Zwinny mieszczuch do 20 tysięcy

09 Sie 2019, 14:09

Pionek napisał(a):Duży90, koniecznie chcesz z forum wylecieć? jedno ostrzeżenie to za mało? Ok rozumiemy, moderatorzy wiedzą co mają robić

A może Ty zechcesz wylecieć za powtarzający się offtop i opowiadanie głupot w prawie każdym temacie? Czy jeden tygodniowy ban to za mało?
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

09 Sie 2019, 14:13

Duży90, daj sobie spokój Twoje dni na tym forum są policzone i dobrze o tym wiesz, teraz nawet mi nie zarzucisz że nie wiem o czym pisze, dziecko jesteś i tyle i na przyszłość jak wklejasz coś to sprawdzaj ceny bo połowa cen przy 1,4 tsi jest z czapy, 3300 rozrząd do TSI..to chyba w ASO sygnowany jakiś
za 1300 się kupuje oryginał
[link do oferty na Allegro wygasł]

więc jak coś wklejasz to czytaj to a nie jak małpka w zoo

Ossy napisał jakie są ceny, ok 1500-1600, czyli robiąc serwis olejowy w tym silniku + filtry to tak 4-5 lat i masz to samo.

I ja w przeciwieństwie do Was tj Inviego, Szybkiego i Ciebie kupiłem Scirocco z tym motorem tj. 1,4 tsi 122 i w żadnym z oglądanych żadnych problemów z rozrządem nie było, chodzą jak pszczółka cichutko a dynamika masakra, przy 1500 rpm rwie jak pocisk, więc o czym rozmawiamy, no powiedz o czym? o tym że piszesz coś o czym nie masz pojęcia jak reszta panów? heh
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

09 Sie 2019, 14:23

Może tutaj sobie poczytaj ile Raziel włożył w tsi (a to tylko rzeczy "eksploatacyjne").

http://www.racingforum.pl/NastAepca-350 ... 49752.html

Tak wiem, 1.4 tsi jest inny i pakiet startowy nie kosztuje nic, nawet opony dodają w gratisie do niego.

Pionek napisał(a):a dynamika masakra, przy 1500 rpm rwie jak pocisk

Dobre, dawno się tak nie uśmiałem :lol:
Poprawiasz humor w pt na koniec pracy :D
Ale co się dziwić jak ktoś się z accorda przesiada i nic więcej nie widział.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

09 Sie 2019, 14:28

Duży90, nie zazdrość, na prawdę nie ma czego, weź chilówkę w providencie, kup sobie takie auto i wtedy będziesz wiedział jak jeździ i czy ktoś się przesiadł z Accorda czy nie.
Natomiast teraz się nie wyspałeś i nie wiesz o czym piszesz.
Ten silnik ma taką charakterystykę
Max Nm: 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Max Moc: 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min

więc wiesz lepiej tak? no właśnie takich mądralińskich tutaj jest sporo, no cóż co zrobić, współczuje autorowi w tym układzie bo lekko z wyborem auta mieć nie bedzie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

09 Sie 2019, 14:31

Pionek napisał(a): a thp to jest parę silniczków na krzyż w 3 modelach, więc co tu porównywać?


207, 208, 308, 408, 508, 3008, 5008, RCZ, DS3, DS4, DS5, C4, C5, Picasso/Grand Picasso, Mini Cooper S
Więcej mi się nie chce szukać

Pionek napisał(a):więc najlepiej wybrać rower, wtedy koszty łańcucha i dętki a tak to siła nóg :wink:


Ooooo Pionek nie wiesz co mówisz :mrgreen: Wkręciłem się w szosę dwa lata temu i koszty jakie rower generuje to jakiś kosmos. Wymieniałem ostatnio opony a jako, że śmigam troszkę po górach a warunki szybko się zmieniają więc poleciałem w "premium", bezdętki, 199 sztuka. Niezły łańcuch do 11rzędowego napędu to stówka, potrzebuję dwóch na sezon także bez tragedii (wydatek poniekąd zaplanowany "od zawsze"). Koszt roweru to już indywidualna sprawa ale szosa, na której da się bezpiecznie jeździć i masz pewność, że nic nie odpadnie to cirka 3000 plnów w górę za jakąś mniej znaczącą na rynku markę, kross'y itd. Ale prawdziwe wydatki to się zaczynają kiedy trzeba się na ten rower ubrać, koszulka polskiej marki 300+, spodenki 300+, w miarę spoko buty można kupić za 300-400, do tego jakiś mega podstawowy kask 150.....można dodać liczniki z nawigacją za 800-2000 nie dojrzałem jeszcze do tego poziomu ale kto wie :naughty: W dużym skrócie "na rower" wydałem przez ostatnie dwa lata 3k lekko licząc (nie wliczając ceny roweru oczywiście).......samochód mojej dziewczyny mniej nas kosztuje xd i w sumie jest mniej warty niż ten rower :happy:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

09 Sie 2019, 14:32

200nm no rzeczywiscie strasznie duzo :lol:
Bestia!!!
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

09 Sie 2019, 14:35

Pionek napisał(a):po raz kolejny tłumaczę Ci że 1,4 TSI istnieje od 15 lat, występuje w wielu modelach a thp to jest parę silniczków na krzyż w 3 modelach, więc co tu porównywać?
poza tym 1,6 thp w Peugocie RCZ rzekomo był poprawiony w któreś wersji.
Powiem tak Ty nie musisz tych aut kupować, zostań przy cudownych, superaśnych japońcach ale innym nie odradzaj dziwnymi zawiłymi nietrzymającymi się kupy argumentami bo to bezsensu.

Powiedz mi czy Ty tylko korzystasz z forum? Zobacz sobie że np.na wiki.iż 1,6thp jest produkowany od 2006r., dostawał nagrody i jest wkładany pewnie do 15modeli aut od psa do bmw. Więc nie pleć głupot. Co do aut z jp to mam je w poważaniu ponieważ nie jestem głupkowatym fanbojem. Jeżdżę autami z różnych stron świata i wybieram to co mi w nich odpowiada. Nie wspomnę o tym że teraz firmowo jestem związany z branżą motoryzacyjną w której cały czas staram się rozwijać.
Więc Ci powtórzę w d.mam auta pod względem kraju pochodzenia.

I przestań mi mówić jak jest w krajach Europejskich bo to nie jest forum geograficzne.

Co do alfy mito to jeżeli założymy sobie budżet na naprawę tej skrzyni oraz prawdopodobieństwo usterek elektromechanicznych to będzie ok.
Szukałbym mocniejszej wersji bo jest bardziej poszukiwana.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

09 Sie 2019, 14:37

duzy90 napisał(a):200nm no rzeczywiscie strasznie duzo
tak jest to dużo jak na benzynę, taki moment już od 1500 rpm

szybki napisał(a):Co do aut z jp to mam je w poważaniu ponieważ nie jestem głupkowatym fanbojem. Jeżdżę autami z różnych stron świata i wybieram to co mi w nich odpowiada.


Ok ile miałeś aut z silnikiem tsi pod maską?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

09 Sie 2019, 14:45

Pionek napisał(a):tak jest to dużo jak na benzynę, taki moment już od 1500 rpm


Przy 1500 to tam masz całe g****, a nie 200 nm.
Popatrz sobie wykresy:
https://www.kreatormocy.pl/katalog/volk ... si-122-km/
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

09 Sie 2019, 14:49

Zegarmistrzem nie jestem ani chemikiem żeby się droczyć czy to 1500..1600 czy 1700 wstaje dużo wcześniej niż 2000 rpm i ma ładnego kopa
Jedzie dużo, duzo lepiej niż Twoje ukochane 1,8T
start spod świateł jest genialny i do 80 km/h leci pięknie
i mówimy o serii 122 a nie 160 koni.

Gdyby do tego mieć automat to konkretnie by się tym ruszało.
Ale doceniam że wkleiłeś jakiś przypadkowy wykres z hamowni o której nic nie wiemy.
Zobacz też jakie ma gifty ten silnik i ile z seryjnych 122 ma w rzeczywistości.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

09 Sie 2019, 14:51

Pionek napisał(a):Jedzie dużo, duzo lepiej niż Twoje ukochane 1,8T


Na pewno, szczególnie to mające 340nm przy 3000 rpm :lol:

Pionek napisał(a):wstaje dużo wcześniej niż 2000 rpm i ma ładnego kopa


Ok, czyli tunerzy się nie znają, hamownie się mylą, a Ty jesteś jedyny najmądrzejszy.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

09 Sie 2019, 14:53

duzy90 napisał(a):Na pewno, szczególnie to mające 340nm przy 3000 rpm

To pokaż wykres seryjnego 1,8T 150/180 albo nawet 225 które ma przy 3000 rpm 340 Nm
jak u siebie zrobie stage 3 to też będę miał 300 Nm pewnie już przy 3k rpm albo i niżej

duzy90 napisał(a):Ok, czyli tunerzy się nie znają, hamownie się mylą, a Ty jesteś jedyny najmądrzejszy.
Niee, tylko jeśli byś się znał to byś wiedział ze wystarczy inny nadmuch, hamowania zabawka albo pro, do tego przeliczenia i już masz inny wynik
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

09 Sie 2019, 15:04

Kolejne porownanie z tylka bo 1.8t na stage 3 maja 400 nm.
Mnie tuning 1.8t na 240 hp 340 nm kosztowal 1,2 tys zl (lacznie z programem), wiec co tu porownywac z 1.4 tsi? Bezsens.

Jak bys sie znal to bys wiedzial ze kazdy 1.4 tsi ma 200 nm najwczesniej przy 2000 rpm, kazdy tuner ci to powie i na kazdej hamowni tak wychodzi. 1.8t katalogowo tez ma maks nm przy 2000 rpm, a rzwczywistosc jest calkiem inna. Niestety ty tylko znasz dane katalogowe i nawet nigdy pewnie na hamowni nie byles.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

09 Sie 2019, 15:38

Invi napisał(a):Ooooo Pionek nie wiesz co mówisz Wkręciłem się w szosę dwa lata temu i koszty jakie rower generuje to jakiś kosmos.

W MTB jest jeszcze "lepiej". Serwis amortyzatora powinno się robić co 150 - 180 h jazdy. Koszt to około 400 zł za jeden, czyli 800 zł za dwa (przód i tył). Oczywiście prosty rower za niewielkie pieniądze kosztuje bardzo mało w utrzymaniu. Pare stówek za rower, jeżdżenie w trampkach i zwykłych spodniach jest tanie. Bardziej skomplikowane rowery i poważniejsze jeżdżenie kosztują bardzo dużo, jak opisuje Invi.
aGradory
 
0

09 Sie 2019, 19:34

duzy90 napisał(a):Kolejne porownanie z tylka bo 1.8t na stage 3 maja 400 nm.
Mnie tuning 1.8t na 240 hp 340 nm kosztowal 1,2 tys zl (lacznie z programem), wiec co tu porównywać z 1.4 tsi? Bezsens.

Przepraszam bardzo a my się bawimy w 5 klasę czy 4?
Co mnie obchodzą Twoje jakieś trupy, które z Caritasu ci ktoś je stroił?
Zapytaj ile kosztuje program do 1,8T ze 150 na 180 to zobaczysz jakie bzdury piszesz
Przy 2000 rpm 200 Nm? no tak a przy 1800 np 185 Nm faktycznie szalona różnica :ok:

I tak się składa że byłem na hamowni a we wrześniu będzie stage 1, także dziękuje pozdrawiam, doucz się i poznaj TSI bo na starym 1,8T w 20 letnich autach świat się nie kończy :)
i jeszcze raz Ci napisze bo chyba żeś nie zrozumiał mimo że niby po polsku pisze, żadne 1,8T no chyba że jakoś extra pomodzone nie wstanie tak jak TSI, inne wykorbienie, turbo nie ma sztangi która nim się ruszy to masz 3500 obrotów itd
w 1,8T jest meeega turbo dziura! w TSI jej nie ma i tyle.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0