Zuzyty silnik ?

16 Sie 2019, 09:53

Witam, prosilbym o wydanie opini na podstawie przedstawionych przeze mnie faktow. Posiadam auto marki Mazda 6 GH 2.0 147km 2010rok. 106tys.km, ktore kupilem dwa miesiace temu. Bylo jezdzone na oleju Mazda Dexelia 5W30 wymienianym co ~15 tys km. Po wymianie oleju na 5W40 Manoil Elite auto jakby oslablo na oko brakowalo mi z 10-15 koni wiec postanowilem poszukac przyczyny. Zaczalem podejrzeac, ze auto zostalo zalane jakims moto doktorem czy innym ustrojstwem ale silnik nie kopci, rowno pracuje spala moim zdaniem odpowiednie ilosci benzyn. Jednak podczas czyszczenia przepustnicy zauwazylem, ze jest zbrudzony kolektor dolotowy olejem i nawet troch tam oleju bylo. Co pokazal test kompresji 13, 13, 13, 13 barow na cylinder wobec 17 barow fabrycznie. Jednak co jest najciekawsze to przez 1000km auto praktycznie nie spalilo mi oleju nie wiem jak to jest mozliwe przy tak niskiej kompresji. Moze pierscienie kompresyjne sa juz zalatwione a olejowe ciagle jeszcze ok ? Mozna naprawic ten silnik zeby kompresja wrocila na 17 barow ? Mierzylem przyspiesznie i teraz samochod ma zamiast 9.9 do 100km/h 10.8 w najlepszym wypadku. Co z tym fantem zrobic, sprzedac czy probowac naprawic bo podobno japonczyki sie bardzo ciezko naprawia taka technolgie silnikow maja.
fixu
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Hyundai Coupe GK
Silnik: 2.0 CVVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Sie 2019, 10:14

Ja bym nic nie dotykał narazie, kompresja jest równa oleju nie łyka. Zdemontować miske i dekiel zaworowy i sprawdzić jak to tam wyglada. Mozna cylindry zalać naftą lub preparatem do takich zabiegów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2019, 10:29

Ok, jutro postaram sie doslac zdjecia. zdemontowanej pokrywy zaworow i kolektora ssacego poniewaz chce go oczyscic i dac na odme dodatkowy separator tzw. catch oil tank. Apropo nafty slyszalem dobre opinie o produkcie firmy BG Poland mianowicie BG109 likwiduje skoksowany/ zapieczony olej podobno.
fixu
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Hyundai Coupe GK
Silnik: 2.0 CVVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Sie 2019, 10:43

Na zdjęciach nic nie bedzie widać więc musisz ocenić sam, chodzi głównie zobaczyć czy nie zasyfiony ale zobacz tez jak wyglada zużycie wałka i panewek. Co do produktu to ja nie mam zdania
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alarm zmęczenia, zrób przerwę za kierownicą
    Wiele samochodów jest obecnie wyposażonych w systemy, które wspomagają kierowcę podczas jazdy. Jednym z nich jest kontrola wykrywania symptomów zmęczenia, szczególnie przydatna podczas pokonywania ...