Zużyty zawór EGR, Navara D40

24 Sty 2014, 23:35

Witam,

To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Podwójną, bo samochody to nie jest moja pasja a mam problem i potrzebuję porady.

Mam samochód Nissan Navara D40 z silnikiem 2.5 litra turbo diesel.
Od jakiegoś czasu zapala mi się lampka "check engine". Mechanik powiedział, że to zużyty zawór EGR, z rok temu go wyczyścił i zapowiedział, że niedługo się to znów zaklei, tym razem już bezpowrotnie. I faktycznie tak się stało.

Słyszałem, że można ten zawór, czy też czujnik jakoś umiejętnie zaślepić, tak, żeby się ta lampka nie zapalała. Nowy zawór z uszczelkami kosztuje dobrze ponad 3000 zł. Może ktoś mi doradzić gdzie coś takiego można zrobić, w Warszawie lub okolicach?

Dziekuję i pozdrawiam,

Michał
swiniomis
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1992
Auto: Nissan Navara
Silnik: TDi 2.5 174KM
Paliwo: Diesel
Typ: Pickup
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

29 Sty 2014, 12:39

Można zaślepić ale nie we wszystkich modelach. Im prostszy silnik tym bezkarniej można to zrobić. Nie martw się jednak,bo w twoim silniku jest to możliwe. :) masz tu na dowód link do zaślepki...
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... -25-euro-4
Gdzie to możesz zrobić w Warszawie nie wiem ale pewnie wystarczy podjechać do osiedlowego mechanika żeby ci podpowiedział. Nie będzie z tym żadnego problemu. Poza tym zaślepi ci ten sam klient co go już raz "reanimował'. :yes: Zaślepienie tego zaworu tylko pomaga silnikowi. Stworzono go "ku ekologii".Kiedy jest zaślepiony to silnik używa do spalania tylko powietrza. Jak jest niezaślepiony ,to musi też brać z powrotem trochę ze spalin. A na czym lepiej będzie silnik lepiej pracował ? Na mieszaninie paliwa,powietrza i spalin ,czy na mieszaninie paliwa i powietrza..? :wink:
pozdro
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sty 2014, 23:58

Dzięki serdeczne za pomoc. Jutro spróbuję ogarnąć temat.

Przy okazji mam też pytanie o filtr cząstek stałych. Czasami się zapala, i wtedy o przepalam jadąc przez 10 czy 20 km na wysokich obrotach. Nie ma jakiegoś sposobu, by pozbyć się raz na zawsze i tego problemu?
swiniomis
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1992
Auto: Nissan Navara
Silnik: TDi 2.5 174KM
Paliwo: Diesel
Typ: Pickup
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

30 Sty 2014, 04:27

Można się go pozbyć raz na zawsze ale to trzeba zlecić profesjonalistom,bo czasem trzeba przeprogramować co nieco... Jak chcesz namiary ,to podjedź do jakiegoś większego serwisu wymiany układów wydechowych w okolicy. Na 100% dostaniesz namiary na jakieś sprawdzone miejsce. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2014, 22:32

O kurcze, ale masakra. Niezła cena :), a za wymianę drugie tyle w serwisie autoryzowanym? Ale mam dla Ciebie dobrą wiadomość, da się to zaślepić i oszukać elektronikę w aucie, żeby nie wyświetlał, że coś jest nie tak. Ten zawór zdaje się, to taki silniczek, mierzy poziom toksyczności silnika, i ma tendencje do zapychania się. W serwisie nawet powinni oferować zaślepianie takiego zaworu. Są też inne opcje, można kupić taki zawór na własną rękę i pojechać do mechanika na wymianę, na pewno koszt mniejszy niż w autoryzowanym. Tyle odepnie, też miałem z tym problem, ale rozwiązałem go w moim drugim samochodzie zaślepką. Ale nie powiem CI ile to dokładnie kosztowało, bo dawno było, teraz już mam inny samochód i silnik, też diesel, 2.5 z twinturbo i jak na razie nie ma tego problemu i nie spodziewam się, w końcu to silnik ISUZU.
Garażer
Początkujący
 
Posty: 57
Auto: Opel Astra
Rok produkcji: 1998

27 Mar 2014, 23:01

Witam wszystkich .Przed chwilą się zarejestrowałem na tym forum i chciałbym się podłączyć do tematu. A mianowicie też mam problem z zaworem EGR w NAVARZE D40.Podpowiedzcie koledzy czy po zaślepieniu zaworu i zresetowaniu błędu kontrolka check engine przestanie się zapalać czy nie ? Proszę o odpowiedż .
libudarafal
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: NISSAN NAVARA D40
Silnik: 2,5 DDTI 171KM
Paliwo: Diesel
Typ: Pickup
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe
    Moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – nowe Audi S3 Sportback oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Charakteryzuje się też wzorcową efektywnością: silnik 2.0 TFSI ...
    Jak jeździć po dziurach, wyrwach w nawierzchni?
    Nie zawsze kierowca ma możliwość ominięcia dziury w nawierzchni – czasem nie zdąży przed nią wyhamować, czasem jej ominięcie wiąże się ze zbyt gwałtownym i nagłym manewrem, który może zaskoczyć innych uczestników ...

28 Mar 2014, 08:13

Może nie zniknąć. Błąd może się powtarzać. Powinno się raczej zaingerować w przeprogramowanie.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna