30 tysięcy - mętlik w głowie

31 Paź 2019, 18:49

Cały czas myślę o jakimś CLK 320, 320 CDI, ewentualnie 500 ale tutaj już może zabraknąć budżetu.
Automaty 5 biegowe chyba nie są problematyczne, a i auto nadal fajnie się prezentuje.

Pancerne V6/V8 + dobra skrzynia + RWD. Całkiem solidne połączenie.

Troszkę małe przebiegi robie na diesla, ale widzę że bez problemu wyciąga 270KM 600nm, może calkiem fajnie to jechać :)
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lis 2019, 13:22

Mały update, dorwałem CLK W209 200 kompressor z LPG za 10 tysięcy.
Auto ma lekko uszkodzony tył, gdzie w naprawie mieszcze się w kwocie 2.5 tysiąca. Fura z polskiego salonu, przebieg 193kkm, oryginalny lakier.

Zdziwiony jestem stanu tego auta - skrzynia nie szarpie, zawieszenie nie wybite. Wydaje mi się że zrobiłem dobry zakup :)
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lis 2019, 13:31

Pochwal się :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lis 2019, 13:51

Exodiss napisał(a):CLK W209 200 kompressor z LPG za 10 tysięcy.


Sprawdź koniecznie łańcuch rozrządu i napinacz. Nawet jeśli są do wymiany to i tak bardzo okazyjna cena.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Lis 2019, 11:11

Dlatego go kupiłem, przy tej cenie nie jest mi to straszne.

Póki co wychodzi do wymiany jedna tuleja z przodu i przepływka, pakiet startowy z olejami i filtrami ok 600 zł, więc całe auto wychodzi poniżej 14 tysięcy.

Zadowolony jestem z pracy skrzyni, która nie przeciąga, nie szarpie, kickdown działa za każdym razem. Niestety poprzedni właściciel który go miał 5 lat poinformował mnie że oleju w niej nie zmieniał, więc to pierwszorzędna rzecz jaka będzie zrobiona.

Później może wrzuce jakieś fotki.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Lis 2019, 14:30

Te skrzynie są na tyle trwałe że zdarza się że pracuję grube setki tysięcy bez wymiany ale oczywiście świeży to świeży
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lis 2019, 15:22

Tylko z tą wymianą uważaj. Po tylu latach będzie tam budyń. Lepiej zrób statyczną kilkukrotnie. Jak zrobisz dynamiczną okaże się, że po wypłukaniu złogów nie będzie trzymało ciśnienia i skrzynia do remontu.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

29 Lis 2019, 01:45

Wiem, czytałem chyba kilka godzin o tym wszystkim - kupuje 12 litrów oleju Fuchsa/Ravenola i ze dwa filtry, następnie miska w dół i wymiana/czyszczenie, przejazd kilku kilometrów i podobny proces aż do końca oleju.

Dzisiaj troszkę sobie rozebrałem silniczek, bo byl problem z checkiem.
Do wymiany są jeszcze 2 elektrozawory zmiennych faz (2x120 zł) bo puszczają olej na wiązke + kilka pierdół od odmy za śmieszne pieniądze.

Tak de facto zostanie tylko sprawdzenie rozrządu i ewentualnie ścieżka zdrowia.

Za rok pewnie coś 300km+ :)
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Lis 2019, 09:18

Exodiss napisał(a):kupuje 12 litrów oleju Fuchsa/Ravenola
bardzo dobry wybór :ok: te oleje często stosuje się w obciążonych skrzyniach jak Jeep czy Mercedes. W aucie trochę podłubiesz i będziesz zadowolony :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lis 2019, 12:54

Też wychodzę z tego założenia - po moich doświadczeniach i rodziny mechanikom nie ufam, co trzeba w miarę możliwości robię sam.

Dzisiaj zakupione zostało jeszcze radyjko na androidzie + wideorejestrator i parę pierdół do odmy i elektryki i akurat do czasu wstawienia na warsztat wszystko będzie ogarnięte.

Olej Valvoline 5W30 + płukanka, miałem brać Motula jak zawsze, ale stwierdziłem że można poeksperymentować.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Lis 2019, 13:43

Ja leje też Valvoline i normalnie się sprawują auta.

Załóż sobie temat w dziale Nasze samochody, wrzucaj foty, pokazuj przeróbki, naprawy, ulepszenia, usterki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4