Zgasł i nie chce zapalić - Opel Astra I 1.7 Diesel

25 Gru 2011, 23:02

Tak jak w temacie, podczas jazdy samochodem po prostu zgasł i nie chce zapalić. Zgasł - momentalnie się zdusił, przy otwarciu pokrywy buchnęło ciepło z silnika i okazało się, że nie było wody w chłodnicy. Przy próbie zapalenia silnik normalnie kręcił, akumulator był też wporządku.

Pytanie, czy może to być spowodowane uszczelką pod głowicą i jak ją ewentualnie w Oplu takiej starej daty wymienić.

Dwa, na 100% wiem, że nic w momencie zgaśnięcia nie wyciekło, jednak niepokoi mnie ten krytycznie niski stan wody. Po uzupełnieniu nadal nie chce palić.
Prshak
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

26 Gru 2011, 11:53

Uszczelke pod glowica w kazdym aucie tak samo sie wymienia, demontujac glowice, przydalo by sie chyba w twoim przypadku tez zrobic planowanie glowicy.

Powiem ci ze tak nagle uszczelka by ci nie wyparowala, szybciej glowica pekla i woda ci silnik zalala.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

26 Gru 2011, 17:16

zalej płyn i kręć rozrusznikiem i patrz czy nie bulgocze w środku zbiorniczka korek oczywiście odkręcony jak będzie bulgotać to głowica w górę a jak będzie uciekać płyn a nie będziesz widział gdzie wykręć świece żarowe zakręć rozrusznikiem przystaw do otworu dłoń i sprawdź czy na dłoni nie ma wody w oleju też sprawdź może trzeba będzie olej wymienić
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

27 Gru 2011, 09:41

A czy ktoś ma schemat budowy silnika do tego Opla?
Prshak
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

27 Gru 2011, 17:43

po co ci schemat? który to rok i czego chcesz schemat jak wygląda silnik schemat rozrządu głowicy czy jeszcze czego?
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

28 Gru 2011, 01:36

Znalazłem!

Powodem była awaria pompy wody, przy której spadł również pasek rozrządu. Co do schematu to chciałem sprawdzić gdzie w silniku jest głowica (rocznik 1994) i jak ją zdemontować, ale to już nie będzie potrzebne.

Z tego co wiem, to pompa nie była wymieniana przy poprzednim rozrządzie (były właściciel samochodu się dzisiaj przyznał). Na tą chwilę więc samochód leci do mechanika, bo oprócz rozrządu trzeba by było sprawdzić, czy zawory są całe, czy przypadkiem ich nie powyginało, mam rację?

I jeszcze jedno pytanko, jak zdemontować te podwójną zębatkę (kółko) paska klinowego? Bo muszę je ściągnąć, aby zdjąć dolną część pokrywy zabezpieczającej rozrząd.
Prshak
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
    Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana ...
    Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...

28 Gru 2011, 20:33

nie wiem o które ci kółko chodzi podwójne ale pewnie na wale to odkręcasz 4 śrubki a główna ma zostać do rozrządu
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska