Zawór par paliwa.

28 Wrz 2021, 07:22

Witajcie, ręce już opadają. Auto było u różnych tunerów, mechaników, korekty paliwowe w normie, logi wychodzą okej. Wymienione sporo czujników, n75 turbiny, turbo zregenerowane, nowa pokrywa zaworów, cewka, świece, nowe wtryski, kompresja równa po 10 bar w każdym cylindrze, a i tak są problemy. Auto Corsa D 1.6T A16LER. Ciężki zawodnik do diagnozowania, skoro błędów nie pokazuje, jedynie cofki zapłonu podczas live data, ale do - 4 stopni i nie zawsze, głównie właśnie wtedy co ją muli.

Objaw jest taki, że auto po tankowaniu tylko do pełna ewidentnie ma wypadanie zapłonu. Przy ostrzejszej jeździe powyżej 3 tyś obrotów wypada zapłon, auto strzela z wydechu, przerywa po czym po chwili idzie normalnie, dzieje się to na każdym biegu i tylko powyżej 3 tyś obrotów. Była robiona live data i komputer nie wyrzucił błędu wypadania zapłonu, jedynie cofki. Ostatnio miałem problem odkręcić korek wlewu paliwa, był mocno zassany. Sam korek też już był wymieniony, bo on również ma odpowietrzniki. Dodatkowo po odpaleniu i czasami na postoju czuć mocno zapach benzyny(auto nie ma katów, więc do tej pory z tym to wiązałem). Wypadanie zapłonu(prawdopodobne) trochę ustąpiło po zmniejszeniu przerwy na świecy do 0.75mm. Lecz co najciekawsze, ono zazwyczaj całkowicie ustępuje, gdy przejadę ze 120km, czyli gdy poziom paliwa spadnie do 3/4 baku. Najgorszy jest jednak inny objaw, auto po ostrym przyciśnięciu do odcinki, po podróży powyżej 20km(żwawej jazdy) traci dosyć sporo mocy, już się nie wkręca tak dobrze, jak wcześniej. Po postoju już jest ok. Stąd moje podejrzenie pada na zawór par paliwa. Gdzieś wyczytałem, że nawet objaw braku mocy po dłuższej jeździe może mieć związek z oparami paliwa, lecz czy tak faktycznie może być? Sam zaworek jest tani, lecz dostęp ponoć średni. Wiem, że ten zawór często pada w A16LET/LER, także stąd moje pytanie, jakie mieliście objawy tego zaworu?
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

05 Paź 2021, 15:32

Kolego,brak odpowietrzania zbiornika daje dokładnie taki objaw o jakim piszesz,miałem podobnie w 1.9 TDI,po zatankowaniu z czasem silnik słabł,a po odkręceniu korka wlewu słyszałem syk,i auto nabierało mocy normalnej do pewnego czasu,ja nawierciłem sobie w korku wlewu dziureczkę i nie grzebałem dalej,problem ustąpił,jedynie nie mogłem wlewać pod korek,tylko do pierwszego odbicia głęboko włożonego pistoletu,reaguj gdyż podciśnienie może rozwalić zbiornik.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Paź 2021, 16:32

Dzięki za odpowiedź, na dniach będę wymieniać ten zawór gdyż kosztuje grosze. Mam nadzieję że to nie wina pompy paliwa, ale wydaje mi się że byłyby inne objawy, typu utrudniony rozruch a moja Corsa odpala od strzała, może jedynie na gorącym silniku ma lekki problem, typu odpali na za niskich obrotach i tak dziwnie to czuć, lecz z tego co wiem to wszystko mogą być objawy tego zaworu.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

05 Paź 2021, 17:46

Tak,tak,wymiana zaworu to rozsądna opcja,u mnie też był problem z rozruchem,po odkręceniu korka odpalał od strzała.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Paź 2021, 18:02

PhantomASA1 napisał(a):Tak,tak,wymiana zaworu to rozsądna opcja,u mnie też był problem z rozruchem,po odkręceniu korka odpalał od strzała.


Tylko jestem ciekaw, jak ten zawór się ma do utraty mocy? Utrata mocy wystepuje nie tylko po tankowaniu, a nawet i podczas normalnej jazdy, tzn podczas ostrzejszej, potem spokojnie i jak chcę depnąć to już nie ma czym, słychac turbo że dmucha, ale jakby brakowało paliwa lub zapłonu właśnie. Dzieje się to tylko po pewnym czasie jazdy, gdzies po okolo 10-15km, moja teoria jest taka, ze układ odpowietrzania nie funkcjonuje prawidłowo, a podczas cieplejszych dni lub po ostrej jeździe, gdzie wiadomo że wszystko jest gorące i również wydobywa się sporo oparów paliwa, to bak nie odpowietrza się w odpowiedni sposób i być może robi się jakiś opór dla pompy paliwa. Chyba jedynie tak by to można powiązać, ewentualnie jeszcze nieszczelny zawór par i co za tym idzie lewe powietrze dodatkowo.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

06 Paź 2021, 16:52

Wszystkim steruje ,,komputer,,dlatego tak może być.Wymień ten zawór,bez tego ani rusz,dopiero potem jeśli objawy będą nadal można dumać dalej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Paź 2021, 16:55

Zawór par paliwa podmieniony, problem pozostał, sprawdzona szczelność dolotu, ciśnienie paliwa, podciśnienia, wszystko ok. Auto było u mechanika-tunera, aby zrobił logi i sprawdził co jest zepsute. Logi zrobione, wyszło tylko że zbija doładowanie na gorącym silniku i nie wiadomo w zasadzie co dalej. Błędów brak. Ktoś ma jakiś pomysł?
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

17 Paź 2021, 16:23

Te silniki benzynowe,w sumie ogólnie benzyniaki posiadają niestabilne oprogramowanie sterownika silnika,bezobjawowo potrafi niedomagać ,któraś cewka zapłonowa,tzn.nie wyświetli się komunikat,i jeszcze łańcuch do sprawdzenia(ogólnie rozrząd)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Paź 2021, 16:25

Cewkę mam nową, rozrząd na pasku wymieniany we wrześniu najnowszy trop to wastegate, szczególnie grucha albo klapka wastegate. Jest to możliwe, aby tam była przyczyna moich problemów?
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

17 Paź 2021, 17:12

Tam jest pasek,tak? myślałem,że tylko diesle mają łańcuch,benzyniaki o mniejszej poj.mają łańcuchy,czyli rozrząd odpada,tak,tak,skup się na tym o czym piszesz,jeśli dobrze pamiętam to dosyć fikuśny zestawik z elektrozaworami,myslę,że przyczyna będzie leżeć w tym obrębie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)