Zbiornik układu chłodzenia VW Golf GTi 7

01 Lis 2022, 18:15

Witam,

Od razu mowie jestem zielony w temacie chłodzenia stad pytanie. Gdy samochód stał cała noc nie odpalany, w zbiorniczku poziom płynu chłodzącego spadł o połowe miarki, a gdy samochód jest rozgrzany po trasie płyn chłodzacy uzupełnil sie "załącznik"tak ma być ? :o

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

nowicjuszzz
Nowicjusz

02 Lis 2022, 09:33

płyn sprawdzamy na zimnym i uzupełniamy na zimnym, dolej do stanu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lis 2022, 09:41

Zdjęcie małe i słabo widać ale wydaje mi się że jest poniżej minimum więc przy zimnym układzie dolej tak najlepiej żeby było w połowie między min. a max. Przy rozgrzanym silniku zawsze będzie trochę wyższy poziom dlatego sprawdzamy na zimnym tak jak wspomniał [email widoczny po zalogowaniu] />
Tylko dolej odpowiedniego płynu chłodniczego zgodnego ze specyfikacja i najlepiej kolorem który masz lub użyj innego który może być mieszalny z takim płynem jak jest obecnie zalany.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

02 Lis 2022, 13:44

przejechałem 10k km bez dolewki, błedow jeszcze nie pokazuje na kompie by dolewac, nie mam informacji co poprzedni wlasciciel dolewał najlepiej dolać byle by g13 czy robic płukanke ?
nowicjuszzz
Nowicjusz

02 Lis 2022, 14:19

nowicjuszzz napisał(a):przejechałem 10k km bez dolewki, błedow jeszcze nie pokazuje na kompie by dolewac

Jak ci pokaże jakiś błąd to może być za późno. Po to na zbiorniczku są oznaczenia min i max, żeby tego pilnować i żeby uniknąć przegrzania silnika. Uzupełnij płynu tyle, żeby było między min a max. Płyn kup taki, który miesza się z innymi. Dobierzesz taki nawet kolorystycznie. Np. K2, borygo i inne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika