Zwrot auta - faktura marża

22 Wrz 2020, 19:42

Witam, mam pytanie natury prawnej.

Kupiłem używany samochód z małego komisu (jednoosobowa działalność). Dostałem fakturę VAT (marża). Po przejechaniu kilku km "do domu" auto nawaliło. Sprzedawca zachował się fair i mnie zabrał, pieniądze oddał i stwierdził że "spoko, niszczę fakturę przy Tobie, żeby nie było". Spytałem czy swoją kopie też zniszczy. Powiedział, że musi ją gdzieś tam u księgowego anulować.

I tu się pojawia moje pytanie. Czy tak to powinno wyglądać? Czy mogę mieć jakieś problemy jeśli on to auto rozliczy, będzie widnieć że ja je posiadam itd? Jestem zielony w tej sprawie, pierwsze auto.

Jeśli zły dział to przepraszam, dużo tych kategorii było. Liczę na szybką odpowiedź i można skasować. Pozdrawiam
Damino77
Obserwowany

23 Wrz 2020, 09:31

Powinieneś dostać potwierdzenie anulowania transakcji np. w formie oświadczenia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Wrz 2020, 11:04

Nie dostałem. Mogę mieć jakieś problemy?
Damino77
Obserwowany

24 Wrz 2020, 08:47

Tego nie wiem. Nie znam sprzedającego na co go stać. Ale on ma umowę KS, a ty nie...Ja bym się postarał o jakieś oświadczenie, że transakcja została anulowana.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

25 Wrz 2020, 10:04

On ma FV Marżę a nie umowę...
Wątpię żeby w dzisiejszych czasach cyfrowej kontroli nie wycofał tej faktury ...zresztą kasy nie ma za auto ...a podatek musiałby odprowadzić...drugi raz tego samego nie da się sprzedać na legalu.
Oczywiście wszystko można i jak ktoś będzie chciał oszukać to oszuka.

Wg. przepisów prawa to w przypadku wszelakich zwrotów towaru nie drze się dokumentów, nie pisze się oświadczeń o anulowaniu transakcji,