Wyrzucanie płynu chłodniczego GL420

01 Maj 2021, 20:30

Witam Panowie i Panie. Mam problem z moim GL 420 CDI z 2007 roku. A mianowicie po zagraniu i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrownawczego. Sytuacja jest o tyle dziwna, że temperatura nie skacze, auto się nie grzeje i na małych obrotach jest ok. Mogę przejechać 50 km i będzie ok. Wystarczy, że mocniej pocisne i płyn wypływa przez zbiornik. Robiłem test na obecność spalin i nic nie wyszło. Za radą mechanika wymieniłem chłodnice egr, zalałem nowy płyn i wymieniłem pompę wspomagającą przy zbiorniku z płynem chłodnicy. Dodatkowo wymieniłem korek i nowy zbiornik. Niestety sytuacja bez zmian. po podłączeniu do kompa pokazuje błąd termostatu, ale mechanik go sprawdzał i mówi, że się otwiera. Ogrzewanie grzeje. Sam już nie wiem co dalej. Czy to może być UPG ? Czy sprawdzać jeszcze chłodnice jej drożność i pompę wody ? Znajomy podpowiadał że to również może być przyczyną termostatu od skrzyni. Bardzo dziękuję za radę.
GLPoznań
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Maj 2021, 12:18

Skoro płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek, to powstaje w układzie za wysokie ciśnienie. Może to być spowodowane zapowietrzeniem układu, uszkodzonym zaworkiem w korku zbiorniczka wyrównawczego, uszkodzeniem UPG, nieotwierającym się całkowicie termostatem, co powoduje zagotowanie wody w silniku.
Pisałeś, że korek w zbiorniczku jest wymieniony. Mam nadzieję, ze ten korek jest przeznaczony dla twojego silnika? Mechanik powinien poszukać jakie jest ciśnienie w układzie twojego silnika i dobrać odpowiedni korek. Na samym korku powinno pisać na jakie jest ciśnienie. Wspominam o tym, ponieważ miałem już sytuacje, że korek w aucie pasował na zbiorniczek, ale był z innego auta...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2021, 12:23

Dzięki za odpowiedź. Korek był nowy, ale nie miałem pewności, że jest oryginalny i kupiłem nowy w ASO po numerze Vin. Po podłączeniu do kompa pokazuje błąd termostatu (ale nie podaje konkretnie którego a z tego co wiem to są chyba trzy) Więc może spróbuje go wymienić nie zwracając uwagi na opinie mechanika, który go niby sprawdzał i twierdzi, że ktoś coś przy nim kombinował, ale że niby jest dobry bo się otwiera.
GLPoznań
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Maj 2021, 12:27

Podaj numer tego błędu. Może któryś z kolegów zna się na tych Mercedesach, bo ja ich niestety nie ogarniam pod tym katem. Wiem tylko, zę jest tam termostat elektroniczny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2021, 12:32

Z tego co pamiętam to był błąd numer 21 albo 29. Wiem że jest tam też jakiś termostat od skrzyni i on też może dawać takie objawy. Sam już nie wiem co robić dalej :? A może po prostu chłodnica jest bardzo zakamieniona? Mechanik jak spuszczał płyn to twierdził, że w chłodnicy to go było tylko z pół litra.
GLPoznań
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Lis 2021, 01:19

Cześć,
Znalazłeś przyczynę? Mamy z bratem takie same samochody i ten sam problem. Mechanik powiedział, że to chlodniczka EGR i będzie to kosztowało 10 tyś. Nie wiem czemu jeśli używana kosztuje 320 złoty. Jak masz rozwiązanie problemu to będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrawiam
Rafał
Rav5ooo
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    DS Automobiles - założenia firmy i krótka historia
    DS Automobiles oficjalnie powstała 1 czerwca 2014 roku. Nazwa najmłodszej i w zamyśle najbardziej ekskluzywnej francuskiej marki Grupy PSA wywodzi się z legendarnego modelu DS 19 z 1955 roku, który stanowił pod wieloma ...

16 Lis 2021, 10:11

A co miałeś do tej pory sprawdzone? Jakieś błędy Ci się pokazują? Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia robiłeś?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

17 Lis 2021, 19:57

Dobry wieczór,
Jest obecność CO2 w układzie chłodzenia. Czyli uszczelka pod głowicą?
Rav5ooo
Obserwowany
 
Posty: 2

18 Lis 2021, 09:48

Są w sumie dwie możliwości nie wiem jak dokładnie wygląda EGR w tym silniku ale jeżeli jest chłodzony płynem chłodniczym to on może być przyczyną CO2 w układzie chłodzenia, a jak nie to pozostaje uszczelka pod głowicą.
Rav5ooo napisał(a):Jak ostro nim po przyspieszam to czasami śmierdzi glikolem o paruje szyba po stronie pasażera.
Tu problemem będzie pewnie nieszczelność przewodu na łączeniu z nagrzewnicą lub przeciekająca sama nagrzewnica. Przy wyższych obrotach ciśnienie w układzie chłodzenia rośnie i być może nieszczelność jest na tyle mała że dopiero pod odpowiednio dużym ciśnieniem zaczyna przepuszczać płyn.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

13 Paź 2022, 19:34

Koledzy obawiam się że niestety trzeba będzie pójść w koszty. Miałem identyczny problem w S420 cdi, jeździłem z tym problemem ok 3 m-ce starając się delikatnie operować gazem i bujając się po różnych mniej lub więcej zorientowanych mechanikach starając się odsuwać myśli że to może być uszczelka pod głowicą..... W końcu powiedziałem dość, na cóż mi taki zapas mocy pod nogą skoro nie mogę go użyć bo zaraz wywala płyn. Pojechałem do konkretnego warsztatu któremu ten problem nie był obcy i wiedzieli co jest powodem. Jak już się domyślacie uszczelka pod głowicą, oczywiście inne opcje jak chlodniczka egr itp zostały sprawdzone, niestety jednak padło na uszczelkę. Zrzucili od razu dwie głowice, splanowali, sprawdzili czy tuleje nie opadły itp bo te silniki potrafią się z tym tematem borykać, wszystko dokładnie i starannie złożyli z nowymi uszczelkami i już 100 tyś zrobiłem bez problemu sięgając czesto pedałem gazu do kickdowna delektując się przyspieszeniem tego potwora :naughty:
Madness18
Nowicjusz
 
Posty: 6