VW Golf 4 2.0 Potrzebuję porady

06 Maj 2013, 21:24

Witam
Kupiłem Golfa jakieś pół roku temu. Silnik 2.0 benzyna bez gazu. Jak się po czasie okazało dostał ten silniczek trochę po d... od poprzednich właścicieli. Znajomy mechanik doradził mi żeby sprzedać ale trochę w niego zainwestowałem i na 100% będę na nim stratny. Auto jest z 2000r pierwsza rejestracja w 2001r. nachulane ma 170000 km (tak mówi licznik). Przez pół roku spalił mi ok. 4 litrów oleju (zrobiłem nim ok. 4 tyś km.) a średnie spalanie benzyny wynosi ok. 11l na 100, zimą wychodziło ok. 14 litrów. Kupiłem go z zamiarem założenia gazu i mam przeznaczone na ten cel ok. 2500 zł. Oczywiście gazu zakładać nie będę. Potrzebuję porady co zrobić z tym fantem. Do głowy przychodzi mi tylko swap na inny silnik. Myślałem o tdi ale sporo czytałem że z pb na on się niezbyt opłaca więc pozostaje benzyna a konkretnie myślałem o 1.8 turbo. Co o tym sądzicie?? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?? Ze sprzedaży starego silnika na części coś tam się wróci może za robociznę, nie wiem jak ze skrzynią. Myślałem też o remoncie ale doszedłem do wniosku że ten silnik to porażka, słaby, paliwożerny i głośny.

Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
maicekk222
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Golf 4

07 Maj 2013, 13:22

To bardzo dobry silnik,nadaje się do LPG,czemu znika olej,mechanik zdiagnozował przyczynę?!Jeśli silnik do remontu,to nie pchaj się w żadne koszty,tylko posłuchaj rady mechanika,wie co mówi,stracisz ,ale to najrozsądniejsze rozwiązanie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2013, 14:06

PhantomASA1 napisał(a):To bardzo dobry silnik,nadaje się do LPG,czemu znika olej,mechanik zdiagnozował przyczynę?!Jeśli silnik do remontu,to nie pchaj się w żadne koszty,tylko posłuchaj rady mechanika,wie co mówi,stracisz ,ale to najrozsądniejsze rozwiązanie.


Popieram, silnik do remontu najlepiej. Zapytaj co jest przyczyną takich cudów, pewnie pierścienie. Pamiętaj że kupując drugi silnik na swap też nie wiesz w jakim on będzie stanie. A remontując ten silnik masz z nim spokój na bardzo długo. Moim zdaniem powinieneś wsadzić teraz kaskę w remont silnika, od razu zająć się całą resztą ciemnych punktów tego autka i założyć lpg, po czym zbytnio nie martwić się przez najbliższe parę dobrych lat :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 21:54

Właśnie mówił że to prawdopodobnie pierścienie i że jak się rozgrzebie auto to zazwyczaj wyłażą jeszcze jakieś pierdoły które swoje kosztują. Nie miał za bardzo czasu szykował się do wyjazdu i na razie jest niedostępny dlatego nie męczyłem go szczegółami. Nie rozbieraliśmy jeszcze auta więc nic konkretnie nie wiadomo. A jakie to mniej więcej koszty takiego "małego" remontu tego silnika??
maicekk222
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Golf 4

07 Maj 2013, 22:41

maicekk222 napisał(a):Właśnie mówił że to prawdopodobnie pierścienie i że jak się rozgrzebie auto to zazwyczaj wyłażą jeszcze jakieś pierdoły które swoje kosztują. Nie miał za bardzo czasu szykował się do wyjazdu i na razie jest niedostępny dlatego nie męczyłem go szczegółami. Nie rozbieraliśmy jeszcze auta więc nic konkretnie nie wiadomo. A jakie to mniej więcej koszty takiego "małego" remontu tego silnika??

Koszta są bardzo różne... Zależy co robimy, na jakich gratach i ile krzyczy mechanik. 1000 zł to absolutne minimum...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RV-2 - sportowy kamper
    Wielkie sportowo-turystyczne coupe, które jednocześnie może pełnić rolę praktycznego domu na kółkach? Wszystko to brzmi bardzo nierealistycznie, ale ten samochód istniał naprawdę! Oto Toyota RV-2! Sportowy ...