Zmnijszenie dawki paliwa w Skodzie favorit

05 Maj 2013, 21:12

Witam. W jaki sposób mogę zmniejszyć dawkę paliwa w skodzie favorit 1.3 92r Autko na gaźniku.
Chodzi mi o regulację gaźnika jak to zrobić.
asrock11
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 22 10 2012
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Maj 2013, 23:13

A jaki tam jest gaźnik??? Zwykle są dwie śruby regulacyjne, jedna od biegu jałowego, druga od dawki paliwa. Ta od dawki często jest zasłonięta takim jakby plastikowym korkiem.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 20:29

Kolego tam masz zwykły gaźnik nie jakiś mono wtrysk.
asrock11
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 22 10 2012
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Maj 2013, 21:21

Ty zadałeś pytanie tak jakby tam był monowtrysk i pod tym kątem uzyskałeś odpowiedż. W favoritce jest rzeczywiście gażnik , a w nim nie ma pojęcia dawka paliwa. Ty chcesz regulować bo być może masz duże spalanie. W pierwszej kolejności powinieneś ustalić czy masz właściwy poziom paliwa w komorze pływakowej i czy zawór paliwa w nim zawarty jest sprawny , szczelny aby nie następowało zjawisko przelewania gażnika . Istotny też jest stan dyszy głównej paliwa - po wieloletniej eksploatacji następuje jej rozkalibrowanie. Wspomnę też o dyszy powietrza zwieńczającej tzw rurkę emulsyjną . Jej znaczne zabrudzenie spowoduje zwiększony apetyt na paliwo przy większych obrotach silnika. Nie bez znaczenia jest stan i sprawność urządzenia rozruchowego ( jeden z elementów budowy gażnika ) tzw. ssanie. W omawianym egzemplażu jest automatyczne. Działa w zależności od temperatury silnika i czasu włączenia zapłonu. Wadliwe działanie spowoduje wzrost paliwochłonności. Na końcu możesz zająć się regulacją wolnych obrotów -tutaj kręcimy dwoma śrubkami ( kolega wyżej o nich wspomniał ) Ustalamy nimi ilość obrotów / min i skład mieszanki ( ta z ewentualnym kapturkiem ) Tak naprawdę to znaczne odstępstwa będą miały wpływ na średnie spalanie . Przy tym silniku poza regulacją gażnika trzeba skontrolować i ewentualnie skorygować punkt wyprzedzenia zapłonu. Nie bez znaczenia jest również szczelność , sprawność regulatora podciśnieniowego na aparacie zapłonowym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2013, 22:30

bonifacy napisał(a):Ty zadałeś pytanie tak jakby tam był monowtrysk i pod tym kątem uzyskałeś odpowiedż. W favoritce jest rzeczywiście gażnik , a w nim nie ma pojęcia dawka paliwa. Ty chcesz regulować bo być może masz duże spalanie. W pierwszej kolejności powinieneś ustalić czy masz właściwy poziom paliwa w komorze pływakowej i czy zawór paliwa w nim zawarty jest sprawny , szczelny aby nie następowało zjawisko przelewania gażnika . Istotny też jest stan dyszy głównej paliwa - po wieloletniej eksploatacji następuje jej rozkalibrowanie. Wspomnę też o dyszy powietrza zwieńczającej tzw rurkę emulsyjną . Jej znaczne zabrudzenie spowoduje zwiększony apetyt na paliwo przy większych obrotach silnika. Nie bez znaczenia jest stan i sprawność urządzenia rozruchowego ( jeden z elementów budowy gażnika ) tzw. ssanie. W omawianym egzemplażu jest automatyczne. Działa w zależności od temperatury silnika i czasu włączenia zapłonu. Wadliwe działanie spowoduje wzrost paliwochłonności. Na końcu możesz zająć się regulacją wolnych obrotów -tutaj kręcimy dwoma śrubkami ( kolega wyżej o nich wspomniał ) Ustalamy nimi ilość obrotów / min i skład mieszanki ( ta z ewentualnym kapturkiem ) Tak naprawdę to znaczne odstępstwa będą miały wpływ na średnie spalanie. Przy tym silniku poza regulacją gażnika trzeba skontrolować i ewentualnie skorygować punkt wyprzedzenia zapłonu. Nie bez znaczenia jest również szczelność , sprawność regulatora podciśnieniowego na aparacie zapłonowym.


Dziękuje za sprostowanie i rozwinięcie mojej odpowiedzi :).
Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...