22 Mar 2023, 03:21
Dzyzus, ja stosuję 0w40, wyobraź sobie, diesel, przy -17 st.c na b.słabym aku potrafił mi odpalić na łi, łiiii, lampki aż przygasły, trudno w to uwierzyć, gdy kupiłem auto był zalany 10 W40, nawet wiosną na takim oleju musiałem trochę rozrusznikiem zakręcić, poza tym przez moment słychać było zawory, teraz dosłownie odpala przy milisekundowym przekręceniu kluczyka na zapłon, ledwo ruszy tłok już pali, oleje 0w40 to najlepszy wybór do jazd na miejscu, oraz na zimową porę, do wszystkich silników, wszystkich, 5W40 już takie szybkie nie są, wedle testów docierają do wałków głowicy drugie tyle wolniej, a 15 w40 zimą, 100 razy, wolniej, nim się olej pojawi tam przy minusowej temp silnik potrafi pracować na sucho nawet pół minuty, na 15W40, to sobie teraz wyobraź jaki opór musi mieć taki rozrusznik, pozbądź się Pudziana, który trzyma za korbowody od dołu, napisz do mnie na priv, poszukam Tobie oleju o takich parametrach, by był szybki, miał wysoki wskaźnik lepkości, nie odparowywał, ja do swojego po analizach parametrów wszystkich wybrałem Specol Gold 0w40, to Usain Bolt, rewelacyjny olej,o sparowalność 8, podczas gdy średnio inne oleje mają 10-12, jedynie b.drogie, 3-4 razy droższe mają podobny, mi przez rok nie ubyło w silniku nawet o mm, ten olej sobie zastosuj, poczujesz różnicę, na 15W50 ukatrupisz ten silnik, skrócisz jego żywotność znacznie.