17 Lip 2019, 10:03
Jeśli dojeżdżasz 8km i nie jest to zatłoczone miasto ze skrzyżowaniem co 50m do pracy a w trasy jeździsz dosyć często to diesel da radę, dlaczego według Ciebie nie da?
Przecież nie jeździsz do pracy 10 x dziennie po 8km... tylko tam i z powrotem.
Jeszcze trochę a ludzie będą się dieslami bać podjechać do sklepu.
Dwumasa/sprzęgło nie lubi miasta, a nie krótkich odcinków, ale tak samo sprzęgło w benzynowca.
DPF - w trasie się wypali.
Zimny silnik - nie do końca zależy od krótkiego odcinka, tylko od częstotliwości jazdy, gdybyś robił dziennie 8 tras po 40km to na zimnym pojedziesz 8 razy, fakt, że później nastąpią lepsze dla tego silnika warunki.
A jak zrobisz 2 trasy po 8km... to na zimnym pojedziesz 2 razy, no, ale w Twoim przypadku najważniejsze jest by robić te dłuższe trasy systematycznie, jeśli wybór padłby na diesla.
Jak już wspomniałem C5 w benzynie ma skrzynie 5-biegowa, no i jak to benzyna - gorzej ciągnie w użytecznym zakresie obrotów. Osobiście do benzyny już nie wracam, tylko oczywiście trzeba kupić zadbany egzemplarz diesla.
I tutaj w tej klasie aut C5 czy np. Mondeo łatwiej pewnie będzie dostać z lepszym przebiegiem w wersji benzynowej, bo diesle mogły pokonywać spore dystanse, a w benzynie, która paliła ok. 10l/100km pewnie mało to było ekonomiczne.