Żyj MINI - kampania nagrodzona brązową statuetką Effie

23 Paź 2012, 13:29

"Żyj MINI" to kampania, której celem było zwiększenie sprzedaży całej gamy MINI, ze szczególnym uwzględnieniem modeli All4 i Cooper SD. W ramach akcji podkreślane były główne cechy MINI m.in. gokartowa frajda z jazdy oraz unikatowy styl samochodów legendarnej brytyjskiej marki. W tym celu wykorzystany został szereg narzędzi ATL, w tym reklama w prasie i telewizji. Mocną stronę kampanii stanowiły również działania SEM, mailing oraz narzędzia interaktywe, takie jak innowacyjna aplikacja Augmented Reality dostępna dla użytkowników iPhone’ów oraz smartfonów z systemem Android.

Żyj MINI - kampania nagrodzona brązową statuetką Effie

Jednym z najbardziej efektownych elementów kampanii był baner reklamowy wykorzystujący naturalnych rozmiarów model MINI umieszczony na ścianie budynku przy jednej z głównych ulic Warszawy. Jego projekt graficzny powstał na podstawie wizualizacji przygotowanej przez laureata konkursu "MINI Inspiruje".

POLECAMY MINI inspiruje nad morzem gości kultowego campingu Ekolaguna

Kampania okazała się sukcesem. W jej wyniku sprzedaż MINI wzrosła aż o 79% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Zanotowano tez o 29% więcej rejestracji na jazdy testowe niż zakładane wcześniej cele. O 88% zwiększyła się liczba osób odwiedzających salony sprzedaży MINI w czasie trwania akcji. Dzięki takim imponującym wynikom kampania "Żyj MINI" została laureatem 13.edycji nagrody Effie w kategorii "Limited Budget". Kampanię zaplanowała agencja Initative Media.

W tym roku Effie Awards zostały rozdane po raz 13. Ideą konkursu jest nagradzanie najbardziej efektywnych kampanii, w których podjęte działania komunikacyjne skutkują ponadprzeciętnymi wynikami. Statuetki przyznawane są w 20 kategoriach, do których w ramach tegorocznej edycji zostało zgłoszonych 145 kampanii. Nagrody są przyznawane w oparciu o łączną liczbę punktów przyznaną przez jury w 4 ocenianych obszarach: wyzwania strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3822
Zdjęcia: 13129
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Do wypadku drogowego wystarczy jeden pojazd!
    Większy wakacyjny ruch na drogach oznacza, że ryzyko wypadku jest większe. Często w niebezpiecznym zdarzeniu bierze udział tylko jeden pojazd. W takich okolicznościach zginęła co trzecia ofiara wypadków drogowych w ...