MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé

25 Wrz 2012, 12:00

MINI prezentuje pierwsze na świecie Sports Activity Coupé w segmencie premium pojazdów małych i kompaktowych; MINI Cooper S Paceman jest siódmym modelem w rodzinie marki i oferuje innowacyjną kombinację sportowego, ekstrawertycznego designu, charakterystycznej dla MINI radości z jazdy oraz wyjątkową atmosferę wnętrza; wyjątkowy zamysł pojazdu , wciąż jednak typowy MINI, otwiera nowe grupy docelowe dla niepodrabianego stylu marki; dwoje drzwi, duża tylna klapa, idea tylnego przedziału z dwoma indywidualnymi siedzeniami z tyłu.

MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé

Wyrazisty, potężnie emocjonalny projekt nadwozia z rzucającymi się w oczy horyzontalnymi liniami i mocno zakrzywionymi powierzchniami; dynamiczne proporcje w charakterystycznym stylu projektowania MINI tworzą bardzo sportowe wrażenie; sportowy i elegancki wygląd oraz potężna postawa MINI Paceman symbolizuje innowacyjną kombinację odczuć na drodze jak z gokartów i ulepszonej wszechstronności dzięki opcjonalnemu napędowi na cztery koła.

MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé

Pionowy przód emanuje mocą i prezencją; sześciokątna osłona chłodnicy z szeroką chromowaną otoczką , czarna obramówka na dolnej krawędzi nadwozia i inne typowe dla MINI elementy projektu z indywidualnymi detalami; styl coupé wyciągnął profil boczny za pomocą długich drzwi, dynamicznie opadającej linii dachu i przeszkleniu zwężającemu się ku tyłowi; muskularnie rozszerzone nadkola; charakterystyczny "kask" dachu dostosowany do linii samochodu coupé ze zintegrowanym tylnym spojlerem; dach może zostać wybrany w kolorze nadwozia, białym lub biały czarnym; pochyła tylna szyba, tylne światła w układzie poziomym po raz pierwszy w MINI.

MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé

Szyte na miarę wnętrze tworzy typowe dla MINI wrażenie, potężnie ukształtowany, ułożony poziomo panel przyrządów z nowo zaprojektowanym otoczeniem otworów wentylacyjnych, duża okrągły prędkościomierz, również z nową czarną otoczką i dekoracyjnymi pierścieniami wewnętrznymi w wysokim połysku, czarnymi lub chromowanymi; otoczka centralnego panelu sterowania w kontrastującym kolorze, przyciski sterowania okna ułożone w panelu na drzwiach, trójwymiarowe elipsy drzwi sięgające do tylnego przedziału (oświetlenie opcjonalne).

MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé

Pełnowymiarowe indywidualne tylne siedzenia oferują wysoki poziom komfortu i bocznego wsparcia, oraz dużo przestrzeni dla ramion i głowy, zoptymalizowane miejsce na nogi poprzez wycięcia w oparciach przednich siedzeń; zintegrowane podłokietniki w tylnym wykończeniu boków; dwuczęściowy system schowków i dodatków w szynie centralnej MINI Centre Rail w wyposażeniu standardowym, wariant dla całej długości dostępny jako opcja, różnorodne wykorzystanie przestrzeni możliwe poprzez indywidualnie składane oparcia tylnych siedzeń; ładowność: 330 – 1 080 litrów.

MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé

Szczególnie mocne silniki i standardowo obniżone sportowe zawieszenie podkreślają charakterystyczne dla MINI uczucie jazdy gokartem; standardowa wysokość zawieszenia dostępna jako bezpłatna opcja; Od chwili premiery oferowane dwa benzynowe i dwa wysokoprężne silniki oferowane o zakresie mocy od 82 kW/112 KM do 135 kW/184 KM; Wersja MINI John Cooper Works Paceman jest obecnie przygotowywana; wszystkie warianty oferowane są z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegową jako opcja; System napędu na wszystkie koła MINI All4 dostępny jest dla MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman i MINI Cooper D Paceman; wybitna wydajność dzięki najnowocześniejszej technologii układu napędowego oraz rozległe zastosowanie technologii MINIMALISM w standardzie; przycisk dostępny jako opcja.

MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity CoupéWyszukana technologia podwozia z kolumnami MacPhersona oraz kutymi belkami poprzecznymi na przedniej osi, wielowahaczowa oś tylna oraz elektrycznie wspomaganie układu kierowniczego EPS z funkcją Servotronic; Dynamiczną Kontrolą Stabilności (DSC) w wyposażeniu standardowym, Dynamiczna Kontrola Trakcji (DTC) raz z elektronicznym sterowaniem blokady mechanizmu różnicowego (EDLC) w wyposażeniu opcjonalnym (standard MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman i MINI Cooper D Paceman ALL4); 16-to calowe koła ze stopów lekkich w standardzie (MINI Cooper S Paceman and MINI Cooper SD Paceman: 17-to calowe); 18” i 19” koła ze stopów lekkich dostępne jako opcja.

POLECAMY MINI by PUMA - Dynamiczny styl jazdy i sportowa moda

Wybitna ochrona pasażerów zapewniona dzięki konstrukcji nadwozia zoptymalizowanej na wypadek zderzenia oraz szerokiemu wachlarzowi wyposażenia bezpieczeństwa; przednie i boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne, trzy punktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń, napinacze pasów oraz ogranicznikami siły napięcia z przodu, mocowanie fotelika ISOFIX z tyłu oraz wskaźnikiem braku ciśnienia w oponach jako standard.

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3822
Zdjęcia: 13129
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Chcesz zmienić pas? Pamiętaj o pięciu ważnych zasadach!
    Bardzo często przy wzmożonym ruchu na autostradzie czy na innej wielopasmowej drodze kierowcom wydaje się, że warto zjechać na sąsiedni pas, bo samochody poruszają się po nim szybciej. Dlaczego czasami nie warto tego robić? ...