1.9tdi czy 1.8t

17 Cze 2022, 10:06

Witam wszystkich miałem wcześniej 1.8t ale że względu że trafiłem na trupa zajechanego sprzedałem go jestem w poszukiwaniu nowego auta zastanawiam się czy dalej brnąć w 1.8t które nie jest łatwo znaleźć dobrego egzemplarza znalazłem golf 4 1.9tdi 130km axr 6skrzynka jak że spalaniem diesla i kosztami eksploatacji a jak z 1.8t pozdrawiam
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

17 Cze 2022, 12:08

Krzysiek2323 napisał(a):jak że spalaniem diesla i kosztami eksploatacji a jak z 1.8t
Tu jeżeli chodzi o spalanie to duży plus będzie dla diesla i ostatnio widzę, że diesla można taniej kupić od benzyny.

Dużo robisz km w miesiącu i długie to są jednorazowe odcinki?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

17 Cze 2022, 12:13

Krzysiek2323 napisał(a):znalazłem golf 4 1.9tdi 130km axr 6skrzynka jak że spalaniem diesla i kosztami eksploatacji a jak z 1.8t pozdrawiam


Przyjmij że to są stare trupy ukochane przez Januszy gdzie serwis nie był ich super stroną.

Zamiast upierać się przy 1,8t pomyśl o opcji tjeta np.w bravo albo Punto. Zresztą bravo też było w mocnawym dieslu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Cze 2022, 13:28

No znaleźć 1.8t w dobrym stanie graniczy z cudem miałem wcześniej 1.8t 150 seria bo nam tym mi zależy nie żadne mody to przeraziły mnie koszty eksploatacji i go sprzedałem
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

17 Cze 2022, 13:30

W ciągu tygodnia robię 15km w jedną stronę do pracy do tego weekendowe wypady też robię miałem 1.8t wcześniej no ale znaleźć teraz dobry egzemplarz graniczy z cudem
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

17 Cze 2022, 17:10

Wszystko zależy od danego egzemplarza.

Ja bym wolał iść w Tjeta albo diesla. Dobre silniki, łatwiej znaleźć coś na chodzie i wyjdzie taniej. 1.8T to już dinozaur, a często były katowane przez młodych.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Cze 2022, 17:19

Krzysiek2323 napisał(a):No znaleźć 1.8t w dobrym stanie graniczy z cudem miałem wcześniej 1.8t 150 seria bo nam tym mi zależy nie żadne mody to przeraziły mnie koszty eksploatacji i go sprzedałem

To po co Ci 1,8t ?
Szukaj tak jak przedmówca napisał.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Cze 2022, 10:10

Jestem w trakcie szukania 1.9 ten co miałem jechać obejrzec ma 101km ale ma soft wgrany na 130km opłaca się to wgl brać jeśli TDI to jakie wersje szukać 110km czy 130km ? Cos żeby w jeździe nie było mułem
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

18 Cze 2022, 11:00

Krzysiek2323 napisał(a):jakie wersje szukać 110km czy 130km ? Cos żeby w jeździe nie było mułem

Szukaj stanu tak żebyś nie zakładał kolejnego tematu o wtopie bo jesteś mocno napalony na wiesvagena a to nie wróży nic dobrego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Cze 2022, 10:13

Nie to że jestem naapalony poprostu jest do obejrzenia a że zawsze jeździłem benzyna to się pytam ludzi którzy coś kiedys dubneli przy diselu na co zwrócić uwagę przede wszystkim
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

19 Cze 2022, 14:12

Najlepiej byłoby szukać wersji 110 KM na pompie.

Wersje na pompowtryskiwaczach nie są generalnie złe, ale przy kiepskim serwisie i paliwie potrafią sięgnąć do kieszeni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Cze 2022, 14:38

A jaka to buda? Bo 130 koni w Audi A4 to nie to samo co w Ibizie.
Przede wszystkim sprawdź stan układu napędowego czy np sprzęgło nie ślizga, bo tutaj moment będzie większy niż w fabryce 130 koni
Z tych silników robią i po 150 koni, zerknij na filmik u JagodowegoTV tam był raz Golf IV variant ATD 101 koni, walnięta przepływka wyszło 80 seria ale potem po obejściu udało się jakoś nawet chyba 160 KM ugryźć

Najlepiej zabrać kogoś kto się zna i z komputerem zmierzy parametry pracy.
Ja to bym szukał ARL-a, taka alternatywa 1,8T w dieslu ale znaleźć będzie b. ciężko.
a jak chcesz niskie koszty to te starocie z lat 90 typu ALH/AGR nie mają nawet dwumasy ale z tego za dużo mocy nie zrobisz bez inwestowania.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017