1.6 hdi nierówna praca oraz dymienie.

04 Mar 2018, 10:46

1.6 hdi nierówna praca oraz dymienie. 1.6 hdi nierówna praca oraz dymienie. Jestem tu nowy także Na wstępie chciałbym wszystkich powitać.

Sprowadza mnie do Was problem z nierówna praca silnika oraz dymieniem w 1.6 hdi 90km z 2006r.

Problem występuje tylko po długim postoju (jak silnik jest zimny).
Po odpaleniu przez kilka sekund silnik pracuje nierówno a z rury wydobywa się jasny dym o zapachu ropy.
Po ok 1minucie wszystko wraca do normy. Silnik pracuje równo, żadnego dymienia (nawet na wysokich obrotach).
Płynów w nie ubywa, świece wymienione, olej plus filtry także.
Dodam że dzieje się tak nie zależnie od temperatury.

PS. Podejrzewam wtryski ale czy słusznie? (na zdj test przelewowy)
kajtokajto
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1
Auto: berlingo

04 Mar 2018, 12:19

Coś mi się zdaje, że ten drugi od lewej to chyba za dużo...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2018, 12:38

Też mi się wydaje, że on leje bo spośród nich 4 najwięcej paliwa podał..
gber44
 

04 Mar 2018, 12:55

Także 2 pójdzie do reg lub wymiany. A 3? Waszym zdaniem lepiej za strzałem wymienić czy zostawić?

Jak to może się mieć do problemu z nierówna praca silnika?
kajtokajto
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1
Auto: berlingo

04 Mar 2018, 13:59

Najlepiej to 4 zrobić odrazu. Nie wiem jakie są normy ale raczej to że wtrysk leje to nie ma za bardzo wpływu na nierówną pracę silnika ale może...... ja się nie znam
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Mar 2018, 15:20

Raczej jakoś ma bo paliwo jest wlewane dosłownie do cylindra a nie wtryskiwane przez co no nie nadążą go palić i wali białym dymem i tak jak by pracuje na 3 cylindry.
gber44
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Vision RS - innowacyjne wnętrze
    Usportowione i wykonane z produktów najwyższej jakości – takie jest wnętrze Skody VISION RS. Kompaktowy, oddający dynamicznego ducha model RS można już teraz obejrzeć na udostępnionych przez markę szkicach i ...
    Systemy zautomatyzowanej jazdy - bezpieczeństwo na drogach
    Kiedy myślimy o samochodach przyszłości, w pierwszej kolejności przychodzą nam na myśl koncepty o śmiałych liniach czy napędzie wodorowym. Tak naprawdę jednak najbliższą, ważną zmianą w motoryzacji będzie masowe pojawienie ...

05 Mar 2018, 09:31

Narazie pójdzie drugi do wymiany. Jeśli to pomoze i przestanie dymic / nie równo pracować to pewnie dam wszystkie na sprawdzenie / regeneracje.
kajtokajto
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1
Auto: berlingo

06 Mar 2018, 16:42

Najpierw uporządkujmy fakty zanim zaczniemy wydawać pieniądze - czemu komputer każe niektórym wtryskiwaczom podawać więcej paliwa ? Dlatego, że jest słaba kompresja na danym cylindrze i potrzeba więcej paliwa, by to skompensować. Zacząłbym od płukanki celem uwolnienia pierścieni kompresyjnych i zaworów oraz zastosowanie prawidłowego oleju syntetycznego. Na ten temat na necie napisano chyba już wszystko, a przypadków gdzie ktoś wymienił/zregenerował wtryskiwacze i było nadal to samo jest masa, także nie uderzałbym od razu w największy dzwon.
Pomijając powyższe próbowałbym jeszcze skontrolować działanie czujnika temperatury cieczy, bo jest on odpowiedzialny za dobór dawki paliwa przy starcie.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

07 Mar 2018, 12:22

Anjin napisał(a):Najpierw uporządkujmy fakty zanim zaczniemy wydawać pieniądze - czemu komputer każe niektórym wtryskiwaczom podawać więcej paliwa ? Dlatego, że jest słaba kompresja na danym cylindrze i potrzeba więcej paliwa, by to skompensować.

Słuszna uwaga. Ale wówczas nie byłoby nierównej pracy i dymienia i wogóle kłopotów o których wspomina autor. Jednakże nie koniecznie trzeba od razu robić płukanki i inne cuda. Wystarczy podjechać do mechanika i zrobić pomiar kompresji.
Anjin napisał(a):Pomijając powyższe próbowałbym jeszcze skontrolować działanie czujnika temperatury cieczy, bo jest on odpowiedzialny za dobór dawki paliwa przy starcie.

Również uwaga słuszna, ale wtedy dawka paliwa i tak powinna być taka sama i nie powinno być takiej różnicy na tym jednym wtrysku. Aczkolwiek sprawdzić czujnika na zimnym silniku nie zaszkodzi. Tym bardziej, że można to zrobić samamu, wyposażając się chociażby w ELM327 za 20zł + darmowy program np. Piston. A korzyści wiele z takiej zabaweczki - np. odczytywanie i kasowanie błędów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2018, 12:30

Wpadła mi do głowy jeszcze jedna sprawa, bo kolega pisał, że wymienił świece żarowe - moje pytanie: jakiej marki to były świece ? Chodzi mi o to, że w tych silnikach świece żarowe działają jakiś czas nadal po uruchomieniu silnika po to, żeby właśnie dopalić zwiększoną dawkę rozruchową i zmniejszyć emisję spalin. I teraz jeżeli świece były nieoryginalne lub marnej jakości, to proces ten może nie przebiegać prawidłowo, gdy świeca zamiast końcówką grota, to grzeje środkiem lub górą, tak jak to pokazano na filmiku poniżej.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

07 Mar 2018, 20:01

Świece marki bosch. (chciałem beru ale nie było)

Z czujnikiem temp cieczy jest tak: gdy go odłącze to silnik startuje idealnie (brak dymienia oraz nierówności) jedynie kontrolka na desce pokazuje temp maksymalna.

Czujnik wymieniony i brak poprawy (czujnik został przełożony że sprawnego auta)
kajtokajto
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1
Auto: berlingo

08 Mar 2018, 12:49

Czyli trop jest .... A co w ogóle wykazał komputer ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

08 Mar 2018, 14:55

Lexia - brak błędów.
Podnieniony przepływomierz - brak poprawy.
Wyczyszczony Egr - brak poprawy.
kajtokajto
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1
Auto: berlingo

09 Mar 2018, 23:06

Sprawdzić, jaką temp. pokazuje komputer i zmierzyć czujnik na rezystancję - z tym, że trzeba mieć rozpiskę rezystancji względem temperatury. Skoro czujnik podmieniłes, to problem może być w przewodach l;ub złaczkach. Ale jak będzie coś nie tak z obwodem czujnika to wspomniany pomiar wszystko wykaże.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000