Żle wbity bieg - Martwić się czy nie ?

16 Wrz 2015, 21:42

Witam
Jestem młodym kierowcą i prawko mam od 3-4 mies. Dlatego zdarzają mi się czasami nerwowe ruchy za kierownicą . I ostatnio na rondzie źle wbiłem 3 bieg i skrzynia zazgrzytała i lewarek zaczął mi się trząść poprawiłem ponownie wbijając bieg. Jechałem wtedy pożyczonym samochodem i teraz biję się z myślami czy wszystko ze skrzynią w porządku. Przejechałem po tym incydencie 20 km i nic się nie działo biegi dobrze wchodziły. Samochód oddałem i teraz siedzę jak na szpilkach czy kumpel się nie odezwie . Wiem że może głupi temat zamieściłem ale nie daje mi ta sprawa spokoju. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć co tak zazgrzytało i jak złe wbijanie biegów wpływa na skrzynie . Aa i zapomniałem ten samochód to VW Golf 1.9 tdi 110 km bodajże.
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Wrz 2015, 23:52

Zazgrzytały zębatki w skrzyni biegów. Minimalnie oberwały zęby i synchronizator. Ogólnie nie ma się czym przejmować, jeżeli od razu odpuściłeś. Co innego jakby tak za każdym razem wrzucać biegi bez sprzęgła i podczas zgrzytania próbować dalej wrzucić bieg przytrzymując drążek.
jerzye46
Początkujący

Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

17 Wrz 2015, 10:53

Możesz spać spokojnie, jeżeli takie przełożenie zdarza się czesto mogą ucierpieć własnie zębatki
zielonek
Aktywny

Auto: P 206
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Alfa Romeo Disco Volante Spyder
    Kolejnym dowodem na to, że Włosi doskonale znają się na tworzeniu kabrioletów, jest Alfa Romeo Disco Volante Spyder. To samochód bazujący na coupé Alfa Romeo 8C Spider, ale w istotny sposób przerobiony ...
    Nowa Toyota Hilux GR Sport debiutuje w RPA