Zaślepienie EGR-a ?

28 Maj 2015, 18:00

Witam planuje zaślepić egr-a lub nie wiem co z nim zrobić jak na razie odłączyłem tylko od niego przewodzik podciśnieniwoy chyba :) i autko lepiej wchodzi na obroty nie ma tego zamulenia na obrotach że go przytrzymam przy 2-2.5tys i łądnie równo pracuje a jak podłącze egr to słychać takie delikatne tututu nierówna praca silnika w tym momencie na biegu jałowym , czy moge zostawić tak jak mam w tym momencie na foto i bedzie wszystko ok , czy zaślepić jakoś i jak ten przewodzik od przepustnicy do egr-u lub co innego proponujecie ?:) z góry dziekuje , planuje odłączyć jeszcze ten niebieski przewodzik przy filtrze powietrza bo kolega z forum powiedział że u niego zmniejszylo to spalanie o 2ltr na setke :) o to foto jak to zrobiłem teraz i czy może tak zostać czy w niczym to nie przeszkadza?:) zaślepić chciałem egr blaszką ale podczas pracy silnika bardzo dzwoniła :) Sorrki za zamęt w temacie ale już taki ze mnie typ :D
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

29 Maj 2015, 05:40

Już ci pisałem na priv. Zostaw tak jak na foto nr 2. jak silnik chodzi normalnie ,to zwróc uwagę na spalanie. Ja u siebie kiedyś w Astrze odkryłem to przypadkiem kiedy zapomniałem założyć tego wężyka na obudowę filtra. ! tankowanie mówię może przypadek,drugie tankowanie tez mniejsze spalanie. Później znalazłem ten niezałożony wężyk i założyłem go bo nie łączyłem tego ze spadkiem spalania. od razu przy kolejnym tankowaniu wzrosło spalanie. No to już zajarzyłem i z powrotem go odpiąłem i jeździłem tak do sprzedaży auta przez kolejne 2 lata...ciesząc się mniejszym spalanie o 2l w mieście lpg..! Natomiast foto ostatnie...proponuję założyć z powrotem ten wężyk,bo wydaje mi się ,że u ciebie to coś wygląda jak puszka podciśnieniowego przyspieszenia zapłonu.
Natomiast pierwsze co bym zrobił przy tym silniku to wywalił tę prowizorkę na foto 1 po powiększeniu....czyli obiągniętą czarną folią gumę karbowaną z przepustnicy do filtra powietrza. Tutaj każda nieszczelność jest problemem.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Maj 2015, 12:27

ale właśnie że tak jak na ostatnim foto z tym ściągniętym przewodzikiem silnik mi lepiej pracuje i całkowicie przestał szarpać , tylko właśnie czy nie zacznie mi więcej palić i czy nie będzie to szkodliwe dla silnika itp ?:) jak założe ten przewód to szarpie delikatnie ale poszarpuje
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

29 Maj 2015, 13:08

No to widzisz ,że każde auta jest inne. W starszych autach samemu trzeba wyczaić co i jak. Spalanie to musisz sam stwierdzić . Najlepiej zatankować pod korek i przejechać 200 lub 300km i znów zalać pod korek. Wtedy spalanie będzie znane.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Fabia MONTE CARLO - wariant sportowo-lifestylowy
    Nowa SKODA FABIA MONTE CARLO dopełnia czwartą generację gamy modelowej kompaktowego bestsellera marki. Wariant MONTE CARLO symbolizuje rajdowe korzenie SKODY, a jego cechami charakterystycznymi są czarne elementy nadwozia ...