Zimne powietrze z nawiewu. Citroen xsara N1

21 Paź 2016, 18:07

Witam, przesladuje mnie problem z letnim powietrzem z nawiewu.
Silnik osiąga 60 stopni a z nawiewów leci letnie powietrze.
Jaka moze być ego przyczyna i czy wie ktos jak odpowietrzyć układ chłodzenia w xsarze i gdzie znajdują sie te odpowietrzniki ?
walec996
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 17 08 2015
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Seat
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Paź 2016, 19:37

Przy 60 stopniach nie poleci ci ciepłe powietrze z nawiewów. Ciepłe powietrze będziesz miał jak nagrzejesz silnik do 90 stopni, czyli normalnej temperatury. A jak ci się nie chce nagrzać do tych 90 stopni, to sprawdz termostat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Paź 2016, 11:18

a moze byc wina zapowietrzonu uklad chodzenia ze silnik sie nie rozgrzewa do 90 stopni ??
walec996
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 17 08 2015
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Seat
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

22 Paź 2016, 13:20

walec996 napisał(a):a moze byc wina zapowietrzonu uklad chodzenia ze silnik sie nie rozgrzewa do 90 stopni
Prędzej będzie to wina niesprawnego termostatu który nie domyka się i jest cały czas w pozycji otwartej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Paź 2016, 19:29

Można przecież zrobić prosty test - rozgrzewać auto na postoju. Wtedy musi się rozgrzać do 90 stopni. Nawet z niesprawnym termostatem.
A w tym aucie jak się nie myle, obieg cieczy chłodzącej silnik jest przelewowy, czyli płyn wracający z silnika wlewa się spowrotem do zbiorniczka górnym wężykiem. Jak nie, to proszę mnie poprawić. Zresztą autor może sam to sprawdzić, czy podczas pracy silnika, z górnego wężyka leje się do zbiorniczka płyn. Wtedy nie ma mowy o zapowietrzeniu, bo układ sam się odpowietrza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000