Zmiana biegów automat sekwencja

19 Lut 2017, 09:07

Mam pytanie czy przy zmianie biegów w skrzyni automatycznej po przestawieniu ją na M (sekwncja +/-) moge miec wcisniety gaz podczas zmiany biegu? Czy powinienem go puszczac i wtedy zmieniac
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

22 Lut 2017, 16:28

fate napisał(a):czy przy zmianie biegów w skrzyni automatycznej po przestawieniu ją na M (sekwncja +/-) moge miec wcisniety gaz podczas zmiany biegu?
Tak możesz mieć normalnie wciśnięty gaz.
Jeżeli nie zmieniałeś jeszcze tak biegów to zrób sobie próbę jadąc tak do 2tyś. obr. i zmieniając biegi na wyższe, a później robiąc redukcję. Warto poznać jak reaguje nasz samochód na taką zmianę biegów. Trzeba tylko pamiętać w którą stronę jest redukcja, a w którą wrzucanie na wyższy bieg :) (czasem jest przód/tył, a czasem prawo/lewo) wiem z doświadczenia że może to się pomylić jak ktoś rzadko jeździ w tym trybie.

Wypadało by jeszcze napisać jaki to samochód i skrzynia...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lut 2017, 22:02

tak czułem, brykałem i było odwrotnie niz mi intuicja podpowiadala, naszczescie auomat nie wpuszcza redukcji na odcince
skrzynia 4F27E
a kojarzysz moze zostawiajac auto w pozycji P blokowane są koła, czy to może zamarzać podobnie jak ręczny?
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

28 Lut 2017, 23:13

fate napisał(a):a kojarzysz moze zostawiajac auto w pozycji P blokowane są koła, czy to może zamarzać podobnie jak ręczny?
To nie zamarznie bo to jest taka zębatka blokująca skrzynię z kołami.
Dużo osób sobie nie zdaje sprawy z tego że automatu nie powinno się zostawiać na "P" bez zaciągniętego ręcznego. O ile na poziomym terenie raczej nic się nie stanie o tyle na lekkim już nachyleniu cały ciężar samochodu będzie wisiał na tej blokadzie między kołami a skrzynią co nie jest dobrym rozwiązaniem i często przez takie zostawianie auta w taki sposób możemy mieć problemy z automatem.

Można to sobie zobaczyć na własnym przykładzie kiedy czujemy że auto wisi na "P" i przełączamy na "R" będzie wyczuwalne szarpnięcie w większości automatów im bardziej zużyta zębatka tym będzie większy luz, ale nawet przy sporym luzie na tej zębatce przy zaciągniętym wcześniej ręcznym przełączenie na "R" będzie dużo delikatniejsze. Więc chcąc dbać o skrzynię zaciągamy ręczny na postoju.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Mar 2017, 15:31

Wielkie dzięki za garśc informacji. Dooglądałem właśnie na YouTubie zeby najpierw zaciagac ręczny a potem P na nierownosciach. W zime za to w miare mozliwosci bede staral sie stawiac na plaskim jak juz bez recznego jezeli dluzszy postój
:ok:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...