Pierwsze opady śniegu, oblodzone ulice i chodniki oraz mroźne temperatury powinny być wyraźnym sygnałem dla kierowców, żeby przygotować samochód do zimy. Wymiana opon, sprawdzenie układu hamulcowego czy zaopatrzenie się w skrobaczkę do szyb i zimowy płyn do spryskiwaczy to tylko niektóre z obowiązkowych czynności kierowców w tym czasie. "Zimowe warunki pogodowe są nie tylko testem dla aut, ale w szczególności sprawdzianem dla kierowców, których w tym czasie może spotkać wiele niebezpiecznych sytuacji na drodze. Dlatego konieczne jest, aby kierowcy dobrze przygotowali nie tylko swoje auta do zimy, ale sami byli jeszcze bardziej ostrożni i dostosowywali styl jazdy do panujących warunków" powiedział Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Trudne warunki atmosferyczne, takie jak oblodzona bądź pokryta śniegiem nawierzchnia oraz niskie temperatury to okoliczności, w których stan opon jest szczególnie ważny. Odpowiednie ogumienie, przystosowane do zimowej aury, daje dużo lepszą przyczepność i kontrolę nad pojazdem nawet przy wymagających manewrach. "Opony powinno się wymieniać z letnich na zimowe, gdy tylko średnia temperatura spadnie poniżej 7 stopni, dlatego wszyscy, którzy jeszcze tego nie zrobili, powinni czym prędzej udać się do wulkanizatora. Pamiętajmy, że letnie opony mają dużo mniejszą przyczepność i nie są przystosowane to ekstremalnych zimowych warunków. Zwlekając z wymianą, ryzykujemy zdrowiem swoim i naszych pasażerów" radzą trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Powinniśmy także pamiętać, że w zależności od warunków droga hamowania jest różna. W szczególności na oblodzonej nawierzchni droga hamowania jest znacznie dłuższa niż na suchej. Przykładowo, przy prędkości 80 km/h droga hamowania na suchym asfalcie wynosi 60 metrów, natomiast na lodzie może wynieść ponad 4 razy więcej – nawet 270 metrów. Dlatego konieczne jest umiejętne hamowanie przy zimowych warunkach. Przede wszystkim kierowca powinien zachować bezpieczną odległość od samochodu jadącego przed nim, by w razie konieczności mieć miejsce na wykonanie manewru.
Już teraz powinniśmy zadbać o przegląd samochodu przed zimą. Sprawdźmy przede wszystkim sprawność układu kierowniczego i hamulcowego. Zwłaszcza na oblodzonej nawierzchni i przy niskich temperaturach hamulce i układ kierowniczy powinny działać bez zarzutu. Nie zapominajmy także o wożeniu ze sobą w samochodzie skrobaczki i zimowego płynu do spryskiwaczy. Jeżeli mamy jeszcze letni płyn w układzie to trzeba jak najszybciej dolać do niego koncentrat tak żeby nam nie zamarzł przy ujemnych temperaturach.
źródło: Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault, Redakcja
Gdzie w Europie obowiązują winiety na autostrady? To warto wiedzieć! Wybierając się w zagraniczną podróż samochodem, trzeba pamiętać o tym, że bardzo wiele tras po Europie nie jest bezpłatnych. Opłatą objęte są autostrady i drogi szybkiego ruchu. W niektórych krajach, tak jak ...
Mazda5 bardziej elegancka, praktyczna i bezpieczna Mazda5 to model, który wprowadził przesuwane drzwi boczne do świata minivanów. Dostępny w trzech nowych kolorach karoserii – czerwonym Zeal Red, czarnym Jet Black i szarym Meteor Grey. Wnętrze samochodu ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.