Zmiana punciaka na autko z przedziału cenowego 30-35k

24 Paź 2010, 18:52

Witam serdecznie;

Półtora roku temu doradzaliście mi w kupnie mojego aktualnego wozidła :) Teraz przymierzam się do jego zmiany - planuje zmianę w czerwcu (w lipcu kończy mi się ubezpieczenie) i również liczę na waszą pomocą.

Obecnie jeżdżę Puntem 1.9 JTD 85 km, klima, abs, pełna elektryka z 2002r. Z autka jestem jak najbardziej zadowolony (odpukać) ale po po prostu chciałbym zmienić na coś nowszego.

Będę dysponował budżetem 30-35k PLN. Autko najlepiej 2-3 letnie. Przebieg do 60k km

Nie chce zmieniać na auto gorzej wyposażone więc klima, abs, elektryka, fajny sprzęt grający,oświetlenie nie gorsze niż soczewki. Chciałbym aby w aucie było więcej niż dwie poduchy i jakiś dodatkowy system bezpieczeństwa (kontrola trakcji, esp mile widziane). Nie miałem żadnego wypadku ale dodatkowa pomoc w wychodzeniu z poślizgów bardzo by się zdała.

W moim puncie bardzo brakuje mi 6 biegu. Więc byłby mile widziany. Spalanie- oczywiście jak najmniejsze ale nie oszukuje się- co nie kupie to będzie więcej palił od punciaka, który nigdy nie wziął mi więcej niż 5,3 a najmniej 4,01. Autem pokonuje rocznie ok 20-23k km

Moim wielkim faworytem jest fiat bravo, zaraz po nim jeśli mowa o segmencie C hyundaiowi i30 i kia ceed. Mazda 3 niestety jest za droga bo była by zaraz za bravo.
Seat ibiza i leon też są ok ale mają niesamowicie wysokie przebiegi :/
Nie pogardziłbym również grande punto jeśli mowa o segmencie B.
Po głowie chodzi mi też toyota corolla ale tylko benzyna- toyota nie słynie z dobrych diesli.

Klasy D praktycznie nie rozpatruje z uwagi na duże przebiegi. A na mały przebieg mi po prostu braknie kasy.
Nowe auto w tej cenie będzie kompletnie łyse a więc odpada w moim przekonaniu.

Jakie są wasze doświadczenie z tymi wozidełkami? czy coś szczególnie polecacie? Może coś innego niż wymieniłem? Jakie auto ma najlepszą relacje cena - wyposażenie - jakość? Każda uwaga będzie dla mnie bardzo ważna i na pewno wezmę ją przy podejmowaniu decyzji.

Jedynej marki jakiej nie biorę w najmniejszym stopniu pod uwagę to VW - Po prostu nie lobię przepłacać i jakoś jej nie trawie :P :)

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Grzesiek
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Śląsk

24 Paź 2010, 19:11

Fiat bravo to bardzo fajny samochód. Najlepiej wyglądaja egzemplarze w wersji sport :cool:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

24 Paź 2010, 19:50

Nowa generacja fiesty lub corsa d?
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

25 Paź 2010, 10:22

Omijaj szerokim łukiem Corsę D bo tandetna. Moimi faworyatmi gdy kupowałem samochód też były Bravo, i30, Seaty i Mazda 3, a także np. nowa Meganka ale jej za 30-35tys. nie kupisz.

Jeśli chcesz auto z 6-biegową skrzynią, to KII i Hyundaia (i30 i Ceed to praktycznie to samo auto) musisz szukać z dieslem - w benzyniakach z tego okresu jest tylko 5 biegowa. Nie wiem jak w Bravo.

Ogólnie wszystkie te auta mają podobny poziom jeśli chodzi o wyposażenie (chociaż KIA i Hyundai przodują bo mają bardzo bogate wersje podstawowe, ale nie jest to drastyczna przewaga szczególnie jeśli ktoś potem sobie takiego Bravo doposażył), w KII/Hyundaiu masz więcej miejsca w środku niż w Bravo - które też jednak nie jest złe.

Z kolei jeśli lubisz turbodoładowane silniki, to w Bravo możesz mieć je też w benzynce. Świetnym dieslem jest 1.6 CRDI 115-konny montowany w Ceedach i i30, przebieg momentu i kulturę pracy ma lepszą niż wszystkie TDI, JTD, CTDI itp którymi jeździłem. Dodatkowym atutem koreańskich autek jest to, że mimo że kupisz używane, będziesz miał gwarancję - więc nawet jeśli auto jest w złym stanie to i tak będziesz spał w miarę spokojnie i nie narazi cię na takie koszty jak Fiat albo Seat.

Długo by tu pisać... Przejedź się wszystkimi i wtedy stwierdź który najbardziej ci podchodzi.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

25 Paź 2010, 11:23

ACSznycel a co znaczy dla CIebie lepszy przebieg momentu? Bo dla każdego znaczy to co innego ;)

Jak dla mnie Ceed i i30 to mistrzowie w kategorii co auto oferuje do jego ceny ;) a i za dobra cene dobry rocznik wyrwie ;)
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław

25 Paź 2010, 12:03

Nowa generacja fiesty lub corsa d?

Generalnie te dwa auto wydają mi się bardzo kobiece. Fakt, że fiesta ma fajny wygląd ale jakoś nie cieknie mi ślinka na myśl o tych dwóch autach. Ople strasznie nie podobają mi się w środku. Dodatkowo są z segmentu B a jeżeli miałbym brać coś właśnie z B to grande.

Bardziej skupiam się na Segmencie C

Jeśli chcesz auto z 6-biegową skrzynią, to KII i Hyundaia (i30 i Ceed to praktycznie to samo auto) musisz szukać z dieslem - w benzyniakach z tego okresu jest tylko 5 biegowa. Nie wiem jak w Bravo.

Ogólnie wszystkie te auta mają podobny poziom jeśli chodzi o wyposażenie (chociaż KIA i Hyundai przodują bo mają bardzo bogate wersje podstawowe, ale nie jest to drastyczna przewaga szczególnie jeśli ktoś potem sobie takiego Bravo doposażył), w KII/Hyundaiu masz więcej miejsca w środku niż w Bravo - które też jednak nie jest złe.

Z kolei jeśli lubisz turbodoładowane silniki, to w Bravo możesz mieć je też w benzynce. Świetnym dieslem jest 1.6 CRDI 115-konny montowany w Ceedach i i30, przebieg momentu i kulturę pracy ma lepszą niż wszystkie TDI, JTD, CTDI itp którymi jeździłem. Dodatkowym atutem koreańskich autek jest to, że mimo że kupisz używane, będziesz miał gwarancję - więc nawet jeśli auto jest w złym stanie to i tak będziesz spał w miarę spokojnie i nie narazi cię na takie koszty jak Fiat albo Seat.

Długo by tu pisać... Przejedź się wszystkimi i wtedy stwierdź który najbardziej ci podchodzi.


No właśnie 7 lat gwarancji to rzecz o której zapomniałem a jest to duży handicap. Tylko jak to jest z tą gwarancją? Ona jak rozumiem obowiązuje tylko wtedy jeżeli auto było regularnie serwisowane w ASO? Czy muszą być spełnione dodatkowe warunki? coś na co powinien zwrócić uwagę kupując auto? aha i czy to jest 7 lat lub 100k km? :lol:

widzę ACSznycel, że śmigasz hyundaiem i30, możesz powiedzieć coś o wygodzie tego auta? zawieszeniu? awaryjność?

Generalnie czy wiecie może jak z awaryjnością tych aut tzn bravo, ceeda i i30? Jakie są słabe strony tych aut?

Odnośnie silników JTD to mam do nich zaufanie. A jak to jest z CRDi? tworzą je w współpracy z jakąś inną firmą? można je do czegoś porównać?

Pozdrawiam
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Śląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Eco driving w zimie, kiedy za oknem trzyma mróz
    Jak być eco, kiedy za oknem mróz? Dzięki utrwalaniu odpowiednich nawyków z każdą kolejną zimą zauważymy coraz większą różnicę w portfelu. Eco driving to styl jazdy, który możemy wykorzystywać niezależnie ...

26 Paź 2010, 17:33

W zasadzie to mam dwie propozycja: nowa Fiesta-optycznie prezentuje się naprawdę bardzo ładnie,pod względem awaryjności również nie ma im nic do zarzucenia. A jeżeli fiat Bravo,to zdecydowanie w wersji standard ze wzgledu na zawieszenie.
AutaCarmann
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Miejscowość: Kraków

27 Paź 2010, 13:14

Opel Corsa D ładnie wygląda, nawet w środku, ale po dłuższym jego użytkowaniu (moja dziewczyna taką Corsą jeździ) wychodzi wiele mankamentów: strasznie nieprzemyślane wnętrze kiepskie w obsłudze (nie widzisz włącznika świateł bo kierownica zasłania więc ciężko włączyć przeciwmgłowe, przednia szyba jest jak lustro, sterowanie klimą to totalna porażka, obsługa radia też do łatwych i przyjemnych nie należy), kiepska jakościowo (3 lata i popsuło się: wspomaganie, tapicerka się porwała, silnik gaśnie czasem bez przyczyny - w ASO nie potrafią nic poradzić, wypadł mieszek od lewarka biegów), na nierównościach całe auto skrzypi np. w drzwiach, zawieszenie jest twarde, schowek odstaje, w bagażniku boczne schowki się nie domykają (dotrzaskują). No generalnie tandeta po bliższym zapoznaniu się z nią.

Gwarancja w i30 jest na 5 lat bez żadnych limitów - jedyny warunek to co rok stawiać się na przeglądach (kub co x km, np. co 20tys.), w Ceedzie jest na 7 lat albo 150tys. km - w zależności co nastąpi pierwsze. Na przeglądy też trzeba się stawiać. Koszt takiego przeglądu to około 700-1000zł w zależności gdzie robisz, jaki masz silnik, itp. Jak przywieziesz własny olej i filtry to taniej. Moim zdaniem niedużo w zamian za 5 lub 7 lat spokoju - bo nawet mając auto po gwarancji robisz mu przeglądy (chyba? ponoć są tacy co nie robią przez 3 lata a potem narzekają że się psuje :D ).

Nie powiem ci dokładnie o Bravo - kiedyś się orientowałem na forum Bravo przed zakupem to trochę kłopotów tam mają, ale za to bardzo nieregularnych (tam nie odpala, tu nie otwiera centralny zamek itp), w Ceedach jedyny problem to czerwony lakier z początku produkcji (ten jaśniejszy czerwony) - lubi się łuszczyć. W i30 jest jedna pechowa seria z Czech z 2009 która ma problemy z odklejającymi się odbojnikami (takie osłony amortyzatorów, można jeździć z poluzowanymi w niczym to nie grozi, ale stukają na większych nierównościach). Poza tym poważnych awarii nie ma, przynajmniej nic o tym nie słyszałem.

A teraz o samym i30: dużo miejsca, zawieszenie w miarę komfortowe ale bez przesady, fajnie się jeździ z niebieskim podświetleniem zegarów w nocy, fotele itp ok chociaż bardziej w stylu niemieckich samochodów: twarde. Silnik 1.4 benzynowy 110KM i 1.6 diesel 115KM uważam za 2 najbardziej udane w całej gamie (1.6 benzyna 125KM to rozwiercony 1.4, 2.0 benzynkę lub diesla polecam jeśli wolisz 140KM niż te sto coś). Mówiąc że 1.6 CRDI ma bardzo dobry przebieg momentu miałem na myśli że ciągnie śmiało niezależnie od ilości obrotów, nie ma w zasadzie zauważalnej turbodziury chociaż oczywiście przy 1800 obrotach jest wyczuwalny skok jak u większości diesli. Do tego jest cichutki. Gdybym jeszcze raz miał brać i30 i nie jeździłbym tyle po mieście - chyba bym dopłacił do tego diesla 1.6 (znam ją bo używam też Cee'da z tą jednostką :D). Nic nie skrzypi, nie stuka itp. Do 120km/h jest bardzo dobrze wyciszony, powyżej już jednak słychać że auto jest "w ruchu" :)

Mam porównanie między 1.6 CRDI 115KM a 1.3 JTD 90KM... CRDI lepsze pod każdym względem oprócz spalania :D

W sumie Bravo też fajne... Przejedź się każdym i sam ocenisz co jest naj :)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

27 Paź 2010, 15:56

Skoro jeździsz rocznikiem i przebiegiem, to ja bym się rozejrzał może za Octavią II. Tak poza tym to za tą kasę można kupić całkiem fajne auto wyższej klasy i nie będzie stare jeszcze...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Paź 2010, 13:58

W zasadzie to mam dwie propozycja: nowa Fiesta-optycznie prezentuje się naprawdę bardzo ładnie,pod względem awaryjności również nie ma im nic do zarzucenia. A jeżeli fiat Bravo,to zdecydowanie w wersji standard ze wzgledu na zawieszenie.


Tak, masz racje - Fiesta wygląda bardo fajnie zarówno w środku jak i na zewnątrz. Jednak jest to segment B i chciałbym przejść minimalnie do kompaktów ale zapewne obejrzę fiestę i się nią przejadę przed kupnem. Na jej korzyść przemawia bardzo młody rocznik w tej kasie.

Opel Corsa D ładnie wygląda, nawet w środku, ale po dłuższym jego użytkowaniu (moja dziewczyna taką Corsą jeździ) wychodzi wiele mankamentów: strasznie nieprzemyślane wnętrze kiepskie w obsłudze (nie widzisz włącznika świateł bo kierownica zasłania więc ciężko włączyć przeciwmgłowe, przednia szyba jest jak lustro, sterowanie klimą to totalna porażka, obsługa radia też do łatwych i przyjemnych nie należy), kiepska jakościowo (3 lata i popsuło się: wspomaganie, tapicerka się porwała, silnik gaśnie czasem bez przyczyny - w ASO nie potrafią nic poradzić, wypadł mieszek od lewarka biegów), na nierównościach całe auto skrzypi np. w drzwiach, zawieszenie jest twarde, schowek odstaje, w bagażniku boczne schowki się nie domykają (dotrzaskują). No generalnie tandeta po bliższym zapoznaniu się z nią.


O matko... Raczej każdy egzemplarz nie jest taki felerny. W każdym razie już spotkałem się z sytuacjami, że w 2 letniej merivie wybuchła turbina i w innym 6 letnim opelku ze 100k przebiegu.
Astra 4 robi bardzo pozytywne wrażenie no ale "troszkę" za droga.

Gwarancja w i30 jest na 5 lat bez żadnych limitów - jedyny warunek to co rok stawiać się na przeglądach (kub co x km, np. co 20tys.), w Ceedzie jest na 7 lat albo 150tys. km - w zależności co nastąpi pierwsze. Na przeglądy też trzeba się stawiać. Koszt takiego przeglądu to około 700-1000zł w zależności gdzie robisz, jaki masz silnik, itp. Jak przywieziesz własny olej i filtry to taniej. Moim zdaniem niedużo w zamian za 5 lub 7 lat spokoju - bo nawet mając auto po gwarancji robisz mu przeglądy (chyba? ponoć są tacy co nie robią przez 3 lata a potem narzekają że się psuje ).

Nie powiem ci dokładnie o Bravo - kiedyś się orientowałem na forum Bravo przed zakupem to trochę kłopotów tam mają, ale za to bardzo nieregularnych (tam nie odpala, tu nie otwiera centralny zamek itp), w Ceedach jedyny problem to czerwony lakier z początku produkcji (ten jaśniejszy czerwony) - lubi się łuszczyć. W i30 jest jedna pechowa seria z Czech z 2009 która ma problemy z odklejającymi się odbojnikami (takie osłony amortyzatorów, można jeździć z poluzowanymi w niczym to nie grozi, ale stukają na większych nierównościach). Poza tym poważnych awarii nie ma, przynajmniej nic o tym nie słyszałem.

A teraz o samym i30: dużo miejsca, zawieszenie w miarę komfortowe ale bez przesady, fajnie się jeździ z niebieskim podświetleniem zegarów w nocy, fotele itp ok chociaż bardziej w stylu niemieckich samochodów: twarde. Silnik 1.4 benzynowy 110KM i 1.6 diesel 115KM uważam za 2 najbardziej udane w całej gamie (1.6 benzyna 125KM to rozwiercony 1.4, 2.0 benzynkę lub diesla polecam jeśli wolisz 140KM niż te sto coś). Mówiąc że 1.6 CRDI ma bardzo dobry przebieg momentu miałem na myśli że ciągnie śmiało niezależnie od ilości obrotów, nie ma w zasadzie zauważalnej turbodziury chociaż oczywiście przy 1800 obrotach jest wyczuwalny skok jak u większości diesli. Do tego jest cichutki. Gdybym jeszcze raz miał brać i30 i nie jeździłbym tyle po mieście - chyba bym dopłacił do tego diesla 1.6 (znam ją bo używam też Cee'da z tą jednostką ). Nic nie skrzypi, nie stuka itp. Do 120km/h jest bardzo dobrze wyciszony, powyżej już jednak słychać że auto jest "w ruchu"

Mam porównanie między 1.6 CRDI 115KM a 1.3 JTD 90KM... CRDI lepsze pod każdym względem oprócz spalania


Generalnie brzmi to bardzo ciekawie. Twoja rekomendacja i fakt, że jest tak długa gwarancja wysuwa ceeda i i30 na czoło rankingu. Bravo jak na razie 3 ale nadal bardzo mocno biorę je pod uwagę. Bardzo dziękuje Ci za tak sporą dawkę informacji.

Skoro jeździsz rocznikiem i przebiegiem, to ja bym się rozejrzał może za Octavią II. Tak poza tym to za tą kasę można kupić całkiem fajne auto wyższej klasy i nie będzie stare jeszcze...


Tak, z segmentu D da się wybrać całkiem fajne rocznikowo auto (2005) jednak te auta mają jakieś masakryczne przebiegi - 150k to norma a wydać 35k na auto z takim przebiegiem to strach. Poza tym jakie będą ceny częsci zamiennych do takich fur?...
W ten sposób na dalsze pozycje w rankingu przesuwam octavie i Volvo v50
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Śląsk

28 Paź 2010, 16:32

superges napisał(a):te auta mają jakieś masakryczne przebiegi - 150k to norma


Twoje Punto niby ile ma?
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

28 Paź 2010, 18:26

Kubuch napisał(a):
superges napisał(a):te auta mają jakieś masakryczne przebiegi - 150k to norma


Twoje Punto niby ile ma?


Punto ma więcej ;)

Ale ono nie jest tyle warte hehe, a jak się wydaje na auto 35k to fajnie jak by miało mniejszy przebieg.
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Śląsk

30 Paź 2010, 11:31

superges mają przebiegi bo jeżdżą. Jak ktoś kupuje auto za 100 tys to nie po to by ładnie wygladało przed domem ;)

Po drugie Punto to mieszczuch, a auta klasy średniej robią spore przebiegi w trasach ;)
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław

30 Paź 2010, 16:10

toyota nie słynie z dobrych disli? A D-4D najlepsze z wszystkich disli
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz

30 Paź 2010, 17:10

Superges nie byłbym sobą gdybym nie napisał, że przebieg to nie wszystko. Liczy się to czy o samochód było dbane czy nie. Ja uważam, że lepiej kupić z przebiegiem 200 tys. km robionym w sposób:
- 5-ty(ewentualnie 6-ty) bieg, 120 km/h na tempomacie i tak codziennie po 300-400 km
niż z przebiegiem 80 tys. km zrobionym przy bezustannym przyspieszaniu i hamowaniu.
k_s
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: ----