REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
bonifacy napisał(a):Ty zadałeś pytanie tak jakby tam był monowtrysk i pod tym kątem uzyskałeś odpowiedż. W favoritce jest rzeczywiście gażnik , a w nim nie ma pojęcia dawka paliwa. Ty chcesz regulować bo być może masz duże spalanie. W pierwszej kolejności powinieneś ustalić czy masz właściwy poziom paliwa w komorze pływakowej i czy zawór paliwa w nim zawarty jest sprawny , szczelny aby nie następowało zjawisko przelewania gażnika . Istotny też jest stan dyszy głównej paliwa - po wieloletniej eksploatacji następuje jej rozkalibrowanie. Wspomnę też o dyszy powietrza zwieńczającej tzw rurkę emulsyjną . Jej znaczne zabrudzenie spowoduje zwiększony apetyt na paliwo przy większych obrotach silnika. Nie bez znaczenia jest stan i sprawność urządzenia rozruchowego ( jeden z elementów budowy gażnika ) tzw. ssanie. W omawianym egzemplażu jest automatyczne. Działa w zależności od temperatury silnika i czasu włączenia zapłonu. Wadliwe działanie spowoduje wzrost paliwochłonności. Na końcu możesz zająć się regulacją wolnych obrotów -tutaj kręcimy dwoma śrubkami ( kolega wyżej o nich wspomniał ) Ustalamy nimi ilość obrotów / min i skład mieszanki ( ta z ewentualnym kapturkiem ) Tak naprawdę to znaczne odstępstwa będą miały wpływ na średnie spalanie. Przy tym silniku poza regulacją gażnika trzeba skontrolować i ewentualnie skorygować punkt wyprzedzenia zapłonu. Nie bez znaczenia jest również szczelność , sprawność regulatora podciśnieniowego na aparacie zapłonowym.