Zwinny mieszczuch do 20 tysięcy

08 Sie 2019, 16:21

Invi napisał(a):Znana tylko na tym forumku chyba I demonizowana zresztąZ benzyniaków była tylko w 155ps

Znana powszechnie też na innych forach i to nie tylko polskich. Są całe wątki po kilkaset postów o problemach z tą skrzynią. Na forum Astry K wątek o M32 ma 27 stron, a o skrzyni automatycznej 6T35/6T45 nie ma nic, bo jest cicha, bezawaryjna i bezproblemowa. W M32 padają łożyska, pękają obudowy, są wycieki, skrzynie wyją no i ta niewygodna, nieprecyzyjna zmiana biegów. W nowszych skrzyniach niby poprawili jej niezawodność, ale dalej są problemy. Ogólnie nieudana skrzynia.
aGradory
 
0

08 Sie 2019, 21:59

szybki napisał(a):To ja Ci dopowiem reszte...mówisz o rynkach EU gdzie zarobki są nieporównywalnie większe i masz prosty schemat kupuje czekam na koniec gwarancji i sprzedaje dokładnie tak samo jak przy syfach typu 1,6thp czy poszczególnych autach z fr. Do tego dochodzą kwestie samych wyników sprzedażowych które bardzo sprytnie są podawane tak żeby fanboj marki miał przed sobą miliardy a z tyłu już "prawie rs"
Tylko nie snuj mi głupot o zacności 1,4tsi bo pisałem o czymś innym.


Po 1) to nie wiem o jakiej gwarancji mówisz gdy już istnieją silniki 1,5 tsi, a najmłodsze 1,4 tsi 122 o którym mówie w golfie vii np ma 5 lat
poza tym dawno w Niemczech chyba nie byłeś i nie mów mi że zarobki w DE w części wschodniej są takie same jak zachodniej.
Nie porównujmy też syfów typu 1,6 thp do 1,4 tsi 122 konnego, który śmiga przepięknie przez wiele lat.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
1

08 Sie 2019, 22:08

Gradory napisał(a):Znana powszechnie też na innych forach i to nie tylko polskich. Są całe wątki po kilkaset postów o problemach z tą skrzynią. Na forum Astry K wątek o M32 ma 27 stron, a o skrzyni automatycznej 6T35/6T45 nie ma nic, bo jest cicha, bezawaryjna i bezproblemowa. W M32 padają łożyska, pękają obudowy, są wycieki, skrzynie wyją no i ta niewygodna, nieprecyzyjna zmiana biegów. W nowszych skrzyniach niby poprawili jej niezawodność, ale dalej są problemy. Ogólnie nieudana skrzynia.

Podobno w fiacie do tej skrzyni m32 stosowany był inny olej co wpływało na mniejsze usterki tej wadliwej skrzyni biegów. Ale ile w tym prawdy sam nie wiem.
rysiusek
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 150 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007
0

08 Sie 2019, 22:27

Pionek co ma piernik do wiatraka z tymi wschodnimi i zachodnimi Niemami? Nie zrozumiałem. A co do 1,4tsi vs 1,6thp Stwierdziłeś że tyle ich ludzie kupują więc muszą być ok.na co ja Ci napisałem że 1,6thp też ich tyle kupują i ... wobec tego powinny przynajmniej być ok.a tak nie jest.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

08 Sie 2019, 22:44

To że wrzucasz wszystko do wora "zachód" a to tak nie jest, zarobki są różne, Belgia a Niemcy to też różnica, szczególnie te wschodnie
No i wyjeżdżasz z jakimś 1,6 thp i porównujesz go z 1,4 tsi 122 konie, widać że nie masz pojęcia o pewnych sprawach :ok:

I przejedź się kiedyś autostradą w Niemczech czy Holandii tam nie jeżdżą same nowe auta :yes:

Pomijam już fakt, że zdaje się poleciałeś siną w dal, bo uważasz że 1,4 tsi w tylu modelach jest równorzędne z ilościa 1,6 thp? 1,6 thp to jeden silnik w kilku modelach i tyle ..1,4 tsi w wielu, wielu modelach bo grupa vag to i skoda seat, audi, vw
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

08 Sie 2019, 22:51

Hej Misie kolorowe, ten temat ma łączyć ludzi w zbożnym celu znalezienia mi dupkowozu, a nie niesnasek :). Na 90% już się przekonałem do MiTo - pewnie 135/155 km. Trochę mnie martwi tylko ta skrzynia biegów :(.
Liianowaty
Nowicjusz
 
Posty: 11
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy papamobile Mercedes-Benz dla papieża Benedykta XVI
    Dostarczając papieżowi Benedyktowi XVI nowy papamobile, Mercedes-Benz kontynuuje tradycję, która liczy już ponad 80 lat. Dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, osobiście przekazał w ...
    Cyfrowa asystentka o imieniu Alexa dla Lexusa i Toyoty
    Samochody marek Toyota i Lexus zyskają możliwość sterowania głosem dzięki wykorzystaniu cyfrowej asystentki o imieniu Alexa, opracowanej przez Amazon – tak postanowił japoński koncern, do którego należą obie ...

08 Sie 2019, 23:39

Liianowaty napisał(a):Na 90% już się przekonałem do MiTo - pewnie 135/155 km. Trochę mnie martwi tylko ta skrzynia biegów

Nie ma ideału. Poczytaj o wadach M32 i poczytaj też jak sprawdzić tą skrzynię. Ona daje pewne objawy zbliżającej się awarii, które czuć na lewarku.
aGradory
 
0

08 Sie 2019, 23:45

Pionek napisał(a):I przejedź się kiedyś autostradą w Niemczech czy Holandii tam nie jeżdżą same nowe auta

Prawda. Niektórzy żyją czasami bogatego Zachodu sprzed 50 czy jeszcze 30 lat. Dziś to już tak różowo nie wygląda. Niemiec nie oddaje samochodu na złom, gdy się przepali żarówka, a często jeździ jednym samochodem 20 lat, kupuje bieżnikowane opony dużo częściej niż Polak i nierzadko pozbywa się auta dopiero, gdy już nie da się go dalej naprawiać. Skąd tyle wraków z Niemiec w Polsce, skoro Niemcy niby tacy bogaci?
aGradory
 
0

09 Sie 2019, 07:50

Liianowaty napisał(a): Na 90% już się przekonałem do MiTo - pewnie 135/155 km. Trochę mnie martwi tylko ta skrzynia biegów :(.


Kiedy będziesz się przejmował takimi "wadami" to nic nie kupisz, idealnego auta nie ma
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

09 Sie 2019, 09:28

Pionek napisał(a):No i wyjeżdżasz z jakimś 1,6 thp i porównujesz go z 1,4 tsi 122 konie, widać że nie masz pojęcia o pewnych sprawach

Powtórzę Ci jeszcze raz bo widać nie skończyłeś weekendu...
Nie porównuje tych dwóch silników od strony technicznej tylko od strony farmazonu który napisałeś czyli tsi nie ma co się bać bo sprzedało się go tyle i tyle więc napisałem Ci że właściciel thp może użyć tego samego argumantu.

Co do reszty nie dyskutuje bo szkods gadać internet wszystko przyjmie.

Liianowaty napisał(a):90% już się przekonałem do MiTo - pewnie 135/155 km. Trochę mnie martwi tylko ta skrzynia biegów .

Nie ma czego się bać koszty są ale jest to używka więc ktoś stracił na nowym aucie a Ty stracisz na skrzyni.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

09 Sie 2019, 10:59

W takim razie wybór padł na MiTo. Pewnie za jakiś czas poproszę o podpowiedzi przy wyborze konkretnego (a przynajmniej pomocy wykluczenia tych do ktroych najprawdopodobniej nie warto jechac)
Liianowaty
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

09 Sie 2019, 13:24

szybki napisał(a):Powtórzę Ci jeszcze raz bo widać nie skończyłeś weekendu...
Nie porównuje tych dwóch silników od strony technicznej tylko od strony farmazonu który napisałeś czyli tsi nie ma co się bać bo sprzedało się go tyle i tyle więc napisałem Ci że właściciel thp może użyć tego samego argumantu.

Co do reszty nie dyskutuje bo szkods gadać internet wszystko przyjmie.


No właśnie ja nie skończyłem weekendu a Ty chyba zapomniałeś wziąć maści na ból tylnej cześć ciała :ok:
farmazony to Ty klepiesz, o tym jak Niemcy czy inni na zachodzie kupują auta po czym sprzedają po zakończonej gwarancji dobre! :yes:
wejdź sobie na google maps - street view i zobacz centrum Brukseli jakie fury na parkingach stoją - średnia wieku 15 lat, wśród nich np. Golf V TSI
i po raz kolejny tłumaczę Ci że 1,4 TSI istnieje od 15 lat, występuje w wielu modelach a thp to jest parę silniczków na krzyż w 3 modelach, więc co tu porównywać?
poza tym 1,6 thp w Peugocie RCZ rzekomo był poprawiony w któreś wersji.
Powiem tak Ty nie musisz tych aut kupować, zostań przy cudownych, superaśnych japońcach ale innym nie odradzaj dziwnymi zawiłymi nietrzymającymi się kupy argumentami bo to bezsensu.

Invi napisał(a):Kiedy będziesz się przejmował takimi "wadami" to nic nie kupisz, idealnego auta nie ma
Jasne TSI do odrzucenia bo się rozsypuje w dym ale 1500-2000 pln na regenerację skrzyni biegów to drobiazg :yes:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

09 Sie 2019, 13:49

Długo Cię nie było ale widzę że wracasz w formie.
Leki przestały działać czy za mało wziąłeś?

Nawet z tego zestawienia wynika, że tsi jest najdroższe w utrzymaniu.
bravo-1-4-t-jet-civic-1-8-i30-1-6-megane-1-4tce-leon-1-4tsi-vt95604.htm
Ostatnio edytowany przez duzy90 09 Sie 2019, 14:00, edytowano w sumie 2 razy
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

09 Sie 2019, 13:51

dodatkową rzeczą, o której raczej się nie wspomina, a która podnosi koszty użytkowania samochodu jest to, że do TSI, FSI itd. zalecane paliwo to 98 PB :yes:
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
0

09 Sie 2019, 14:01

durateche, owszem no ale taka kolei rzeczy, jeden samochód jest na lpg za 2 zł, inny pali 5/100 a inny 15..
do jednego amortyzator kosztuje 60 pln a do drugiego 160, więc najlepiej wybrać rower, wtedy koszty łańcucha i dętki a tak to siła nóg :wink:

duzy90 napisał(a):Leki przestały działać czy za mało wziąłeś?

Duży90, koniecznie chcesz z forum wylecieć? jedno ostrzeżenie to za mało? Ok rozumiemy, moderatorzy wiedzą co mają robić ;-)
Mam 1,4 tsi jestem happy jak małe dziecko i tyle w temacie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0