REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Krajowy rejestrze CEIDG np. https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl/appBIR/index.aspxsnitch napisał(a):1. Jak sprawdzić "legalność" firmy, której miałbym oddać furę, i w jakim wymiarze ta legalność może istnieć lub nie?
Zawsze może coś zdemontować zanim auto trafi do prasy oczywiście mówię tu o częściach poza tymi które tego wymagają.snitch napisał(a):2. Na których polach kontrahent może tu zakombinować i po czym będę mógł to rozpoznać?
Jak dostaniesz zaświadczenie to już Cie później nie interesuje co stanie się z samochodem i kiedy. Idziesz z nim do WK i wyrejestrowujesz auto oraz zgłaszasz do ubezpieczyciela.snitch napisał(a):3. Czy samo zaświadczenie (no właśnie, o czym? musi być "o demontażu"?) uczyni sprawę czystą po mojej stronie, niezależnie od tego, co ktoś zrobi z samochodem po zdjęciu tablic?
W branży rozbiórki pojazdów można działać na dwa sposoby – jako stacja zbierania (skup pojazdów) bądź demontażu (auto szrot). Mimo iż obie mogą wydawać dokumenty świadczące o zezłomowaniu pojazdu, ich założenie wiąże się z koniecznością spełnienia innych wymogów formalnych. Obie placówki muszą mieć ze sobą umowę, bowiem wyłącznie stacja demontażu ma prawo do rozbiórki przyjętych pojazdów. Wytyczne dotyczące postępowania z odzyskanymi odpadami oraz kwoty pobieranych opłat, są regulowane przez Ustawę z dn. 20 stycznia 2005 roku o Recyklingu Pojazdów Wycofanych Z Eksploatacji.snitch napisał(a):4. Czy rzeczywiście istnieje różnica formalna między SD i autoszrotem, a jeśli tak, to czy istnieje "lepsza" opcja spośród tych dwu?
Ta opcja może być dodatkowo płatna. Po dokumenty musisz i tak udać się osobiście do stacji demontażu bo auto musi zostać zważone itd. Dlatego przy odbiorze auta nie jest możliwe otrzymanie wszystkich potrzebnych dokumentów o zezłomowaniu samochodu.snitch napisał(a):5. Jak wygląda procedura oddawania auta na lawetę - komu okazać jakie dokumenty i co on z nimi zrobi po kolei?