Zmiana oleju - Avensis 1.8

22 Sty 2018, 08:24

W Brukseli. Samochód już w Polsce i teoretycznie jest naprawiony.
Piszę teoretycznie bo nie zdążyłem go przetestować na dłuższym dystansie.
Przyczyna to katalizator, kupiłem używany...zobaczymy czy będzie ok.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

22 Sty 2018, 09:08

pepe03 napisał(a):Przyczyna to katalizator
Był zapchany?
Daj znać jak już zrobisz większy dystans czy jest ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sty 2018, 08:32

Wygląda na to, że był zapchany. Nie wiem od czego, może gdzieś kiedyś
nieświadomie nalałem U95 chociaż to mało prawdopodobne.
Jutro będę w DTM to dam znać czy wymiana rozwiązała problem.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

23 Sty 2018, 10:13

pepe03 napisał(a):Wygląda na to, że był zapchany
No to trochę dziwne bo w sumie piszesz że w większości robisz trasy i olej regularnie zmieniasz więc raczej nie powinien być zapchany mając powyższe na uwadze.
250tyś. to już też trochę więc może katalizator po prostu skończył swój żywot. W Toyotach katalizatory raczej nie wytrzymują raczej wyższych przebiegów w modelu T25 z 1.8 (inny silnik niż twój) chyba nie spotkalem się żeby ktoś miał większy przebieg ze sprawnym od nowości katalizatorem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Sty 2018, 11:43

Ja również nie słyszałem o takim przypadku, no chyba że zmieniałeś na słabej jakości olej co tłumaczyłoby jego zapychanie się i wymianę. Daj znać czy używany zdaje egzamin i czy wszystko okej.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2018, 12:07

Napisałem, że mógł być zapchany bo myślałem, że w ten sposób kończy
swój żywot. Niestety to nie był katalizator, błędna diagnoza i kilka stów w
plecy. Silnik w zasadzie zachowuje się podobnie, a w dodatku dalej łapie
te same błędy czyli katalizator i jakiś system umożliwiający rozruch silnika.
Mechanik twierdził, że błędy są ze sobą powiązane i to na pewno katalizator.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sezon urlopowy w pełni - nie spiesz się na wakacje!
    Rozpoczął się sezon urlopowy, co oznacza, że Polacy będą pokonywać często setki kilometrów w swoich autach, aby dotrzeć na upragniony wypoczynek. Podczas długich podróży, zwłaszcza w okresie letnim łatwo o zmęczenie, ...
    Dlaczego zwolennicy hybryd wybierają Toyotę C-HR?
    Toyota C-HR Hybrid szturmem zdobyła rynek hybryd w Polsce i jest liderem aut z takim napędem. Sprawdzamy, co czyni ten samochód aż tak popularnym. Odważny crossover Pierwszą zapowiedź kompaktowego crossovera Toyoty ...

30 Sty 2018, 12:13

pepe03 napisał(a):Niestety to nie był katalizator, błędna diagnoza i kilka stów w plecy. Silnik w zasadzie zachowuje się podobnie, a w dodatku dalej łapie
te same błędy czyli katalizator i jakiś system umożliwiający rozruch silnika.
No to kiepsko ;/ może podsumuj jakie aktualnie błędy występują? Bo z tego co widzę doszedł nowy problem z uruchomieniem silnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Sty 2018, 11:59

Oddałem go ASO i niech się z nim bawią. Pewnie znowu popryskają jakimś
sprayem w przepustnicę i samochód do wydania. Tym razem odbioru nie
podpiszę :D Mają szczegółowy opis usterki, muszą go naprawić.

Ten błąd pojawia się razem z usterką katalizatora. Nie wiem od czego
on jest, silnik odpala normalnie.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

31 Sty 2018, 18:01

pepe03 napisał(a):Ten błąd pojawia się razem z usterką katalizatora.
Przypomnisz jaki to był błąd jego numer bo nie mogę go namierzyć w temacie :)
Ciekaw jestem jaki dostaniesz opis odbierając auto z ASO.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lut 2018, 14:38

Ponowne czyszczenie przepustnicy i wymiana cewki zapłonowej.
Samochód jeździ idealnie, podczas zmiany biegu obroty spadają szybciej i
nie idą w górę. Przejechałem już naprawdę spory dystans i jest dobrze,
usterka katalizatora nie występuje. Nie rozumiem dlaczego komputer
sygnalizował niską wydajność katalizatora i tym bardziej nie wiem dlaczego
check engine nie wyłapał problemu z cewką.
Jak widać ten drugi błąd z rozruchem ( nie pamiętam kodu ) mógł
mieć związek z zapłonem.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

19 Lut 2018, 09:48

pepe03 napisał(a):Ponowne czyszczenie przepustnicy i wymiana cewki zapłonowej.
Samochód jeździ idealnie, podczas zmiany biegu obroty spadają szybciej i
nie idą w górę. Przejechałem już naprawdę spory dystans i jest dobrze,
usterka katalizatora nie występuje
Super, wygląda na to że winna była cewka która być może już nie domagała ale nie na tyle żeby wyrzucić błąd.
pepe03 napisał(a):Nie rozumiem dlaczego komputer
sygnalizował niską wydajność katalizatora i tym bardziej nie wiem dlaczego check engine nie wyłapał problemu z cewką.
Być może był już problem z napięciem na cewce paliwo nie dopalało się przez słabszą iskrę wtedy wchodziło że katalizator nie domaga. Cewka mogła być na granicy błędu jak już wcześniej napisałem. To takie moje przypuszczenia.
Najważniejsze że jest ok i udało Ci się w końcu rozwiązać problem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999