Zmiana samochodu

30 Sie 2018, 19:52

#najgorzej
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2018, 20:27

mike napisał(a):czytanie ze zrozumieniem szkoła podstawowa, pierwszy post:

A czy ja gdzieś napisałem że on w ogóle nie pisal nic o Octavii II?
Właśnie niektórym by się przydała szkoła podstawowa + podstawy segmentów aut i ich koszty utrzymania..

jeśli dla kogoś Skoda Octavia = Lexus IS...szczególnie 300 to ja dziękuje :ok:

Natomiast 1,9 tdi to jest 1,9 tdi
1,6 tdi cr to jest oddzielna bajka i jest jeszcze 2,0 TDI CR - ja bym wolał ten trzeci
ale i 1,9 tdi nie jest złe.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2018, 21:01

Ale napisałem że się nie znam
Lexusa dałem z tego tylko względu że teoretycznie mieści się w 25tys do kupna i kiedyś ktoś gdzieś mówił/pisał że dobre samochody ale koszty utrzymania skreślają go z tego co piszecie. Nie porównywałem nigdzie Octavi do Lexusa :bored:
Fisqs
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Sie 2018, 21:06

Fisqs napisał(a):koszty utrzymania skreślają go z tego co piszecie


Nie wszyscy tak sądzą ale ja już mam dość odwiecznej walki i dyskusji na temat utrzymania danych marek / modeli.

download/file.php?id=2690&mode=view
download/file.php?id=3250&mode=view
download/file.php?id=2196&mode=view

Użytkownik dzida robił kiedyś przykładowe koszty wymiany typowych podzespołów. Przejrzyj sobie...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sie 2018, 21:43

Fisqs napisał(a):Lexusa dałem z tego tylko względu że teoretycznie mieści się w 25tys do kupna i kiedyś ktoś gdzieś mówił/pisał że dobre samochody ale koszty utrzymania skreślają go z tego co piszecie. Nie porównywałem nigdzie Octavi do Lexusa


Owszem w tym budżecie też dasz radę znaleźć Audi A8 4,2 V8 ale tu chyba nie o to chodzi. Zastanów się czego oczekujesz bo raczej prawdę mówiąc jeśli Skoda Octavia 1,9 tdi to już nie Lexus, to jest marka premium i inny segment, tutaj bardziej BMW E46 np 328i/330i
nie ma sensu zestawiać populusa ze zwykłym klekotem i auta premium wyższej klasy z dużo większym silnikiem w Pb.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2018, 21:53

Autorze jeżeli jesteś wyliczony co do gosza bierz octavkę :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10951
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel ADAM mały elegancki samochód miejski
    Firma Opel wraz z całkowicie nowym pojazdem ADAM po raz pierwszy wprowadza na rynek mały elegancki samochód miejski, a tym samym toruje swojej marce drogę do rozwoju w modnym segmencie A. Opel ADAM łączy w sobie śmiałą ...

30 Sie 2018, 22:15

Czyli jednak octavia (na temat mondeo mk4 nie pisaliście nic więc szkoda gadać rozumiem :P)
Teraz chciałbym abyście pomogli wybrać najmniej awaryjny i sensowny silnik
Przeglądając otomoto za octavię I trzeba dać 10tys za II przed liftem ok 16 po lifcie to pod limit podchodzi
Fisqs
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Sie 2018, 22:25

Fisqs napisał(a):na temat mondeo mk4 nie pisaliście nic więc szkoda gadać rozumiem

1. Auto klasę wyżej niż Octavia
2. Mnóstwo miejsca
3. Praktycznie wszystkie silniki można polecić (może z wyjątkiem 1.8 TDCI i 1.6, bo jednak słaby)
4. Sporo samochodów z salonu PL
5. Fajne prowadzenie, wygoda
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Sie 2018, 08:41

galakty napisał(a):1.9 TDI były pancerne w czasach Octavii I, potem to szmelc.


Nie przesadzajmy z tym szmelcem, po zakupie wymieniamy profilaktycznie panewki (o ile ktoś wcześniej tego nie zrobił, bo mowa o co najmniej 10 letnich autach) i mamy bezproblemowy silniczek. Nie używajmy tak kategorycznych określeń tylko z tego powodu, że to VW :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Sie 2018, 11:02

A tak chciałem dopytać są jakieś 1.9 w octaviach których należy unikać
Pamiętam że kumpel miał 90KM i zadowolony bardzo był.
A jak sprawa ma się przy 105KM , 110KM czy więcej?
Fisqs
Nowicjusz
 
Posty: 12

31 Sie 2018, 12:52

105 KM jest na popowtryskiwaczach (np. Golf V, Octavia II)
110 KM jest na pompie i jest to mocniejsza wersja 90KM (Golf IV, Octavia I)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sie 2018, 12:56

Generalnie po zakupie ja bym od razu jechał na przegląd silnika, wymianę panewek i sprawdzenia góry silnika. Lepiej zapobiegać niż leczyć (a raczej wymieniać słupek).

Gdyby to chociaż miało te 130 koni, a tak moim zdaniem szkoda zachodu. Miało być TANIO, a tu na start trzeba rozbierać dół silnika :roll:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Sie 2018, 14:08

galakty napisał(a):Miało być TANIO, a tu na start trzeba rozbierać dół silnika


Przecież wymiana panewek to zaledwie 500 zł. To tak drogo przy wartości auta ok. 25 tys. zł? To niewielka część pakietu startowego, który trzeba zrobić po zakupie, by cieszyć się bezawaryjną jazdą.
Zobacz ile póki co wydał Dzida po zakupie Hondy, a przecież nie robił nic, co byłoby nieplanowane.
1.9 TDI 105KM (kod silnika BKC, dostępny również w Octavii) jest u mnie w najbliższej rodzinie od jakichś 8 lat i mogę jedynie potwierdzić, że to bardzo tani w utrzymaniu diesel.
Naprawdę, nie przesadzajmy :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Sie 2018, 14:23

Tylko najpierw bym poszukał dobrego warsztatu, bo to już nie przelewki i byle "wymieniacz" nie zrobi. Przytaczałem wczoraj historię Golfa, wrócił z pękniętym wałem :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Sie 2018, 14:30

jeżeli panewki korbowodowe tylko to praktycznie każdy warsztat powinien sobie z tym poradzić, miska w dół, 2 śruby na korbowodzie i już masz paneweczkę na widelcu.
Wcale to trudne nie jest, robota prostsza jak przy rozrządzie. :yes:
Gorzej z głównymi ale one tak szybko się nie zużywają, i nie przekręcają ;-)
Żeby je zmienić to praktycznie cała rozbiórka motora, oczywiście wszystko jest do zrobienia ale kasa,kasa,kasa
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie