Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

25 Maj 2014, 10:03

Witam serdecznie!

Zwracam się do Was z wielką prośbą o pomoc. Jestem użytkownikiem samochodu Opel Astra G Coupe 2.2 benzyna z 2001r. (Bertone). Wczoraj w trakcie jazdy poczułem utratę wspomagania kierownicy oraz przerwanie pracy klimatyzacji. Zauważyłem również zapalenie się kontrolki braku ładowania akumulatora. Pod maską znalazłem poszarpany pasek klinowy. Zabrałem go i postanowiłem kontynuować trasę i już praktycznie u celu zapaliły się kolejne kontrolki tj. check engine, ESP i ABS. Chwilę później zgasły światła mijania. Akumulator padł (rozrusznik nie kręci).

Teraz mam pytanie czy dam radę taki pasek samodzielnie wymienić bez skomplikowanych narzędzi. No i po pierwsze co to za pasek? Czy jest to "pasek wieloklinowy"?
Nie wiem czy jest sens ryzykować odpalenie z kabli i dalszą jazdę do warsztatu a na lawetę mi szkoda kasy. Chciałbym zrobić to najtańszym kosztem i może udałoby mi się to samemu gdybym już zdobył odpowiedni model paska.

Proszę Was bardzo o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i doborze paska.
Byłbym bardzo wdzięczny za wskazanie jakiegoś przystępnego opisu wymiany tej części w moim modelu samochodu jeśli takowy istnieje.

Pozdrawiam,
Wojtek
cessna
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2001

25 Maj 2014, 12:31

cessna napisał(a):Nie wiem czy jest sens ryzykować odpalenie z kabli i dalszą jazdę do warsztatu

Nie zrobisz w ten sposób - brak napięcia z akumulatora nie pozwoli ci na jazdę. A ładowania z alternatora nie ma.
Możesz naładować aku do pełna prostownikiem, odpalić i pojechać do mechanika. Byle nie zbyt daleko, bo podczas jazdy aku będzie się rozładowywał.
Co do wymiany, to zalezy to od twoich zdolności manualnych, narzędzi jakie posiadasz oraz wiedzy w tym temacie. Jak mechanik daje radę, to ktoś inny, kto ma o tym pojęcie i narzędzia, to też to zrobi.
Co do paska - idz do sklepu i poproś o pasek alternatora do twopjego auta. Dodaj, że masz klimę, bo wtedy pasek jest dłuższy.
Przed wymianą warto zastanowić się, co było powodem poszarpania tego paska, żeby po założeniu podczas jazdy sytuacja się nie powtórzyła.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Maj 2014, 12:35

Dzięki za odpowiedź. A dlaczego brak napięcia z aku uniemożliwi jazdę? Rozumiem, że świateł nie będzie, systemy będą wariować ale wydawało mi się, że silnik powinien pracować. W jakieś 5-10 min powinienem dojechać do mechanika. Zdolności manualne mam tylko nie mam pojęcia jak w tym samochodzie się za to zabrać. Czy wszystko od góry, czy koło trzeba zdjąć itp.
cessna
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2001

25 Maj 2014, 14:35

[link do oferty na Allegro wygasł]
Tyle mniej więcej zapłacisz za nowy pasek.
A jeśli chodzi o wymiane to już zależy od ciebie - wystarczy napiąć napinacz i zakładasz nowy pasek i po sprawie.
https://www.google.pl/search?q=opel+ast ... 24&bih=618
Tak wygląda napinacz.
Po zamontowaniu sprawdź ( jesli będziesz to robił sam) czy pasek nie piszczy i czy któreś z kół pasowych go nie ściera.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Maj 2014, 15:11

Dzięki wielkie za fajną odpowiedź!

Jakie narzędzia powinienem przygotować do wymiany? I czy wystarczy dobierać się od góry, zdjąć filtr powietrza? czy trzeba jakoś od dołu zdjąć koło prawe przednie?
cessna
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2001

25 Maj 2014, 17:30

cessna napisał(a):A dlaczego brak napięcia z aku uniemożliwi jazdę? Rozumiem, że świateł nie będzie, systemy będą wariować ale wydawało mi się, że silnik powinien pracować.

A skąd świece będą miały iskrę? Skąd sterownik będzie miał napięcie zasilania żeby kontrolować pracę silnika poprzez system czujników? :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna jazda w nocy
    Jazda w nocy poza obszarem zabudowanym jest bardziej niebezpieczna i trudniejsza niż za dnia. Podstawowym powodem jest ograniczony zasięg widzenia drogi, przeszkód oraz innych uczestników ruchu drogowego. "W ...

25 Maj 2014, 20:29

Racja :)

OK. Dobrałem się tam mniej więcej. Wydaje się, że nie jest to jakieś mega skomplikowane i jestem w stanie się tam dostać trochę od strony filtra powietrza, trochę od dołu. Jutro idę kupić pasek i postaram się go założyć samodzielnie bo szkoda mi kasy na lawetę i wymianę w warsztacie, a poza tym chciałbym spróbować się tym pobawić.
Mam tylko jeden problem. Próbowałem już wstępnie poluzować napinacz ale nie jestem pewien którą śrubę: http://cl.ly/image/45032g0n1b2E/silnik1.jpg
ta w czerwonym kółku, czy ta w polowie napinacza?
Ostatnio edytowany przez cessna, 25 Maj 2014, 21:22, edytowano w sumie 1 raz
cessna
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2001

25 Maj 2014, 21:21

Wygląda na samo napinacz paska.W niektórych silnikach napinacze są na sprężynie/mocnej/ i wystarczy odciągnąć do tyłu aby wymienić pasek.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Maj 2014, 21:31

https://z22se.co.uk/resources/aux-belt- ... -guide.77/

tutaj jest pokazane, że w środku ramienia jest dziurka do luzowania napinacza. Więc chyba tam nie ma żadnej śrubki tylko coś tam wepchnąć i odgiąć... no zobaczymy... będę jutro próbował może się uda. Mam nadzieję, bo już kupę kasy wsadziłem w remont zaworów po zerwanym łańcuchu rozrządu.

Bardzo Wam dziękuję za pomoc! Serio!
cessna
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2001