1.6 MPI 102km brak mocy itp

04 Cze 2018, 16:41

Witam.
Mam problem z silnikiem 1.6 MPI 102km z 2006r.
Objawy:
- brak mocy , dodatkowo mocne przyciśnięcie gazu powoduje lekkie hmmm ,,bulgotanie,,
- silnik dziwnie i nierówno chodzi
- coś świszczy przy silniku jakby w okolicy przepustnicy (ale za bardzo się nie znam)
- mryga/pali się kontrolka silnika
- pali się kontrolka trakcji ASR

Co to może być i jakie mogą być koszta naprawy?
Z góry dziękuję za pomoc
Adam123492
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 02 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vw Jetta A5

04 Cze 2018, 16:46

Problemów może być wiele
Przepływomierz
Czujnik położenia wału
Czujnik położenia wałka rozrządu
Źle ustawiony rozrząd

Trzeba pod komputer podłączyć i coś podpowie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16662
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2018, 16:54

Dodam że wydaje mi się że najpierw przez chwilę (sek może dwie) najpierw zapaliła się kontrolka trakcji ASR przy przyśpieszeniu- myślałem że koła zaboksowały na gorącym asfalcie a po jakimś czasie (kilka kilometrów) właśnie były te wszystkie objawy.
Po bardzo szybkich oględzinach (jednym okiem) mechanik coś mówił o świecach i jednym hmm źle działającym cylindrze albo coś źle zrozumiałem
Adam123492
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 02 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vw Jetta A5

06 Cze 2018, 11:40

Przyczyną była zalana świeca... Jeden cylinder bierze olej
Adam123492
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 02 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vw Jetta A5

06 Cze 2018, 12:00

Adam123492 napisał(a):Przyczyną była zalana świeca... Jeden cylinder bierze olej
Trzeba sprawdzić czy górą przez zawory czy dołem przez pierścienie. Zrób próbę olejową to będziesz wiedział czy uszczelniacze zaworów są ok.
Przy zapieczonych pierścieniach można spróbować użyć Xado Verylube Antykoks i sprawdzić czy coś się poprawi zanim zaczniesz remont.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

06 Cze 2018, 16:14

Cichy77 napisał(a):
Adam123492 napisał(a):Przyczyną była zalana świeca... Jeden cylinder bierze olej
Trzeba sprawdzić czy górą przez zawory czy dołem przez pierścienie. Zrób próbę olejową to będziesz wiedział czy uszczelniacze zaworów są ok.
Przy zapieczonych pierścieniach można spróbować użyć Xado Verylube Antykoks i sprawdzić czy coś się poprawi zanim zaczniesz remont.


Jaki może być koszt takiego remontu silnika?
W razie zostawienia tak jak jest za ile km może znowu zalać świecę?

Teraz zapłaciłem 310zł (nowa świeca-montaż i odkręcenie kolektora) to chyba dużo co? (zeszło ze 3h roboty)
Adam123492
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 02 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vw Jetta A5