdy. Należy je
wybierać również wtedy, kiedy pojazd jest
holowany.
III -> Rozrusznik jest uruchomiony. Należy puścić
kluczyk natychmiast po uruchomieniu silnika.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

14 Paź 2022, 13:18

No właśnie przewód zolty A3 do radia na którym jest cały czas prad- zapewne do podtrzymania pamięci radia i przewód czerwony A8 który powinien podawać prąd w pozycji I stacyjki a podaję dopiero w pozycji II

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Sokoo86
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Paź 2022, 13:49

W pozycji 1 stacyjki nie będziesz miał prądu na radiu. Tak jak napisał Rokiko, w pozycji 1 stacyjki zapłon i obwody główne są odłączone.
Więc aby radio ci grało podczas jazdy, musisz podłączyć je pod pozycję 2 stacyjki.
A jak chcesz mieć zasilanie cały czas, to podłączasz pod ten sam zacisk co pamięć. Z tym, że to nie jest dobre rozwiązanie, bo można szybko aku rozładować przez przypadek.
W pozycji 1 stacyjki jest tylko chyba odblokowana kierownica..
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Paź 2022, 14:16

Ja właśnie zrozumiałem to tak że GŁÓWNE obwody czyli nawiew elektryka silnika itd itp jest wyłączony w pozycji I. Natomiast w każdym normalnym aucie w pozycji I stacyjki prąd jest puszczany na radio
Sokoo86
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Paź 2022, 14:26

Sokoo86 napisał(a):Natomiast w każdym normalnym aucie w pozycji I stacyjki prąd jest puszczany na radio

Ja się spotkałem że jest tak, ze w pozycji 1 stacyjki, odblokowana jest tylko kierownica i nic innego nie działa. Napięcie na poz. 1 pojawia się dopiero po odpaleniu silnika i jest kilkanaście minut po jego wyłączeniu. Jest to tzw. system oszczędzania energii. Zobacz, czy u ciebie tak nie ma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Crafter "Van of the Year 2017"
    Nowy Crafter marki Volkswagen Samochody Użytkowe, produkowany wyłącznie w fabryce w Białężycach koło Wrześni, pod wieloma względami wyznacza standardy wśród aut dostawczych. Samochód ma bardzo bogate wyposażenie ...
    Silniki Renault Energy F1 w bolidach Caterham F1 Team
    Renault Sport F1 i Caterham F1 Team potwierdzają przedłużenie współpracy w ramach Mistrzostw Świata FIA w Formule 1 na trzy kolejne lata. Od przyszłego sezonu, Caterham F1 będzie korzystać z silników Renault ...

15 Paź 2022, 11:45

No i na to wychodzi ze i w tym aucie jest tak samo że pozycja 1 odblokowuje tylko Kieres. Sprawdziłem probówka i nie odnalazłem bezpiecznikami który w pozycji 0 jest bez prądu i w pozycji 1 z prądem :( swoją drogą głupie to że jeśli się chce posłuchać radia na postoju trzeba mieć odpalone auto lub zgaszone auto i odpalone światła jazdy dziennej, kontrolki deski rozdzielczej itp. Co prawda da się zrobić aby radio miało ciągły dostęp do prądu ale zauważyłem że po wylaczeniu fizycznie wentylator w radiu działa cały czas.
Sokoo86
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Paź 2022, 14:11

MotoAlbercik napisał(a):Ja się spotkałem że jest tak, ze w pozycji 1 stacyjki, odblokowana jest tylko kierownica i nic innego nie działa.
to zależy od auta w jednym jest tak w innym tak, musisz wyjąć radio i zobaczyć jak tam są sprawy rozwiązane i ew szukać prądu w pozycji 1
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2022, 10:38

A po uruchomieniu silnika i jego wyłączeniu, nie ma na poz. 1 stacyjki napięcia? Bo zazwyczaj jest przez kilkanaście minut.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Paź 2022, 11:03

MotoAlbercik napisał(a):A po uruchomieniu silnika i jego wyłączeniu, nie ma na poz. 1 stacyjki napięcia? Bo zazwyczaj jest przez kilkanaście minut.


To chyba zależy od auta...

U mnie po wyłączeniu silnika gdy kluczyk jest w stacyjce jest prąd i radio działa. Dopiero wciśnięcie i przekręcenie w lewo (Ceedy mają dziwną stacyjkę) prąd znika.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007