Zawór EGR mercedes W212 (c207) coupé 350 CGI

06 Gru 2016, 19:11

Witam, miesiąc temu kupiłem owy sprzęt zamieniłem ml 400CDI za dopłata ale mniejsza o to... wszystko było okej 1000km zrobiłem No i przedwczoraj odpaliłem zapaliła się kontrolka silnika pojechałem do mechanika podłączył pod komputer wyskoczyło ze zawór egr lecz po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła i nie ma problemu. Wczoraj odpaliłem świeciła się już cały czas, z 5-7 razy był gaszony i już ani razu nie zgasła... teraz pytanie najważniejsze co tam mogło się zepsuć i ile to będzie kosztować? Jestem z Opola może ktoś poleca jakiegoś fachowca? Widziałem ze nowy taki zaworek to koszt 2500zl także to odpada... chłop jeździł autem 10 miesięcy powiedział ze nic mu się z nim nie działo i mam wymienić olej filtry... jak patrzę na bagnet to ten olej nie jest w najgorszym stanie w miarę jasny nawet nie czarny to chyba nie będę nic wymieniał jak na ta chwile, martwi mnie tylko ta kontrolka silnika... pisze na tym forum bo może tutaj ktoś ogarnia temat jak dałem na forum W212 to nikt nic nie wie ... mam nadzieje ze pomożecie bo boje się jeździć z ta kontrolka żeby nic wiecej się nie stało ...
wlodek1916
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 03 2014
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Toyota hiace
Silnik: 2,5
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Gru 2016, 22:24

Daj do wymoczenia w "chemii" zawór EGR.
50% szans na to ,że się podniesie.
Następne kroki ( w razie porażki) ,to wywalenie EGR i korekta "nastawów" u "elektronika" , albo nowy EGR. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2016, 15:15

wlodek1916 napisał(a):podłączył pod komputer wyskoczyło ze zawór egr lecz po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła i nie ma problemu. Wczoraj odpaliłem świeciła się już cały czas, z 5-7 razy był gaszony i już ani razu nie zgasła...
Kup preparat do czyszczenia EGR/przepustnic następnie wyciągnij go i wyczyść. Pozwól niech osad w środku dobrze namięknie i wtedy można nawet pędzelkiem pomóc delikatnie. Później dobrze wypłucz tym środkiem pozostaw do wyschnięcia.
Możesz pod rurkę podciśnienia podłączyć rurkę gumową ze strzykawką i tym sposobem można otwierać zamykać tłoczek zaworu w celu lepszego umycia i sprawdzenia szczelności membrany (Nie wiem dokładnie jak on u ciebie wygląda ale budowa wszystkich EGR'ów jest bardzo podobna).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)
    Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była ...