Zmiana samochodu

30 Sie 2018, 13:20

Witam przychodzi czas na zmianę samochodu i tu jest dylemat.
Pracuję za granicą i raczej nie zmieni się to szybko.
Kasa jaką chcę przeznaczyć na nowy samochód to max 25tys zł im mniej tym lepiej :lol:
Obecnie bujam się starym busikiem więc chyba wszystko będzie cichsze i wygodniejsze.
Rocznie jak nie miałem wyjazdów po Polsce robiłem ok15tys. teraz dojdzie trasa i codzienny dojazd z hotelu do pracy.
Zależy mi na niezawodności nie ukrywam.
Najbardziej podoba mi się Skoda Octavia II po lifcie (deska rozdzielcza i ogólnie kokpit jest na tak cała bryła auta też mi odpowiada)
-raczej nie powinna być droga w utrzymaniu i ew. naprawach silnik jaki mnie interesuje to 1.9 TDI (chyba prosta i niezawodna jednostka)chcę dojechać spokojnie do celu nie muszę przyśpieszać w 3s do 100 chcę w wyprzedzić w miarę potrzeby bez pisania tego wydarzenia w kalendarzu tydzień wcześniej :P
Naczytałem się też i :
Ford mondeo MK4 (z zewnątrz fajny ale w środku ten kokpit jak dla mnie bardzo taki plastikowaty)
-tutaj nie mam pojęcia jak z kosztami i jaki silnik wybrać żeby nie było za mało chciałbym żeby samochód na trasie spalał tak 6-7l REALNIE max

Lexus IS200 Zewnętrznie i wewnątrz bardzo fajny ale jak z utrzymaniem go w stanie użytecznościw końcu to LEXUS drogo? Nie chwaląc się dbam o auto (busik jest na pewno lepiej utrzymany niż go kupiłem) Ale jak z lexusem? drogie są naprawy jaki silnik? (raczej diesel by mnie chyba interesował mam uraz do gazu,a druga sprawa gaz w polsce to albo jest strasznie słaby albo wałkują na stacjach)
Jak z elektroniką?
[historia z gazem - samochód kolegi na gazie z niemiec robi 380km tankując w polsce samochód robi 280km. Sprawdzane 2 razy więc nie ma możliwości o pomyłce w tym po niemczech teren pagórkowaty w polsce w zasadzie płaska trasa tu i tu pedał gazu w opór. Skąd różnica przeszło 100km?]


Citroen C5 z zewnątrz fajny ale w środku dla mnie nieakceptowanie praktycznie(kokpit), brzydal i już. Ale jeśli miałby być niezawodny, tani w eksploatacji i naprawie to się przemogę. Jakiego diesla wybrać tutaj?

A może najlepiej kupić Skodę Octavie I w lepszej wersji silnik 1.9TDI i zajeździć ją?(Znajomy miał jeździłem 180km/h całe niemcy przejechała i spaliła 7l/100km dla mnie super)

Proszę o poradę bo im więcej o tym myślę tym mniej wiem i coraz bardziej się gubię. Może wy doradzicie jakiś sensowny zakup.
Samochodu szukałbym raczej od pierwszego właściciela kupionego w polskim salonie choć niekoniecznie jak zauważycie skłaniałbym się ku ON

PS. Miło jakby skrzynia była 6 biegowa wiem 1 na liście bardzo podobająca mi się octavia po lifcie nie ma a na liście jest. Nie jest to wymóg aczkolwiek dobrze jak by była ta 6-tka
Fisqs
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Sie 2018, 17:01

Za 25k.masz is300. Tańszej opcji premium nie będzie. Jak zrobisz abecadło to długo będziesz jeździł tylko ma wymine płynów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2018, 17:13

Jeśli autor rozpatruje Octavie I w 1,9 tdi to raczej nie będzie zadowolony z 3 litrowego auta, który spali 5l więcej + ubezpieczenia i te pakiety startowe itd..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2018, 17:23

Jak trafi na BXE to te problemy będą najmniejszym zmartwieniem.

Spalanie paliwa to nie jedyny koszt utrzymania auta.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sie 2018, 17:42

Pioek ale autor rozpatruje też is200 więc chyba 200zł oc nie zrobi mu różnicy. Co octavia vs is to do skody wsiadasz bo musisz a do isa bo chcesz :D .
Podałem is300 ale is200 raczej trudno nazwać drogim. Jak coś to mam rozpisane kilka ostatnich starterów + złożenie is a z kompresorem ...bidy nie ma a w jednostce miary bmkowców i ałdiowców takie auta skończyły się na passkach b3 i e34 :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2018, 18:10

Rozpatruje IS200 przez niewiedzę..zapodaj np. koszt amorów przód/tył dla IS 300 albo np łożysko w kole.. do tego spalanie w mieście itd..

Spalanie to niejedyny koszt ale taki który ponosi się co chwilę.
a tak apropo BXE to były tylko dwa roczniki na pewno nie Octavia mk1
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [S] TT 8N 1,8T / 328Ci e46 / CLK 200K w208 / C70 I 2,4T
    Podstawowe kryteria zestawienia: - auto z nadwoziem coupe - benzynowy silnik o mocy ok. 200KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2000 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi TT 8N 1,8T - 225KM - BMW ...
    Wyposażenie i BMW ConnectedDrive w BMW ActiveHybrid 3
    Wysokiej jakości wyposażenie standardowe, z dwustrefową automatyczną klimatyzacją działającą także przy wyłączonym silniku oraz opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Liczne, ekskluzywne systemy wspomagania kierowcy ...

30 Sie 2018, 18:16

Nie ukrywam z mechaniki jestem zielony i nie bardzo wiem o czym piszecie domyślam się że o silniku :P
Chętnie przemyślę wasze propozycje. Tak jak pisałem przede wszystkim liczy się dla mnie niezawodność, w prostym samochodzie według mnie może się mniej zepsuć i taniej to naprawić w bardziej skomplikowanym w drugą stronę.
Poszperałem trochę ludzie polecali lexusa pomyślałem czemu by nie spróbować tylko jaki silnik wybrać to już nie wiem, tyczy się to w zasadzie każdego samochodu. Wiem tylko że WV-genowskie 1.9TDI są pancerne i w miarę wydajne :P
Fisqs
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Sie 2018, 18:18

Pionek napisał(a):a tak apropo BXE to były tylko dwa roczniki na pewno nie Octavia mk1


Przecież on chcę dwójkę kupić, a tam tylko jeden 1.9 siedzi i to 105 KM.

1.9 TDI były pancerne w czasach Octavii I, potem to szmelc.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sie 2018, 18:20

No chyba raczej niekoniecznie II..

Fisqs napisał(a):A może najlepiej kupić Skodę Octavie I w lepszej wersji silnik 1.9TDI i zajeździć ją?(Znajomy miał jeździłem 180km/h całe niemcy przejechała i spaliła 7l/100km dla mnie super)



dla mnie temat prosty jak drut..jak się chce brzmienia i wydawania pół pensji na paliwo to Lexusy is..dobra opcja
jak się chce tani wózek do jazdy to Octavia wyjdzie 10x taniej..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2018, 18:22

No to niech się zdecyduje bo wrzucanie Octavii I w dieslu a obok IS200 jest dość zabawne. Możemy doradzać ale nie w naszej kwestii jest myślenie czy dla autora liczy się ekonomia czy frajda z jazdy. Nie mój portfel.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sie 2018, 18:23

Chce nie chce, silnik oszczędny, bezawaryjny(myślałem) i dający radę pociągnąć jakoś tą budę ponad 130km/h

Czyli kierujemy się bardziej ku octavi dla mnie spoko
Myślałem o czymś takim (nie o tym konkretnym ale ta buda podobne wyposażenie i wnętrze)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Liczy się Ekonomia
Nie wiem jakie wydatki generuje IS chiałem się dowiedzieć i widzę że bez sensu propozycja z tego co piszecie
Z tą octavią I to taka ostateczność jak się na nic konkretnego nie zdecyduję albo nie będę mógł znaleźć niczego godnego bo samochód muszę zmienić
Fisqs
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Sie 2018, 18:27

130 km/h to nawet 1.6 MPI tę budę pociągnie. Pytanie na ile jesteś odporny psychicznie :D

Daj sobie spokój z 1.9 TDI 105 (PD). Nie dość że mocy mało, nie jedzie to specjalnie to tego ryzykowny silnik. Poczytaj sobie ile kosztują wtryski, w tym przypadku IS200 wyjdzie taniej jak się klekot zacznie sypać.

Chcesz ekonomię? Zrób to co napisał Pionek, Octavia I z 1.9 TDI 90/110 i tyle w temacie. Albo 2.0 + LPG.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sie 2018, 18:31

A za jakim silnikiem się ewentualnie rozglądać w octavi II po lifcie?

Co powiecie o mondeo mk4?
Fisqs
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Sie 2018, 19:15

Pionek napisał(a):No chyba raczej niekoniecznie II..
czytanie ze zrozumieniem szkoła podstawowa, pierwszy post:
Fisqs napisał(a):Najbardziej podoba mi się Skoda Octavia II po lifcie


Octavia mk I została wymieniona jako ewentualność i auto do jeżdżenia typu "aż odpadną koła".

Choć temat należałoby zacząć od tego, że w Octavii II FL 1.9 TDI został zastąpiony przez 1.6 TDI (w końcu Common Rail). Podobno spoko silnik
Ostatnio edytowany przez mike, 30 Sie 2018, 19:16, edytowano w sumie 1 raz
Powód: uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2018, 19:18

mike napisał(a):Podobno spoko silnik


Jak ktoś dba i dmucha... Ostatnio mój mechanik naprawiał takiego w Golfie VI. Głośno "cyka". Zrobił górę, nieco lepiej ale dalej cyka, właściciel stwierdził że pojedzie do innego fachowca. Wrócił na lince z pękniętym wałem (obróciło panewki).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007