Zawieszenie w Audi A8 D3 zrobiło się twarde.

30 Mar 2017, 18:21

Posiadam Audi a8 d3 z 2007 roku. Samochód pożyczyłem rodzinie na wyjazd do trójmiasta, niestety był to mój błąd. Według tego co udało mi się od nich ustalić wjechali w wąską ulicę, gdzie wyjechał tir. Mój wujek nieprzyzwyczajony do prowadzenia tak dużego samochodu spanikował i żeby uniknać kolizji uderzył w krawężnik. Od uderzenia pękła opona. Podczas wymiany auto zostało podniesione bez użycia towing mode, oraz jacking mode do unoszenia samochodu (zawieszenie pneunomatyczne).

I tutaj pojawia się problem. Od tego momentu samochód jest sztywny w każdym trybie zawieszenia. Jeżdząc po dziurach zawieszenie jest cholernie twarde, czuć każde uderzenia o asfalt. Zawieszenie prawidłowo podnosi się i opada, podczas zmian trybu, jednak cały czas jest twarde. Samochód prawidłowo "buja" się podczas najeżdżania na nierówności, jednak nie tłumi uderzeń podczas wjechania w dziurę.
Auto było już oddane do jednego serwisu, gdzie sprawdzili go pod kątem błędów komputera (nie było żadnego), oraz mechanicznie (też podobno wszystko wporząku). Zrobili kalibracje zawieszenia, która też nic nie dała.

Czy ktokolwiek słyszał, lub miał styczność z podobnym problemem ? Średnio uśmiecha mi się jeździć po kolejnych warsztatach i próbować na ślepo wymieniać jakieś części, lub po raz kolejny usłyszeć że nie wiedzą co zrobić. Być może ktoś spotkał się z problemem na jakiś zagranicznych forach, lub jest w stanie polecic warsztat, który byłby w stanie to naprawić.
KrzysztofSK
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 03 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Audi A8L D3
Silnik: 3.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

03 Kwi 2017, 21:58

A ksenony ci się prawidłowo podnoszą (poziomują) podczas włączania świateł, odpalania auta?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Kwi 2017, 22:52

Tego akurat nie sprawdzałem. A jakie by to mogło mieć znaczenie ?
KrzysztofSK
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 03 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Audi A8L D3
Silnik: 3.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

03 Kwi 2017, 23:45

KrzysztofSK napisał(a):Tego akurat nie sprawdzałem. A jakie by to mogło mieć znaczenie ?
Te układy są ze sobą ściśle powiązane. Problem jest w tym że jak nie masz żadnych błędów to trzeba zwracać uwagę na wszystko.

Jednak wykonałbym jeszcze raz kalibrację zawieszenia. Moim zdaniem złapał błędne parametry podczas podnoszenia kiedy próbował się wypoziomować w powietrzu (bez włączonego "jacking mode") i nie zostało to poprawnie ponownie ustawione.
Czy ciśnienia w zawieszeniu na każdym z amortyzatorów były prawidłowe?
Jesteś pewien że kalibracja była w ogóle wykonana?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota 2000GT 1967 rok
    Sportowa Toyota 2000GT to łakomy kąsek dla kolekcjonerów. Obecnie jest to najcenniejsza i najbardziej pożądana Toyota w historii marki. Pierwszy raz pojawiła się na targach w 1965 roku, gdzie spotkała się z dużym entuzjazmem. ...