Znowu się zapalił CHECK ENGINE w BMW 1 E87 2006rok N46B20 2.0 benz 150

21 Maj 2022, 15:36

Witam ponownie, niestety po usunięciu brudu z 2-ch zaworów wanosu z przodu silnika znowu się zapalił "Check Engine" Przed tym w warsztacie komputer pokazał 2 błędy CURRENT, a mianowicie:
1) A6D1 Elektronika Junction Box , Dodatkowa pompa wody.
2) A6CF Elektronika Junction Box , Czujnik automatycznej kontroli obiegu powietrza AUC.
Było też kilka błędów HISTORY które wtedy zostały skasowane, zdęcie z kompa jest w załączniku.
Rozumiem, że trzeba ponownie jechać do warsztatu na komp i dalej jakoś usuwać te usterki... :(
Ew proszę o pomóc gdzie w Warszawie oprócz ASO jest w miarę dobry mechanik który z tym poradzi.
Pozdrawiam, Jarek
Jarek14133
Nowicjusz
 
Posty: 38
Zdjęcia: 0
  • 23 Maj 2022, 17:56

    Czy Państwa zdaniem w tym silniku można zamieniać wanosy miejscami?
    Jarek14133
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Zdjęcia: 0

    23 Maj 2022, 18:01

    Dzień dobry, znowu już drugi raz się pojawił błąd "2A83-Wanos po stronie dolotowej", mimo że po pierwszym razie mechanik wyczyścił od brudu obydwa wanosy i zamienił je miejscami. Raczej niemożliwe żeby obydwa wanosy były niesprawne.
    Oraz drugi błąd "2CA2-Podgrzewanie sondy lambda", nie wiem co to jest i jak naprawić.
    Mechanik wykasował obydwa te błędy i powiedział, że trzeba pojeździć autem. W drodze do domu Check na razie się nie zapalił.
    Jarek14133
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Zdjęcia: 0

    23 Maj 2022, 18:24

    Bardzo przepraszam, nie vanosy, a ZAWORY VANOSÓW były zamienione miejscami, to z przodu silnika na 2-ch kostkach. Być może te zawory vanosów poprzrdnio zostały niezbyt dobrze oczyszczone od brudu powietrzem pod ciśnieniem i bród trafił do środka zaworu, i dlatego znowu się pojawił ten błąd "2A83-Wanos po stronie dolotowej", a drugi błąd "2CA2-Podgrzewanie sondy lambda" może już być jak skutek błędu vanosa
    Jarek14133
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Zdjęcia: 0

    23 Maj 2022, 18:28

    A jakie są objawy?
    Vanosy są jedną ze standardowych bolączek BMW - zazwyczaj parcieją pierścienie uszczelniające co jest powodem niewłaściwego ciśnienia oleju i nieprawidłowego przestawienia wałka rozrządu. Rzadziej uszkodzeniu ulegają same tłoczki. Powodem może też być słabe ciśnienie oleju - było mierzone manometrem?
    Jest tam sterownik hydrauliczny - był sprawdzany? Elektrozawór działa prawidłowo? Mierzone napięcie na nim było?
    Może też być uszkodzone lub wytarte koło zmiennych faz, co rzadko się zdarza oraz uszkodzone łożyska w tłoczkach.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Maj 2022, 18:40

    Dziękuję za odpowiedź, trochę straszą ta liczba sprawdzeń i ew problem z tym silnikiem co Pan napisał... Więc na razie nic z tego nie było robione, tylko przed sprzedażą auta sprzedawca wymienił rozrząd
    Jarek14133
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Zdjęcia: 0

    23 Maj 2022, 18:42

    Co widzę to będę musiał znaleźć w Warszawie jakiegoś w miarę dobrego fachowca od benzynowych silników BMW, raczej nie ma innego wyjścia
    Jarek14133
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Zdjęcia: 0

    24 Maj 2022, 09:04

    Nie musisz mieć fachowca od konkretnie BMW. Każdy porządny mechanik powinien się z tym uporać. A przynajmniej wiedzieć co posprawdzać i co poczyścić.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Maj 2022, 09:07

    Lepiej jednak udać się do kogoś od bmw bo "zwykły" mechanik od Passatow może mieć mylne odniesienia i pomysły na diagnozę.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16555
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    25 Maj 2022, 23:37

    Z mechanikami to loteria. A najlepiej stać nad nim. Jak uczciwy, to nie będzie protestował.
    Rexman
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 47
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Mała
    Prawo jazdy: 22 02 1979
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw F11
    Silnik: M57 D30 313KM.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    12 Cze 2022, 08:31

    Dziękuję za odpowiedź.Witam wszystkich!
    Niestety ciągle po kolejnych naprawach w ciągu 1-2 dni się znowu pojawia Check Engine.
    A mianowicie od 3-ch tygodni: 2A83 (Vanos po stronie dolotowej), 2CA2 (Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem).
    Przed tym były wyczyszczone zawory vanosów oraz wymieniona na nową jedna z 2-ch sonda lambda.
    Niestety nic się nie zmieniło i znowu sie zaświecił Check Engine.
    Co mam zrobić? Tylko jechać do autoryzowanego serwisu BMW z ew dużym kosztem naprawy?
    Pozdrawiam, Jarek, Warszawa
    Jarek14133
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Zdjęcia: 0

    12 Cze 2022, 22:13

    Koledzy powyżej, dobrze Ci radzą. Zmień mechanika.
    Rexman
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 47
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Mała
    Prawo jazdy: 22 02 1979
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw F11
    Silnik: M57 D30 313KM.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    13 Cze 2022, 10:56

    Dziękuję, pomyślę
    Jarek14133
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Zdjęcia: 0