Zmiana oleju - Avensis 1.8

09 Gru 2017, 18:27

Kacper napisał(a):Zgadza się, ale oglądając silnik np. pod pokrywą zaworów jesteśmy w stanie ocenić ile tego syfu nagromadziło się w silniku.

Przy następnej wymianie zlecę zdjęcie pokrywy zaworów i ocenę stanu.
Jeśli będzie jak piszesz to wleją syntetyk i ew. skórę czas do kolejnej
wymiany ( po 5 tys. kilometrów ). Teraz nie mam czasu na eksperymenty
ponieważ przez dłuższy okres nie będzie mnie w kraju. Jeśli coś się stanie
to naprawa okaże się co najmniej dwa razy droższa niż w Polsce.

Niestety mam jeszcze dwa problemy które muszę rozwiązać przed wyjazdem.
Pierwszy z nich dotyczy prawdopodobnie sprzęgła, szarpie w czasie ruszania
pod wzniesienie. Na płaskiej powierzchni czasami też ale gdy silnik jest zimny.

Druga objawia się samoczynnym zwiększaniem obrotów na biegu jałowym.
Usterka występuje tylko w czasie jazdy ( np. przy dojeździe do skrzyżowania ),
silnik zwiększa obroty do blisko 2 tys. po czym zawiesza się i czeka aż się
zatrzymam. Następnie bardzo powoli zmniejsza obroty do typowych wartości.
Co ciekawe problem pojawia się wtedy gdy uruchomię rozgrzany lub
przynajmniej ciepły silnik. Jeśli jest zimny wszystko działa dobrze i mogę
przejechać bezproblemowo dowolny dystans pod warunkiem, że nie będę
go gasić. Wszelkie sugestie mile widziane...
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

09 Gru 2017, 19:24

pepe03 napisał(a):Pierwszy z nich dotyczy prawdopodobnie sprzęgła, szarpie w czasie ruszania
pod wzniesienie.
sprzęgło może szarpać przez awarię pompy sprzęgłowej siłownika na przykład zapowietrzonego układu trzeba to po prostu dokładnie sprawdzić w pierwszej kolejności.

pepe03 napisał(a):Druga objawia się samoczynnym zwiększaniem obrotów na biegu jałowym.
Usterka występuje tylko w czasie jazdy ( np. przy dojeździe do skrzyżowania ),
silnik zwiększa obroty do blisko 2 tys. po czym zawiesza się i czeka aż się
zatrzymam.
Rozumiem że to zwiększenie obrotów następuje przy wciśniętym sprzęgle kiedy silnik jest odciążony. Sprawdź w pierwszej kolejności w jakim stanie jest silnik krokowy. Warto to też wyczyścić przepustnicę i przepływomierz powietrza i zrobić adaptację.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Gru 2017, 14:36

Kacper napisał(a):sprzęgło może szarpać przez awarię pompy sprzęgłowej siłownika na przykład zapowietrzonego układu trzeba to po prostu dokładnie sprawdzić w pierwszej kolejności.

Straszą mnie, że prawdopodobnie tarcza pójdzie do wymiany.
To jest jeszcze sprzęgło fabryczne, nigdy nie było naprawiane.

Kacper napisał(a):Rozumiem że to zwiększenie obrotów następuje przy wciśniętym sprzęgle kiedy jest odciążony. Sprawdź w pierwszej kolejności w jakim stanie jest krokowy. Warto to też wyczyścić przepustnicę i przepływomierz powietrza i zrobić adaptację.

Ujawnia się w momencie wciśnięcia sprzęgła, potem można np. wrzucić
bieg i rozpędzi się sam. Efekt podobny do zardzewiałej linki ( zawiesza się ).
Mówisz o tzw. adaptacji przepustnicy ? Można ją wykonać samodzielnie ?
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

10 Gru 2017, 16:17

pepe03 napisał(a):Mówisz o tzw. adaptacji przepustnicy ? Można ją wykonać samodzielnie ?
Jak ją wyczyścisz po ponownym podłączeniu akumulatora uruchamiasz silnik i zostawiasz na luzie nie dodając gazu aż do włączenia wentylatora i powinno być ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Gru 2017, 18:55

Odłączyłem akumulator i wykonałem wszystko zgodnie z instrukcją chociaż
nie jestem pewien czy włączył się wentylator.
Podczas pierwszego uruchamiania wskazówki od prędkościomierza i obr.
uniosły się kilka razy w górę ( przed uruchomieniem silnika ).
Motor pracował przez godzinę na takich obrotach, że ledwo podnosił
wskazówkę obr. przejechałem 8 kilometrów i wszystko wróciło do normy.

Na razie nie wiem czy pomogło ponieważ samochód jest rozebrany i czeka
na nowe sprzęgło. Przyczyną okazał się operator centralny sprzęgła, erozja
na wejściu ( nieszczelność ). Na sprzęgle jeszcze bym pojeździł ale korzystając
z okazji wymieniam wszystko.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

20 Gru 2017, 17:19

Odświeżam temat.
W serwisie czyścili przepustnicę i niestety nie pomogło, silnik wariuje w
dalszym ciągu. Jeden z mechaników twierdzi, że to jest typowe dla tej
jednostki i nie ma się czym przejmować. Po tym zdaniu o więcej nie pytałem.
Normalnie podczas zmiany biegów silnik sam podnosi obroty do około
1200 i to chyba rzeczywiście normalne ale żeby do 2000 ( czasem więcej ) i
nie mógł z nich zejść dopóki się nie zatrzymam ? To jest typowe ?

Mam tak samo jak na tym filmie :

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

20 Gru 2017, 18:55

pepe03 napisał(a):Normalnie podczas zmiany biegów silnik sam podnosi obroty do około
1200 i to chyba rzeczywiście normalne ale żeby do 2000 ( czasem więcej ) i
nie mógł z nich zejść dopóki się nie zatrzymam ? To jest typowe ?
Dla mnie to nie jest normalne. Jak jedziesz z mniejszą prędkością np. przy zmianie z 1 na 2 i 2 na 3 też jest tak samo?

Jak się zatrzymasz i wrzucisz luz obroty też falują? Jak wciskasz/puszczasz sprzęgło na postoju coś się dzieje?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Gru 2017, 00:08

Kacper napisał(a):Dla mnie to nie jest normalne. Jak jedziesz z mniejszą prędkością np. przy zmianie z 1 na 2 i 2 na 3 też jest tak samo?

W momencie wystąpienia usterki zazwyczaj podbija do 1,5-2 tys. i trzyma
do zmiany biegu lub do zatrzymania u.
Normalnie podczas zmiany biegu podbija do około 1200 ale po chwili
wraca do normy. Po prostu u mnie nie ma takiego czegoś, że wciskam
sprzęgło i obroty spadają do prędkości które są na biegu jałowym.

Kacper napisał(a):Jak się zatrzymasz i wrzucisz luz obroty też falują? Jak wciskasz/puszczasz sprzęgło na postoju coś się dzieje?

Nie. Jak stoi w miejscu nic się nie dzieje, nie reaguje na wciśnięcie sprzęgła.

Dotychczas zbytnio mi to nie przeszkadzało ponieważ jeździłem tylko po
trasach ale teraz w ruchu miejskim jest kiepsko. Straszy ludzi na pasach :mrgreen:
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

21 Gru 2017, 10:13

pepe03 napisał(a):W momencie wystąpienia usterki zazwyczaj podbija do 1,5-2 tys. i trzyma do zmiany biegu lub do zatrzymania u.
A jak problem występuje i hamujesz silnikiem bez dotykania hamulca? Obroty schodzą poniżej tej wartości?
Jak jedziesz np. 30km/h wrzucisz na luz i puścisz sprzęgło to obroty spadną, sprawdzałeś tak? Zastanawiam się czy ma to związek bezpośredni ze sprzęgłem czy tylko z prędkością samochodu.

Działa Ci tempomat? Tak sobie przypominam że kiedyś taki problem kolega miał w Omedze i tam winny okazał się czujnik pedału sprzęgła który przekazywał złe wartości (cały czas wciśnięte sprzęgło) ale tempomat mu nie działał przez to. Po wymianie problemy ustąpiły.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Gru 2017, 13:55

Kacper napisał(a):A jak problem występuje i hamujesz iem bez dotykania hamulca? schodzą poniżej tej wartości?

Jedzie jak na tempomacie. Czasami powoli zwalnia ale bardzo słabo.

Kacper napisał(a):Jak jedziesz np. 30km/h wrzucisz na luz i puścisz to spadną, sprawdzałeś tak? Zastanawiam się czy ma to związek bezpośredni ze sprzęgłem czy tylko z prędkością samochodu.

Czeka aż się zatrzymam. Po zatrzymaniu powoli spadają do normalnych wartości.
Muszę się zatrzymać i odczekać potem jest lepiej bo usterka ma trochę inny objaw
, a mianowicie standardowo podbija do 1200 ale nie schodzi poniżej 1100.
Oczywiście dopóki toczą się koła no i czasami jest jak na filmie czyli rosną i
opadają - w tym przypadku jak wrzucę bieg i puszczę sprzęgło jest ok.

Kacper napisał(a):Działa Ci tempomat? Tak sobie przypominam że kiedyś taki problem kolega miał w Omedze i tam winny okazał się czujnik pedału sprzęgła który przekazywał złe wartości (cały czas wciśnięte ) ale tempomat mu nie działał przez to. Po wymianie problemy ustąpiły.

Nie mam tempomatu.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

21 Gru 2017, 14:25

pepe03 napisał(a):Jedzie jak na tempomacie. Czasami powoli zwalnia ale bardzo słabo.
No to nie jest to normalne :/ .
Czy samochód podpinałeś pod komputer? Warto by było przeanalizować parametry pracy nawet jak nie ma błędów.
Czyściłeś przepływomierz? Pytałem o to wcześniej ale nie odpowiedziałeś.
Zastanawiam się jeszcze nad podciśnieniem w układzie dolotowym może coś tu podczas jazdy jest nie stabilne i dzieją się takie rzeczy.

pepe03 napisał(a):Nie mam tempomatu
Aha to sorry, myślałem że wszystkie Avensisy T27 1.8 valvematic go mają :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Gru 2017, 13:23

W ASO problem zgłaszałem 3 razy i niestety nie dali rady. Samemu niestety
nic nie robiłem bo nie mam warunków, teraz jestem w Polsce to spróbuje to
ogarnąć. Interfejsu do komputera niestety nie mam.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:3ZR-FAE.jpg
Urządzenie zaraz przy filtrze powietrza to przepływomierz tak ?
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

27 Gru 2017, 13:12

pepe03 napisał(a):Urządzenie zaraz przy filtrze powietrza to przepływomierz tak ?
Tak, ten czujnik trzyma się chyba na dwóch śrubkach. Kup tylko sobie preparat do czyszczenie przepływomierzy np. CRC i nie dotykaj go bezpośrednio niczym wystarczy kilka razy dobrze go spryskać i cały bród, kurz spłynie z niego. Do czyszczenia odłączasz go oczywiście od instalacji elektrycznej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Gru 2017, 11:40

Niestety nie zdążyłem. W trasie po przejechaniu 800 kilometrów objawiła się
choinka VSC off, Check Parking Brake System, TRC, Check Engine i do tego
wszystkiego pomarańczowy wykrzyknik. Zignorowałem komunikaty i
przejechałem jeszcze 700. Nie wiem czy to nie złudzenia ale odniosłem
wrażenie, że w momencie objawienia choinki samochód zyskał na mocy.
Wszystko było fajnie dopóki go nie zgasiłem i uruchomiłem ponownie,
straciłem nad nim kontrolę, nie dało się jechać bo podczas zmiany biegu
obroty uciekały w górę i w dół ( poniżej normy biegu jałowego ).
Samochód jest w serwisie ale jeszcze nie są przekonani co mu dolega,
ciężko się z nimi dogadać bo słabo znają angielski ale mechanik mówił, że
problem prawdopodobnie dotyczy układu hamulcowego, systemu od
hamowania awaryjnego czy coś podobnego- tyle zrozumiałem :/

Nie wiem czy nie będę potrzebować lawety bo wątpię, że dadzą mu rade.
Mechanik który przyjmował samochód otworzył maskę i patrzył się na
silnik tak jakby go pierwszy raz na oczy widział.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

31 Gru 2017, 19:08

pepe03 napisał(a):objawiła się
choinka VSC off, Check Parking Brake System, TRC, Check Engine i do tego
wszystkiego pomarańczowy wykrzyknik
Teraz jeszcze tak myślę że w Avensisie T25 i T27 jak jest problem ze stopem to pojawiają się te wszystkie kontrolki i systemy przestają działać. W T25 był podobny problem z trzecim stopem i pod czas jazdy wywalał takie błędy i systemy przestawały działać.
Sprawdź u siebie czy z żarówkami jest wszystko ok, trzeci stop chyba masz ledowy ale dwa w lampach tylnych są z normalnymi żarówkami.

A gdzie jesteś z tym problemem jeżeli można wiedzieć? Daleko do Polski?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999