Witam,
Wszystko jest uzależnione od parametrów w jakich będzie zachodził proces spalania mieszanki w komorach spalania.
Często zdarza się tak, że zwiększenie ciśnienia doładowania w konsekwencji powoduje powstanie zjawiska spalania stukowego (detonacyjnego).
W celu ochrony silnika przed jego skutkami, nowoczesne jednostki napędowe wyposażane są w tzw. knock - sensor' y czyli czujniki spalania stukowego montowane w bloku cylindrów.
Powstanie tego zjawiska zostaje odebrane przez jednostkę centralną auta jako błąd w pracy silnika, a najczęstszym sposobem jej przeciwdziałania jest opóźnienie zapłonu, co odbywa się bez wiedzy użytkownika.
Na rynku dostępne są także czujniki spalania stukowego (knock - sensor' y) posiadające właściwy wskaźnik montowany w kabinie pasażerskiej.
W kwestii paliwa...
Zwiększona liczba oktanowa zawsze daje gwarancję bezpieczniejszego użytkowania silnika w przypadku stosowania zwiększonego ciśnienia doładowania z wiadomej przyczyny... im wyższa liczba oktanowa (w teorii, gdyż praktyka jest nieco bardziej zawiła), tym paliwo ciężej "podda" się procesowi niekontrolowanego zapłonu doprowadzając w konsekwencji do powstania właśnie spalania stukowego (detonacyjnego).
W trakcie strojenia auta warto zadać sobie trud sprawdzenia czy w wyniku wysokich obciążeń jednostki napędowej nie występuje opisane zjawisko.
Pozdrawiam - SpeedR
![Smile :)]()