Zmiana felg stalowych na alufelgi - Nissan Primera P12

11 Lip 2022, 00:56

Witam wszystkich forumowiczów!

Piszę z prośbą o poradę dotyczącą wyboru alufelg. Może zadane pytanie okażą się banalnie proste, ale akurat w temacie felg jestem zielony :?

Moje auto to Nissan Primera P12. Obecnie jeżdżę na oponach całorocznych, które są założone na felgach stalowych. Ostatnio postanowiłem zakupić alufelgi, które mają być też (rzekomo) na zimę, aby założyć na nie opony całoroczne po to, żeby alusy na aucie ładniej wyglądały :D Ale do rzeczy: moje parametry to: rozstaw śrub (5x114,3), średnica 16 cali, osadzenie ET: 40, otwór centralny 66,10. Wyszukałem na oponeo alufelg według pojazdu - wyskoczyła mi taka propozycja, którą się zainteresowałem [link do Oponeo wygasł].

Według opisu opcja, która się nie zgadza z moimi parametrami to otwór centralny - ja mam 66,10, a dezenty 71,60. Przeczytałem, że oponeo daje do alufelg pierścienie centrujące, które mają zniwelować te różnice.
Chciałbym Was zapytać czy ta felga rzeczywiście będzie pasować na aucie po użyciu tych pierścieni? I czy jest to bezpieczne rozwiązanie; nie ma się czego bać, że się coś podczas jazdy poluzuje, uszkodzi, itp. itd?

Proszę o odpowiedzi i z góry dziękuję za udzieloną pomoc :D
Szerszen17
Nowicjusz

11 Lip 2022, 08:13

Szerszen17 napisał(a): Ale do rzeczy: moje parametry to
Brakuje jeszcze szerokości felgi która jest istotna w tym momencie żeby można było się oprzeć na tych danych które podałeś i znalezieniu odpowiedniego zamiennika.

Kolejna sprawa to rozumiem że obecne opony chcesz przełożyć na nowe aluminiowe felgi, więc tu by się przydało podać ich rozmiar :wink:

Szerszen17 napisał(a):Według opisu opcja, która się nie zgadza z moimi parametrami to otwór centralny - ja mam 66,10, a dezenty 71,60. Przeczytałem, że oponeo daje do alufelg pierścienie centrujące, które mają zniwelować te różnice.