Zwinny mieszczuch do 20 tysięcy

07 Sie 2019, 17:26

Hej,

Wreszcie po 7 latach przerwy, podszedłem do egzaminu i zdobyłem upragniony plastik. Jestem typem, który do zadań potrzebuje motywacji, więc ostatnie pół roku przed zdaniem miałem samochód - Toyotę Avensis T25. Przyroda nie lubi próżni, więc auto użytkowała partnerka ("szcześliwa" właścicielka Seicento). Jak łatwo się domyśleć, moje prawko nieco skomplikowało sytuacje... :D. Po długich debatach zdecydowaliśmy, że Seicento musi przejść na emeryture i przyda nam się drugie sensowne wozidło:
Zalożenia

- szukamy samochodu z segmentu B lub C (dla mnie B rozsądniejszy, ale że drugiej połówce większość starszych z b się kompletnie nie podoba to cóż poradzić...). Yaris został całkowicie i bezapelacyjnie zawetowany

- Będzie to drugi samochód w domu. W sytuacjach wyjazdowych, tras etc będzie służył dziadkowóz Toyota. Realnie rzecz biorąc raczej samochód do pomykania po mieście. Wątpie by więcej niż 5 tysięcy rocznie kilosów robił.

- sprawny silnik Nie jest to główna zabawka w domu (ta pojawi zapewne za 2-3 lata zamiast avensis), jednak nie chcemy też zamulonej pierdziawki. Gotowi więc jesteśmy go karmić co miesiąc z większej miski, byle jednak te min 10,5 do 100 miał.

- 3 drzwi są bardzo spoko :)

- idiotoodporny/znośny przy naprawach. Nie jestem oderwany od rzeczywistości i nie będę pisał o bezawaryjności. Mam świadomość, że przy budżecie 20 tysięcy, mówimy o samochodzie 10+ lat i on będzie się psuł. Natomiast nim rzadziej (i taniej) tym lepiej. Szczególnie, że moja wiedza motoryzacyjna kończy się na poziomie otworzenia maska i stwierdzenia "tak, silnik jest na swoim miejscu"

Nasze typy

- Astra H 2.0t - to już górna granica mocy. Wizualnie samochód, który ni grzeje ni ziębi. Wersja gtc z 3 drzwiami najbardziej nam odpowiada. Ponoć części i serwisowanie jest naprawdę niedrogie, a rynek wtórny w ilość samochodów jest bogaty.

-Audi A3 8p - zdziwiłbym Was gdyby się nie pojawił, prawda? :). Zauważyłem, że wybór raczej mierzi większość, natomiast cóż rzec. No ładna ta audica jest :<. Z silnikiem troszkę mam problem, bo 1.6 wydaje się ślamazarne, a ten cały tfsi to bardzo awaryjne ustrojstwo. 2.0 ropniak? Bo chyba ciężko o sensowną benzyne (2.0t już widzę 200 koni i maaało na rynku wtórnym)

- Golf V - ja troszkę pcham wybór bo partnerce diablo nie leży
-Peugeot 207 (tutaj odwrotnie niż w Gulfie. Tam jedynie silnik 1.6t wygląda przyjemnie, natomiast podobnie jak z tfsi - czytałem, ze awaryjne)

Z segmentu b myśli chodziły troszkę po Corsie (zauważyłem, że da się już nawet roczniki 2010 złapać), Clio i Fieście (acz Fiesta starsza generacja jest brzydka jak noc).

Wiem, że rozstrzał ogromny, natomiast Wasze pytania pewnie też mnie naprowadzą na to co właściwie chcemy - a już podpowiedzi tym bardziej!

Pozdrawiam,
Kuba
Liianowaty
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

07 Sie 2019, 18:19

Liianowaty napisał(a):Astra H 2.0t - to już górna granica mocy. Wizualnie samochód, który ni grzeje ni ziębi. Wersja gtc z 3 drzwiami najbardziej nam odpowiada. Ponoć części i serwisowanie jest naprawdę niedrogie, a rynek wtórny w ilość samochodów jest bogaty.


W sumie spoko, części rzeczywiście względnie tanie ale nie w przypadku gratów do silnika 2.0t. Ma być tanio = prosty wolnossak.

Liianowaty napisał(a):Audi A3 8p - zdziwiłbym Was gdyby się nie pojawił, prawda? :). Zauważyłem, że wybór raczej mierzi większość, natomiast cóż rzec. No ładna ta audica jest :<. Z silnikiem troszkę mam problem, bo 1.6 wydaje się ślamazarne, a ten cały tfsi to bardzo awaryjne ustrojstwo. 2.0 ropniak? Bo chyba ciężko o sensowną benzyne (2.0t już widzę 200 koni i maaało na rynku wtórnym)


1.6 jest ślamazarne ale to jedyny bezproblemowy, benzynowy silnik w tym modelu. Ostatecznie można pomyśleć o 2.0FSI/150ps
Diesel przy takim użytkowaniu nie ma sensu a 2.0 tdi na pompowtryskach to śmieć (już o wiele lepszy w tym modelu jest 1.9tdi z obracającymi się panewkami xd)

Liianowaty napisał(a):- Golf V - ja troszkę pcham wybór bo partnerce diablo nie leży


To samo co a3

Liianowaty napisał(a):-Peugeot 207 (tutaj odwrotnie niż w Gulfie. Tam jedynie silnik 1.6t wygląda przyjemnie, natomiast podobnie jak z tfsi - czytałem, ze awaryjne)


Jak coś to wolnossak 1.6/110

Alfa MiTo 1.4T
Bravo/Grande Punto/Evo 1.4T
Focus 2 1.6/2.0
Lancia delta 1.4T ale kasy może być mało
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

07 Sie 2019, 18:42

Liianowaty napisał(a):-Audi A3 8p - zdziwiłbym Was gdyby się nie pojawił, prawda? . Zauważyłem, że wybór raczej mierzi większość, natomiast cóż rzec. No ładna ta audica jest :<. Z silnikiem troszkę mam problem, bo 1.6 wydaje się ślamazarne, a ten cały tfsi to bardzo awaryjne ustrojstwo. 2.0 ropniak? Bo chyba ciężko o sensowną benzyne (2.0t już widzę 200 koni i maaało na rynku wtórnym)

- Golf V - ja troszkę pcham wybór bo partnerce diablo nie leży


Spokojnie można brać 2,0 150 koni, tam się nie ma co zepsuć, a do tego ja bym pomyślał w takim Golfie V nad 1,4T 122 konie, fajnie to się odpycha do miasta ideał bo max niuton już przy 1500 rpm - 200Nm oraz specjalnie dużo nie pali w stosunku np do wolnossących benzyn bez turbo.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
1

07 Sie 2019, 19:13

Pionek napisał(a):Spokojnie można brać 2,0 150 koni, tam się nie ma co zepsuć,


W każdym aucie coś się psuje ;)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



W 1.4 TSI wypada wspomnieć o koszcie wymiany łańcucha - około 1500zł co 80-100 tys.km. Poza tym to całkiem fajny silnik.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

07 Sie 2019, 19:23

No tak tylko takich filmów sporo można podesłać o uwielbianym na forum i wciskanym każdemu 1,8T, w 1,6 padają cewki itd

w 1,4 tsi raz na 4-5 lata ten rozrząd to wychodzi tyle co wymiana co roku oleju z filtrami więc czy to aż takie koszty?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Sie 2019, 19:27

Invi napisał(a):
W sumie spoko, części rzeczywiście względnie tanie ale nie w przypadku gratów do silnika 2.0t. Ma być tanio = prosty wolnossak.


Czyli 2.0T raczej nie warto rozważać? Te wolniejsze jednostki nie wzbudziły we mnie zainteresowania rzeczywiście :<

Invi napisał(a):1.6 jest ślamazarne ale to jedyny bezproblemowy, benzynowy silnik w tym modelu. Ostatecznie można pomyśleć o 2.0FSI/150ps
Diesel przy takim użytkowaniu nie ma sensu a 2.0 tdi na pompowtryskach to śmieć (już o wiele lepszy w tym modelu jest 1.9tdi z obracającymi się panewkami xd)




Invi napisał(a):To samo co a3


To jak z tą A3? W sensie, 1.6 odpada bo to wolniejsze niż dupowóz Avensis T25, a ciężko go nazwać demonem prędkości. Z drugiej strony Pionek pisze coś innego. Czyli to są rzeczywiście problematyczne jednostki czy nie? A może nasze ukochane "to zależy" :D?

Invi napisał(a):
Jak coś to wolnossak 1.6/110 T

o chyba go wykluczamy
Invi napisał(a):Alfa MiTo 1.4T
Bravo/Grande Punto/Evo 1.4T
Focus 2 1.6/2.0
Lancia delta 1.4T ale kasy może być mało


Jejku, to MiTo jest świetne! Małe, dane techniczne pokazują, że nieźle pomyka, a do tego stosunkowo nowe samochody za 20 koła da się wyłapać. Bardzo fajna wrzutka!

Brava/Punto - kurcze, raptem po dwie sztuki wiszą na otomoto, więc przypuszczalnie cięzko je wyłapać?

Focus - ląduje na liście do rozważenia. Taki chłodny, sensowny wóz.

Lancia na skraju budżetu. Wygląd specyficzny, ale mnie osobiście się podoba. To co troszkę ją wetuje to fakt... wielkości. 4,5 metra to niewiele mniej niż Avensis. Szukamy czegoś nieco mniejszego ciut :)
Liianowaty
Nowicjusz
 
Posty: 11
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem
    Mitsubishi Lancer zostało uznane przez specjalistów z firmy Warranty Direct za najbardziej niezawodny model ostatnich 15 lat. Obchodząca 15 urodziny firma poddała analizie ponad 200 tyś. aktualnych i wygasłych polis ...
    1/4 mili Bemowo - Wielki finał Gecko Cup / relacja
    1/4 mili - Wielki finał Impreza połączyła w całość wszystkie atrakcje poprzednich rund. Było to zatem ostateczne rozstrzygnięcie pojedynku polskich maszyn z zagraniczną konkurencją. W szranki z polskimi mistrzami jednej czwartej ...

07 Sie 2019, 19:32

Liianowaty napisał(a):Z drugiej strony Pionek pisze coś innego. Czyli to są rzeczywiście problematyczne jednostki czy nie?

Mam 1,4 tsi 122 w Scirocco którego stałem się właścicielem 3 tyg temu, na razie wymiana klocków i wleciały nowe opony, ale czas pokaże.
TSI to co 2 auto z grupy VW/Audi a jeździ ich ileś mld po Europie, resztę sobie sam dopowiedz.
Unikaj jedynie tych z kompresorem i turbo czyli 122 to jedyny polecany przeze mnie przynajmniej.
Jak chcesz to idź 1,6 ale to jest muł i raczej zdroworozsądkowy wybór.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Sie 2019, 19:51

Muł zdecydowanie odpada. Ten samochód musi być w miare przyjemny w jeździe i starczyć na kilka lat, bo za 2-3 będę musiał Avensis wymienić, pewnie na IS-a jakiegoś. Stąd też rzeczywiście chęć samochodu, który nie będzie bolał gdy trzeba na podjeździe autobus wyprzedzić :).
Liianowaty
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

07 Sie 2019, 20:05

Liianowaty napisał(a):Czyli 2.0T raczej nie warto rozważać?


Silnik sam w sobie jest spoko ale trzeba liczyć się z kosztami.

Liianowaty napisał(a):To jak z tą A3? W sensie, 1.6 odpada bo to wolniejsze niż dupowóz Avensis T25, a ciężko go nazwać demonem prędkości. Z drugiej strony Pionek pisze coś innego. Czyli to są rzeczywiście problematyczne jednostki czy nie? A może nasze ukochane "to zależy" :D?


No właśnie "to zależy". Pionek (btw nie tylko on na tym forumku) napisze Ci, że jest ok a kiedy dojdzie do omówienia szczegółów to zacznie się dzielenie na roczniki/miesiące/oznaczenia silników itd. Albo piszą, że 2.0tfsi/200km jest ok ale o "pakiecie startowym" za 4-5k (w sam silnik) to już często zapominają :mrgreen:

Liianowaty napisał(a):Brava/Punto - kurcze, raptem po dwie sztuki wiszą na otomoto, więc przypuszczalnie cięzko je wyłapać?


Grande z 1.4T to rzeczywiście rzadkie auto ale czasami się pojawia. Bravo jest jednak o wiele bardziej popularne, jeśli nie otomoto to olx, otomoto na dzień dzisiejszy to w większości komisy/handlarze. Na plus tego auta prosta konstrukcja silnika.
BTW bravo i lancia delta to z grubsza to samo technicznie (podobnie AR Giulietta, która jest świetnym autem ale raczej 30k+).

Liianowaty napisał(a):Focus - ląduje na liście do rozważenia. Taki chłodny, sensowny wóz.


Zerknij w sumie na volvo s40 II - bliźniacza konstrukcja ale w sumie niemalutkie już auto.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

07 Sie 2019, 20:09

Invi napisał(a):
Silnik sam w sobie jest spoko ale trzeba liczyć się z kosztami.



No właśnie "to zależy". Pionek (btw nie tylko on na tym forumku) napisze Ci, że jest ok a kiedy dojdzie do omówienia szczegółów to zacznie się dzielenie na roczniki/miesiące/oznaczenia silników itd. Albo piszą, że 2.0tfsi/200km jest ok ale o "pakiecie startowym" za 4-5k (w sam silnik) to już często zapominają :mrgreen:



Grande z 1.4T to rzeczywiście rzadkie auto ale czasami się pojawia. Bravo jest jednak o wiele bardziej popularne, jeśli nie otomoto to olx, otomoto na dzień dzisiejszy to w większości komisy/handlarze. Na plus tego auta prosta konstrukcja silnika.
BTW bravo i lancia delta to z grubsza to samo technicznie (podobnie AR Giulietta, która jest świetnym autem ale raczej 30k+).



Zerknij w sumie na volvo s40 II - bliźniacza konstrukcja ale w sumie niemalutkie już auto.


A jak z tym MiTo dokładniej? Serio, partnerka już się zakochała. Mnie ze względu na wymiary, nowoczesny feeling i sprawne silniki bardzo przekonuje. Widzę, że można dostać 1.4T 135 konne i 155. Któraś wersja bardziej sensowna od innej?
Liianowaty
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

07 Sie 2019, 21:04

Invi napisał(a):No właśnie "to zależy". Pionek (btw nie tylko on na tym forumku) napisze Ci, że jest ok a kiedy dojdzie do omówienia szczegółów to zacznie się dzielenie na roczniki/miesiące/oznaczenia silników itd. Albo piszą, że 2.0tfsi/200km jest ok ale o "pakiecie startowym" za 4-5k (w sam silnik) to już często zapominają

Ja póki co pisałem o 1,4 122 konie a nie o 200 koniach jakiś 2 litrach. Jak dla mnie w tym temacie takie 1,4 122 czy t-jet fiata najlepszy wybór do miasta bo jest niski niuton z dołu osiągany a nie przy 4 tys rpm
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Sie 2019, 21:39

Liianowaty napisał(a):A jak z tym MiTo dokładniej?

Czy tam nie jest niesławna manualna skrzynia M32? Skrzynia legenda. Znana z nieprecyzyjnej pracy, hałasu i bardzo częstych awarii.
aGradory
 
0

08 Sie 2019, 07:30

Liianowaty napisał(a):Widzę, że można dostać 1.4T 135 konne i 155. Któraś wersja bardziej sensowna od innej?


Każdy silnik będzie ok ale najprostszym i najtańszym w serwisowaniu byłby 1.4/120

Gradory napisał(a):Czy tam nie jest niesławna manualna skrzynia M32? Skrzynia legenda. Znana z nieprecyzyjnej pracy, hałasu i bardzo częstych awarii.


Znana tylko na tym forumku chyba :mrgreen: I demonizowana zresztą
Z benzyniaków była tylko w 155ps
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

08 Sie 2019, 11:41

Pionek napisał(a):TSI to co 2 auto z grupy VW/Audi a jeździ ich ileś mld po Europie, resztę sobie sam dopowiedz.

To ja Ci dopowiem reszte...mówisz o rynkach EU gdzie zarobki są nieporównywalnie większe i masz prosty schemat kupuje czekam na koniec gwarancji i sprzedaje dokładnie tak samo jak przy syfach typu 1,6thp czy poszczególnych autach z fr. Do tego dochodzą kwestie samych wyników sprzedażowych które bardzo sprytnie są podawane tak żeby fanboj marki miał przed sobą miliardy a z tyłu już "prawie rs"
Tylko nie snuj mi głupot o zacności 1,4tsi bo pisałem o czymś innym.
Invi napisał(a):ana tylko na tym forumku chyba I demonizowana zresztą

No widzisz ogólnie jak się czyta nasze forum to można zmienić światopogląd ale skrzynie m32 są wkładane do różnych aut i niezależnie od marki sypią się. Były oficjalne informacje co dokładnie się dzieje i są warsztaty które w nich się specjalizują. Niestety wiele z nich daje gwarancje tylko wtedy gdy odstawi się im auto. Nie chcą przyjmować skrzyń do naprawy wymontowanych gdzieś tam. Ceny tej usługi potrafią być też astronomiczne ale wtedy mamy gwarancję.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11049
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

08 Sie 2019, 14:01

Może volvo c30 2.4 170?
meksyk69
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Auto: BMW e39
Silnik: 2.5i 192km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0