Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym. Astra G 1.6

08 Maj 2009, 19:43

Witam! Od około miesiąca mam za wysokie obroty na postoju, około 1200-1300. Wymieniałem krokowca, chociaż podejrzewałem, że to nic nie da. I nie dało. Dalej to samo. Dolot szczelny, auto pali świetnie zimne i ciepłe. Zastanawiam się na d EGR-em. Autko jest trochę przymulone, nie szarpie jednak po rozgrzaniu reakcja na gaz słabsza. Tak myślę, że jeśli EGR jest trochę nie domknięty to cały czas silnik dostaje dodatkowo spaliny do kolektora ssącego i chociaż jest to powietrze zanieczyszczone to jednak jest go więcej i może dlatego obroty trochę skaczą. Co myślicie?
asterixG
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: pułtusk
  • 08 Maj 2009, 20:14

    Tak, może to być zawór EGR ale może też być sonda Lambda, lub czujnik recyrkulacji spalin jeśli takowy posiadasz.
    stasiowski121
     

    08 Maj 2009, 21:18

    Czujnik recyrkulacji? hmm... o tym nie myślałem i nie wiem czy to posiada mój silnik (X16SZR) a sonda też o niej myślałem, jednak główna bolączka opli to egr. Aha dodam jeszcze, że na kompie sonda nie wyskoczyła.
    asterixG
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: pułtusk

    09 Maj 2009, 08:22

    Sprawdziłem przed momentem i nie posiada.
    Sprawdź sobie dobrze Zawór recyrkulacji spalin (EGR)
    stasiowski121
     

    09 Maj 2009, 09:29

    O widzisz, wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości, nie lubię sytuacji kiedy szukam części, a nie wiem czy występuje, chyba wykręcę tego złośliwca. Dzięki. Aha, ale jeszcze co do tych wyższych obrotów też być się zgodził, że to EGR?
    asterixG
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: pułtusk

    09 Maj 2009, 14:04

    Watpie ze to EGR dzieje sie to caly czas czy tylko na zimnym silniku? Sprawdz na poczatku sonde lambda czy ma dobry sygnal
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wyprawa na narty: jak się do niej przygotować?
      Rodzinna wyprawa na narty może okazać się wspaniałą przygodą. Im więcej śniegu, im nowocześniejsze wyciągi i piękniejsza okolica – tym więcej wspaniałych wspomnień z takiego wyjazdu. By móc jednak korzystać z ...

    09 Maj 2009, 14:08

    Myślę że jak nie Sonda Lambda, na którą najpierw bym postawił - jednak piszesz że jest sprawna to zostaje EGR, ewentualnie krokowiec mógłby być jednak mówisz że wymieniany więc odpada chociaż i nowe krokowce zdarzają się nie do końca sprawne ale zakładamy póki co że sprawny.
    Sprawdź dobrze EGR jak to będzie nie to to będziemy szukać dalej.
    stasiowski121
     

    09 Maj 2009, 18:18

    Wydaje mi się że gdyby EGR się nie domykał to na wolnych obrotach silnik raczej by się dławił i gasł.Wygląda na jakąś nieszczelność np na podciśnieniach,ale jeśli sprawdzałeś i dolot szczelny to trzeba szukać innej przyczyny.
    GIGOL1977
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    10 Maj 2009, 19:14

    Dolot sprawdzony i po zatknięciu rury od filtra auto zaczyna gasnąć. Po odpięciu wtyczki od EGR-a obroty spadają. Właśnie wróciłem z dłuższej trasy i mogę jeszcze powiedzieć jedno: Otóż, gdy ruszam i rozpędzam się nie wciskając mocno gazu auto rozpędza się jako tako a jeżeli wcisnę mocniej to własciwie nie ma różnicy, auto jedzie swoim tempem, więc na razie postanowiłem nie cisnąć bo nie ma to żadnego sensu. Natomiast jeszcze raz potwierdzam, że nie ma żadnego szarpania a co najwyżej czasami podczas rozpędzania np na dwójce czuć bardzo leciutkie falowanie auta, jakby zmienny ciąg. ale to naprawdę delikatne. Co do dławienia na jałowym to zgodzę się, że to możliwe, ale słyszałem też, że przy niedomkniętym EGR-e komputer może sam podwyższać obroty żeby nie dopuszczać do zgaśnięcia. Muszę znaleźć chwilę i go wyjąć i dam znać. Jeżeli chodzi o sondę, to zgodzę się, że osiągi spadają, ale również słyszałem o gaśnięciu a tu chodzi o zbyt wysokie obroty. Czy żeby sprawdzić napięcie na sondzie trzeba ją wykręcać? obawiam się też ewentualnej wymiany bo słyszałem, że ciężko się ją wykręca?
    asterixG
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: pułtusk

    23 Maj 2009, 13:14

    Zeby sprawdzic napiecie musisz ja wykrecic, co do latwego odkrecania sondy to do latwych nie nalezy ale zeby dojsc przyczyny trzeba eliminowc inne podejrzenia aby byc pewnym.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    23 Maj 2009, 14:26

    A po co ją wykręcać do sprawdzenia napięć?A jak sprawdzić te napięcia jeśli jest wykręcona i nie ma styczności ze spalinami?
    GIGOL1977
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    24 Maj 2009, 20:07

    wiadomo, nie trzeba wykręcać, ale zapytam jeszcze na czym polega tzw. sprawdzanie parametrów pracy silnika (czy tam prześwietlanie parametrów) bo jeszcze o tym myślę?
    asterixG
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: pułtusk

    24 Maj 2009, 20:33

    W wielkim skrócie:kupujesz fejs,załatwiasz program,podpinasz lapka do furki i masz parametry w czasie rzeczywistym.Na tym filmie widać jak to wygląda w astrze

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TZE5d4euowQ[/youtube]
    Ostatnio edytowany przez GIGOL1977, 27 Maj 2009, 00:13, edytowano w sumie 1 raz
    GIGOL1977
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    24 Maj 2009, 21:02

    Chyba jednak nie muszę tego kupować, jakiś diagnosta powinien to mieć?
    asterixG
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: pułtusk

    25 Maj 2009, 06:34

    To fakt,ale myślałem że sam chcesz popatrzeć.
    GIGOL1977
    Nowicjusz
     
    Posty: 31